PvdA Den Haag Actueel - RSS Feed

Nieuwsbrief

E-mailadres*
* verplicht veld

 

Uit de afdeling

BESTE PARTIJGENOTEN, RAADSLEDEN EN WETHOUDERS,

Wo 9 Jun 2004 - Mustafa Okcuoglu

Ik heb de discussie over de gebruikersruimte Vennepark nu een hele tijd gevolgd en mede door de discussie die de raadsleden met de bewoners gevoerd hebben maandagavond op het Johan de Wittcollege (7 juni 2004) en wat bewoners daar hebben laten zien en horen, kunnen we met z’n allen constateren dat het het vestigen van een gebruikersruimte aan het Vennepark niet zo makkelijk is.

Ik ben een loyaal PvdA lid dat zich zorgen maakt over deze kwestie en ik wil mijn stem hierover laten horen. Ondanks dat ik zelf niet in deze buurt woon voel ik mij toch zeer betrokken bij de wijk.

Ik ga niet alle argumenten en redenen die gebruikt zijn door de bewoners opnieuw aanvoeren. Dat is allemaal bekend bij iedereen, dat heeft ook geen enkele zin. Maar ik vind wel dat wij bij een paar heel belangrijke punten stil moeten staan.

Wat zijn die punten:

  • Ik ben zeker, met de aanwezigen daar samen, erg geschrokken van de vele reacties van de bewoners, die ook heel terechte argumenten aanvoerden. Hier kunnen we niet zo maar overheen stappen. Het is niet goed voor de PvdA en ook niet goed voor de bewoners zelf, want de PvdA is sociaal en komt voor de kwetsbaren en minder bedeelden in de samenleving op.
  • We kunnen het ook niet maken om juist bij een park waar veel gebruik van gemaakt wordt en een ontmoetingsplek is van heel veel groepen vrouwen en kinderen, een gebruikersruimte te realiseren. De bewoners vertelden zelf dat het park zorgt voor een enorme verbroedering onder alle bevolkingsgroepen, dus ook de autochtone Nederlanders.
  • Moeten wij niet luisteren naar deze groep bewoners die ons op zoveel manieren laat weten dat zij zich ernstig zorgen maken als hun kinderen dagelijks geconfronteerd worden met gebruikers. Maken zij zich niet terecht zorgen om de scene die deze mensen met zich meebrengen en het slechte voorbeeld voor hun kinderen.
  • Is het dan verstandig om kost wat kost dit plan door te zetten?
  • Is het dan verstandig dat wij de PvdA koste wat kost een slechte naam gaan bezorgen? Dat zal ons vervolgens stemmen gaan kosten.

Mustafa Okcuoglu
-lid van : cluster onderwijs PvdA; werkgroep onderwijs PvdA; werkgroep multi culti PvdA

Reacties op dit bericht

Verstandig
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 13:13

Verstandige adviezen van Mustafa, maar helpt het?
De fractie blijft tot nu toe erg vasthoudend en zit op ramkoers.

Isar Kisi

Fractie vasthoudend ?
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 14:11

Hoe bedoel je Isar ?

Hoezo vasthoudend ?

Als zowat de halve wereld ze hier en overal vertelt dat ze gas moeten terugnemen dan moet er toch een lichtje bij ze gaan branden ?

De pvda fractie moet vasthouden blijven als ze ruime draagvlak hadden en als hun plan enige kans van slagen had hier.
Maar elk persoon behalve die pvda raadleden zien in dat zolang de omgeving het plan niet verwelkomt het plan ook niet kan slagen.
De omgeving moet leven met dat plan, dus moet het plan door de omgeving gewenst zijn en vóóral gedragen worden en het moet een nuttige bijdrage leveren aan de omgeving en ... en ....

Maar wat hebben we aan een zwaar onder druk opgelegde blok aan onze benen hier ?
Iets waar we absoluut niet beter maar 100 % slechter van worden ?
Alles moet dan inleveren hier, de kinderen, de volwassenen die beter moeten waken over hun bezittingen, de dichtbijzijnde scholen met meer probleemgedrag van leerlingen die toch al geen geweldig opvoedkundig voorbeeld kunnen nemen aan zoveel verslaafden, de vele ondernemers hier die met moeite proberen te overleven in economisch slechte jaren, teloorgang van een prachtig gebiedje wat heel mooi in de lift is, verloedering die optreedt omdat velen gaan verhuizen [feit].
Bovendien komt om de hoek kijken dat we om het minste en geringste de politie gaan bellen, omdat de irritatie bijvoorbaat toch al gigantisch is, bewoners, levend in een klein politiestaatje van Deetman dan, die weinig geduld en weinig incasseringsvermogen voor de niet gewenste concentratie verslaafden voelen, en zo beste lezers, kan ik het rijtje tot 50 argumenten voor u aanvullen om u te overtuigen dat het niet op dit nu rustige plekje moet.
Alhoewel u overtuigen geen zin heeft, als u van zich zelf al een logisch denkend mens bent.

Shirley Marapin

andere kant
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 14:19

Natuurlijk deel ik de zorg van Mustafa en was ook ik onder de indruk van de betrokkenheid en de emotie van de bewoners.

Maar ik was ook onder de indruk van de inhoudelijke argumenten voor een dergelijke ruimte. Argumenten die in het rumoer helaas niet altijd gehoord werden:
1) soortgelijke ruimten elders hebben niet geleid tot een toename van de overlast (noch van de gebruikers en noch van dealers);
2) als de overlast onverhoopt toch toeneemt, dan gaat de ruimte meteen dicht;
3) de gebruikers die de ruimte zullen bezoeken worden streng geselecteerd;
4) het gaat uiteindelijk om de oplossing van een probleem in de stad en de Schilderswijk als geheel en daarvoor zijn we als partij verantwoordelijk.

Vooral dat meteen ingrijpen (sluiten) als er toch overlast ontstaat, is voor mij een harde voorwaarde. En ook moeten er concrete afspraken komen over meer (politie)toezicht.

Alles afwegende begrijp ik de (vermoedelijke) afweging van onze fractie wel, maar een schoonheidsprijs krijgt het inderdaad niet. Een avond als maandag had natuurlijk een half jaar geleden al gemoeten. En moet de komende periode zeker worden herhaald, met of zonder gebruikersruimte op die locatie.

Imago
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 14:27

Landelijk, europees en misschien zelfs internationaal had en heeft de Schilderswijk een negatief imago. Dat er door het park en de acties verbroedering is ontstaan is zeer toe te juichen.

Dit is goed voor de gemeenschapszin. Bewoners van vele nationaliteiten laten zo zien dat dit hun wijk is, hun land, waar ze een toekomst voor hun kinderen willen opbouwen. Als je het hebt over sociale cohesie dan moet je hier en nu in en rond het vd Vennepark zijn.

Natuurlijk zijn er nog problemen. Maar de buurt is duidelijk in de lift. Niet voor niets heeft de gemente in de laatste fase van de stadsvernieuwing met de nieuwe beleidsvisies veel koopwoningen tussen sociale huurwoningen in dit deel van de wijk gebouwd.

De gemeente in het algemeen maar de PVDA in het bijzonder kan door zich over de keuze van het pand ernstig te beraden laten zien dat zij het goed menen met de wijk. Zoals zij met opeenvolgende wethouders decennia sterk hebben gemaakt voor de verbetering van volkswijken als de Schilderswijk. Het zal ook blijk geven dat zij luisteren naar de bevolking.

Dat Deetman en Jetta 'no balls' hebben en hun eigen woorden (zie het artikel in de Haagse Krant van oktober 2003 "harde eis is dat er draagvlak moet zijn") niet nakomen is hun pakkie an. De fractie kan laten zien dat zij er voor bewoners zijn. Dat zij iets van het dualisme snappen en de oude politieke spelletjes laten voor wat het is. Want dat de coalitiegenoten in het college onder druk zijn gezet is overduidelijk.

We moeten dus vrezen dat er ondanks het ontbreken van draagvlak dit plan wordt doorgedrukt. De maanden en misschien jarenlange onrust die hierdoor ontstaat is zorgelijk. Bewoners die zich niet serieus genomen voelen zullen de politiek, de gemeente en jammer genoeg velen ook de wijk de rug toekeren.

In andere reacties heb ik al vermeld dat het nieuwbouwporoject aan het Hobbemaplein ernstige vertraging oploopt omdat het niet lukt minimaal 75% te verkopen. want dan pas start de bouw. De mogelijke scahdeclaims zal groetere kostenposten met zich meebrengen dan alleen de kosten voor exploitatie en hulp aan de slechts 30 junkies.

De schade (economisch en sociaal) is dus vele malen groter dan door het college is begroot. En wie zal de kosten moeten opbrengen. De belastingbetaler (bewoners).

El Simp

Willem ?
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 14:30

Verzoekje namens de Vennebewoners aan jou en de medebestuursleden.

Kunnen jullie als bestuur en met name jij als webagent niet [ even ? ] de fractie op andere gedachten proberen te brengen ?
Want dan zijn we eindelijk van dit probleem af, en kunnen we over wat luchtigere en vooral leukere zaken praten op de site.

Pvda- bestuur, mochten jullie de poging wagen om de fractieleden op andere gedachten te brengen
[ liefst vanmiddag nog op een terrasje, in de hete zon, onder het genot van een koude pils of een heerlijke ijs ], dan zijn de Vennebewoners jullie heel veel dank verschuldigd.
Vaak bereikt je meer in een ontspannen gesprekje, dan in al dit geargumenteer en zgn dialoog op deze site.
Dus nu alvast bedankt, mochten jullie het overwegen te doen.

Shirley Marapin

Het klopt niet
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 14:38

Beste Ron,
Je doet ook je best, maar het klopt niet.
1. In andere steden zijn weldegelijk problemen ontstaan rond de gebruikersruimtes (zie de eerdere links). Deskundigen i/d Haagse verslavingszorg wijzen om deze reden de locatie ten zeerste af.
2. Er is nu geen overlast gemeten, we gaan experimenteren met de kinderen erbij, blijkt er overlast dan gaan we sluiten. Het gekke is dat altijd wordt beweerd dat gebruikerscentra daar moeten staan waar overlast is, dus...een reden om het dan toch weer open te houden?
3. We gaan experimenteren, ze mogen het proberen (ten koste van de kinderen) en gaat het mis, dan ben je pasje kwijt. Selectie vantevoren blijkt in andere steden een probleem te zijn (zie links).
4. Natuurlijk een oplossing voor de stad en de S-Wijk, maar waarom daar waar het na jaren van inspanning het eindelijk goed gaat? Waarom niet daar in de wijken waar het probleem zich dagelijks voordoet en het werkelijk een oplossing is?

Herman

Andere gedachten
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 14:59

Beste Shirley, Ik doe wat ik kan. Ik hoop dat er nu ook eens een raadslid aan deze 'discussie' deelneemt. Want aan de mening van Ron, Mustafa of mij hebben jullie helemaal niets. Raadsleden praten blijkbaar liever 'tegen' dan 'met' mensen. Dat is blijkbaar hun 'cultuur'. Misschien is er nog ergens een inburgeringscursus die ze kan helpen om te integreren in de samenleving, maar ik weet het niet meer.

willem minderhout

Ron je bent slecht geinformeerd
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 15:48

Groningen Noorderplantsoen:
http://www.trimbos.nl/def...7&back=1

Rotterdam-Gravendijkwal
http://www.dehoop.org/nie...04feb05.html

waarom praten ze daar nu over aanzuigende werking en een bus?
http://www.planet.nl/plan...84/sc=362285
volgens Jetta heeft het toch geen aanzuigende werking.

Amsterdam-Frederikhendrik buurt
Hé dat is grappig de overlast hangt samen met een HVO en gebruikersruimte.
Zouden die buurtbewoners dan toch een beetje gelijk kunnen hebben
http://www.politie-amster...t.cfm?id=136

dat is grappig

en wat is dat nu weer in de Cliffordstraat in Groot Mokum
http://www.politie-amster...t.cfm?id=136

en wethouder Jetta zegt dat ze nergens geen overlast veroorzaken.

En dealen in de gebruikersruimtes komt ook niet voor

http://www.legalizewiesba...0040309b.htm


Wat is dat nu weer in Nijmegen
http://www.pvda-nijmegen..../index2.html

Wat is dat dan in Amersfoort
http://www.wassenneus.nl/...gina3db.html

hé met die pasjes schijnt ook niet zo goed te gaan

en in Zeeland
http://communities.zeelan...eelan...kpdoverlast/

en wat is dat nu in Friesland bobbe

http://www.wassenneus.nl/...agina3x.html

Internet junkie

Ron lezen
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 15:53

In Amsterdam openen ze een gebruikersuimte niet omdat die te dicht bij een school ligt.

http://wijkcent.a2000.nl/...t/010401.htm

Hans van der Waal

Okay Willem
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 15:54

Jij weet dat wij hier jou als pvda-man hoog in aanzien hebben.
En werkelijk Willem, je doet meer dan je best.

Feit is ook, dat hoe langer de pvda-raadsleden de discussie hier op de site uit de weg gaan, hoe meer het aantoont dat ze het niet meer in de hand hebben en nerveus worden om hun omstreden voorlopig standpunt te blijven verdedigen.

Nog belangrijker is om van hier uit de raadsleden het gevoel te geven, dat als ze zich bedenken zij een goede stap zetten in een acceptatie dat niet alle plannen die in het stadhuis gemaakt worden ook aansluiting vinden bij de betrokken burgers.
En dat het dus absoluut geen schande is om tussen alle vele goede besluiten die ze nemen en handelingen die ze verrichten er wel eens 1 tussen kan zijn, die minder geslaagd en vooral minder juist is.
Willem, wij zijn allemaal mensen, en mensen met zelfs het niveau van B & W maken nou eenmaal wel eens 1 keer een verkeerde stap, en dan is het de taak van anderen om de wethouder en de fractie van goed advies te dienen m.b.v. sterke argumenten, zodat ze zonder kleerscheuren op een hoffelijke manier van af kunnen komen.

Communiceren is een vak, maar zo te merken is toegeven ook een vak op zich.
Hier gaat het om een plan wat zoveel impact heeft op allen die hier wonen, werken en spelen.

Willem, jij en ook al die raadsleden hebben maandag opnieuw live meegemaakt wat het plan teweeg brengt. Het mag niet escaleren, en als ze zo hardhorend blijven voorzie ik grote problemen waar niemand, echt niemand bij gebaat is.
Noch het college, noch de pvda, noch de bewoners.
Politiek en met name de pvda moet ophouden zo lang deze mensen te blijven grieven, ze raken nu zo'n beetje hun laatste vertrouwen kwijt in een positieve afloop [ ik niet hoor Willem, ik weet dat het nooit open gaat hier, echt !! ] en staan niet meer in voor hun eigen doen.
Ik wens dat het nooit gebeurt, maar mocht het onverhoopt fout gaan door een onbezonnen daad van een gepijnigde medebewoner, dan stel ik hoogst persoonlijk de politiek en met name de pvda verantwoordelijk voor die foute daad van de bewoner.

Maar Willem, soms en de laatste tijd ben ik heel optimistisch over een juiste afloop van de Vennekwestie.

Shirley Marapin

Gelijk weer sluiten-Goed lezen Ron
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 16:00

Dit zijn de ervaringen in schoolvoorbeeld van Kleinsma "Apeldoorn"

http://www.tactus.nl/news...ws_view_item

Werd er van de week ook niet door Tineke gezegd, dat er de buurt van gebruikersruimtes niet werd gedealed.

Ik heb het de burgemeester horen zeggen en Henk Kool horen zeggen zodra de overlast toeneemt gaat die tent dicht. Nou prima, daar zal ik ze aanhouden. Want er is nu 0 overlast op het Venneplein en je kan op het eerste incident gaan zitten wachten.
Je moet eens goed lezen wat er allemaal op deze prachtige site aan documentatie is neergezet.
En weer gewoon het stoute jochie uit de Schilderwijk worden.
Jij geloofde vroeger toch niet wat al die autoriteiten bazelden, waarom doe je het nu dan wel.

Hans van der Waal

gouden tips
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 18:44

Politie A'dam: "En als een Junk heeft gescoord, dan wil ie het meteen gebruiken, dan wil ie niet ver lopen."

Dus nu een paar gouden tips voor de dealers:
1.Blijf in de buurt van de gebruikersruimte voor veel klandizie.
2. Laat de kinderen van het speelplein de bolletjes bewaren voor als je gefouilleerd wordt door de politie.
3. Kinderen kan je ook vragen om als uitkijk te dienen als de politie er aan komt.

Extra zakgeld voor de kinderen, toppie toch! Het nieuwe zakgeldproject, wat een vondst van de PvdA-fractie.

Gerald

Zakgeldproject, Gerard ?
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 21:46

Daar zit wat in.
Niet dat het deze kinderen aan te raden is, maar je ziet het goed. Deze jongens komen altijd geld tekort, zoals in de HC van dinsdag die kleine man van 12 jaar zei : ... voor mij en mijn vriendjes is er nooit geld !
Die lust het geld, weet wel raad met zakgeld, maar heeft duidelijk een tekort, blijkt uit zijn letterlijke woorden.
Prooi voor de dealers om als handlanger te dienen.
Kinderen trappen er spelenderwijs in, laten zich vaak gemakkelijk paaien voor wat extra's.
Zeker is dat kleine turkse en marokaanse jongentjes hier toch wel lef hebben.
Ze kennen het leven op straat en in het park, want ze zijn liever buiten dan binnen.

Vraag is en blijft hoe geweldig de politie echt alles en echt werkelijk alles in de hand heeft en kan controleren. Dat bestaat gewoon niet, uiteindelijk krijg je ongewenste gedragingen van kinderen, en ouders hebben al genoeg moeite om opgeschoten jongens steeds in goede banen te leiden.
Ouders hier hebben vaak meer dan 2 kinderen, gemiddelde gezinnen hier hebben zeker 4 of meer kinderen, dus zijn de zorgen vier keer zo groot.

Gerard, ik blijf erbij dat dit plan niks meer dan :

WATER NAAR ZEE DRAGEN DOOR DE PVDA.

en ook nog [ ik voel het , ik word weer BOOS nu ]

1 PROBLEEM OPLOSSEN EN DIREKT DAARMEE EEN GROTER PROBLEEM MAKEN !!!!

Gerard, wie mij met zijn of haar hand op zijn of haar hart kan beloven en liever garanderen dat geen enkel kind hier de dupe wordt in geen enkel opzicht mag hier openen.

En aangezien dat mens hier in Den Haag en in heel de wereld niet bestaat moet de pvda maar nu eens heel gauw deze omstreden locatie terugtrekken.

Deetman zei zelf op donderdag 3 juni in de raadszaal : " EEN DERGELIJK EXPERIMENT ...."

EXPERIMENTEREN DOE JE MET PROEFKONIJNEN, MAAR BESLIST NOOIT MET MENSENKINDEREN.

Doe ik maar met hele kleine letters ook al ben ik nu weer echt razend als ik er maar aan denk wat er kan gebeuren [ en dat bedoel ik, die pvda maakt ons bewoners de hele tijd, al zoveel maanden behoorlijk boos !!! ]
pvda-fractie mag zich nimmer verlagen tot het goedkeuren van dit plan, puur omdat ze nimmer een garantie kunnen geven aan ouders hier, want anders besmeuren ze zich zelve met vuil dat er nooit meer af kan.

Luister eens pvda-fractie, dit is niet een besluit over het bouwen van een regeringsgebouw of 10 scholen, NEE, dit is HADRDRUGS naar KINDEREN brengen !!!! Besef , besef , besef, en eigenlijk dikke schaamte aan jullie adres dat jullie niet al veel eerder jullie wethouder een duidelijke mening over deze locatie hebben gegeven.
Wie is pvda nou, zelfs God maakt niet zulke verkeerde plannen voor spelende kinderen.
Schaam je pvda, en schaam je echt heel diep !!!

groet aan Gerard,

Shirley

Jongens hou toch eens op met het negatieve van alles te zien, er zijn ook vele positieve kanten van een gebruikersruimte op deze locatie!!!
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 22:27

Met alle respect voor jullie meningen, maar jullie lijken net pappagaaien.

Mustafa zegt zelf in zijn eerste zin dat wij het op moeten nemen voor de zwakkeren in onze samenleving. Zijn de gebruikers dan geen zwakkeren!? Mustafa luister nou toch eens naar je zelf. Lees je wel eens wat je zelf geschreven hebt. Zijn de slachtoffers van drugs ook geen minderbedeelde!? Dus hou nou toch eens op met al het onzin. Wij zouden ons moeten schamen.

Het zou er wel moeten komen. En gezien de opgekrikte naam van de schilderswijk zal dit ook een aanwinst zijn voor de schilderswijk en de mensheid, zowel als de menselijkheid.

De burgemeester doet er alles aan om zo veel mogelijk garanties te geven. Hij zegt heel veel toe. Het zal binnen de kortste tijd geëvalueerd worden, en als het heel eventjes niet goed gaat, wat ik overigens in twijfel neem, zal het daar weggehaald worden. Wat willen jullie eigenlijk nog meer.

Het is allemaal koudwatervrees.

Bekijk het eens van de andere kant.

Stel het was uw dochter of zoon die verslaafd was. Zouden zij volgens u verstoten moeten worden van de samenleving of juist niet. Hebben deze zwakkeren, slachtoffers geen recht van bestaan en recht op een normaal leven of een beetje geluk.

reactie op van Veldhoven
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 23:15

Ik ben het met u eens dat verslaafden ook behoren tot de zwakkeren in onze samenleving.
Ik keur niet het instellen van een gebruikersruimte af. Ik keur wel af dat deze gevestigd gaat worden op deze locatie waar de kans zeer groot is dat met name de daar wonende en naar school gaande kinderen op een tiental vierkante meters geconfronteerd worden met een harde kant van de samenleving. Terwijl dit plekje in de Schilderswijk nu eindelijk uit de negatieve spriraal omhoog aan het klimmen is. Voor de rest moet u goed de inhoudelijke argumenten van Shirly Marapin lezen.

Mustafa Okcuoglu

reactie op Ron van der Veer
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 23:18

Sluit je ogen niet voor de werkelijkheid en lees de inhoudelijke reacties van Shirly Marapin

Mustafa Okcuoglu

Koudwatervrees
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 23:33

De burgemeester geeft toe dat het een experiment is en dat er ruimtes zijn waar het goed gaat maar ook heel veel waar het fout gaat.

Er staan genoeg voorbeelden van waar het fout ging op deze site.

Het is een experiment waarvan hij hoopt dat het goed gaat. Als je wilt experimenteren doe dat dan ergens anders. Maar niet in een kinderrijke buurt.

Ben je wel eens op dat plein geweest van Veldhoven. Bij mooi weer honderden kinderen op het plein en tientallen kinderen in de zijstraatjes.
Hoe wil je dat beveiligen, dat is niet te beveiligen en niemand kan die garantie geven.
Ook de burgemeester niet.

Het is ellende brengen op een plein waar het nu goed gaat.

Wel eens van drugskoeriertjes gehoord.

Dus schei met dat geneuzel over koudwatervrees ga bijvoorbeeld eens bij de Paulus kerk in Rtd kijken. En ben je vergeten wat er een jaar geleden op HS gebeurde twee runnertjes schoten op elkaar om 50 eurotjes.

En schei uit met dat sentimentele geneuzel over als het jouw zoon of dochter was.
Ik ontmoette twee jaar geleden een mevrouw die haar zoon langdurig verslaafd was. Bespaar je het relaas want het was te droevig voor woorden.
Maar het einde van het verhaal was ze had hem volledig verstoten-meneer het is totaal hopeloos-.

Als je echt iets voor die mensen wil doen en begaan ben met hen lot, dan neem je ze permanent onder begeleiding op.
Accepteer nu eens dat er een categorie mensen is die 24 uur per dag die zorg nodig hebben.

Zielig zijn ze ja, maar we mogen niet vergeten dat ze voor 200.000 euro per jaar moeten roven en stelen om aan hun rotzooi te komen.

Het zou maatschappelijk gezien wel eens veel goedkoper kunnen zijn, om ze die zorg die ze nodig hebben ook te geven.

Hans van der Waal

Hoe zit het nu?
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 00:01

Waar woon je K van Veldhoven? Heb je jonge kinderen en ook weinig speelgelegenheid in de buurt? Ben je ooit weleens bij ons langs geweest en weet je hoe ons buurtje is opgeknapt met veel geld van de gemeente? Eens dat er voor de verslaafden een oplossing moet worden gevonden in buurten waar ze overlast veroorzaken, maar leg jij ons een uit waarom dat nu moet gebeuren op onze drugsvrije speelplein met honderden kinderen? En laten we eerlijk wezen tegen elkaar, zal het pand echt gesloten worden na de grote investering van jouw belastinggeld? Nu is de overlast nul, straks hebben we overlast en dan zeggen ze dat het juist goed is dat het er staat. Was jij op de avond aanwezig en heb jij ook gesproken met de aanwezige agenten die fluisterden dat de burgemeester veel kon beloven, maar dat zij dat nooit waar konden maken? Koudwatervrees noem jij het, maar als jouw eigen kind is 'verdronken', dan is het toch te laat. Kom jij dan jouw excuses aanbieden als het experiment met onze kinderen is mislukt?

Nurye

Overlast bij een gebruikersruimte
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 00:36

Ter lering en de vermaak.
Geen overlast bij een gebruikersruimte volgens van Tineke van Nimwegen en volgens K. van Veldhoven expert bij uitstek valt het allemaal wel mee.


http://communities.zeelan...owpage=13038

Internet junkie

Koudwatervrees
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 00:42

Lezen van Veldhoven

http://www.wassenneus.nl/.../index3.html

Internet junkie

V. Veldhoven
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 02:29

Dit riekt naar Leen Calender.

En als ik het mis heb dan heb ik het mis.

Volgens mij ben jij ook een verslaafde of dealer die belang bij heeft in zo'n opvang aan het Vennepark.

Jij moet maar eens naar afrika, en kijken hoe jij je nuttig kan maken, maar pas maar op dat ze je niet opeten met jou gezwam.

En wie weet kom je wat pappagaaien tegen....

Schilderwijker

Nee, nee Schilderswijker
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 07:10

Van Veldhoven benadrukt nog eens - terecht - dat het belang van de verslaafden niet vergeten mag worden. Het geeft geen pas om iedereen die een ander geluid laat horen voor dealer uit te maken.

willem minderhout

Belang van de verslaafden
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 08:12

Opsluiten en laten afkicken. Lukt het niet om af te kicken voor altijd opsluiten, hebben ze tenminste een bed en verzorging. Kost een fractie van de schade die ze de maatschappij aanbrengen.
Nee er wordt gekozen voor een halve oplossing. Dweilen met de kraan open.

P.J.Kalshoven

Belang van verslaafden.
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 08:53

Willem daar ben ik het helemaal mee eens en een ieder mag van mij een ander geluid laten horen.

Dus niet schelden svp nergens voor nodig en bereik je niets mee.

Wat mij opvalt in deze discussie is hoe slecht de voorstanders zich geinformeerd hebben. Niet met concrete feiten komen maar altijd bewust of onbewust verhaaltjes verkopen.

Tineke van Nimwegen bijvoorbeeld heeft een excursie meegemaakt naar Apeldoorn. Iedereen weet dat je op een excursie alleen de mooie dingen wordt getoond. Maar als je aan haar vraagt bij welke centra ben je nu in je dooie eendje nog eens een keer gaan kijken dan krijg je dus geen antwoord.

Vervolgens ga je informeren over de situatie in Apeldoorn blijkt het sprookje er toch iets anders uit te zien, dan zij weer vertelt.

Dus die loopt ook weer uit haar nek te zwammen en kan je weer niet anders concluderen dan LLB.

De burgemeester was tenminste gewoon eerlijk en zegt er zijn plekken waar het goed gaat en er zijn plekken waar het helemaal uit de hand loopt. Dat is klare taal daar kan je wat mee. Hij zegt ook het is een experiment -nou dan zeg ik dat is oliedom - zo'n experiment moet je nou juist niet daar doen op zo'n kinderrijke plek.

Dat is niet in het belang van de kinderen maar ook niet van de verslaafden.

Doe het hier in het Centrum-waar overlast is, maar vooral 's nachts, maar het wordt de laatste tijd veel minder.

De veelpleger aanpak werkt naar mijn indruk hardstikke goed, want veel van de notoire lastpakken zijn het laatste halfjaar uit het straatbeeld verdwenen.
Daarvoor hulde aan de burgemeester en de politie.

De wijk moppert veel op de kit, maar ik heb heel andere ervaringen hier in het Centrum.
Maar wij hebben hier als bewoners dan ook echte en snelle communicatie met onze fantastische wijkagent. Als er wat is, dan zijn ze er binnen een twee tot drie minuten.

Hoe dat werkt zoeken die politici zelf maar uit -die lui zijn net apen als je ze leert klimmen, dan flikkeren ze je uit de boom."

Toch zie je hier ook nog psychotisch verslaafden rondlopen, die potentieel gevaarlijk zijn en niet op straat thuis horen.
Die meneer van Parnassia was het daar overigens volkomen met me eens, maar ja de politiek.

Zielig dat is waar maar vaak asociaal tot op het bot door het gebruik van die klere zooi.

Als zo'n gozer het hele huis van zijn eigen moeder bijvoorbeeld leegrooft, dan ben je toch wel een behoorlijk schoffie geworden.

Als een bekende psychiater zegt:
"Ze hebben schijt aan alles en in de eerste plaats aan zichzelf" dan lijkt me dat je dit soort mensen nou niet in een kinderrijke buurt moet brengen.

Hoeveel schijt ze hebben aan alles bleek me eens in de trein, toen een paar van die halve zolen zaten te blowen in de trein en met een mes de bekleding van de trein zaten open te snijden.

Kregen ze zo'n kick van.

Ik heb als burger toen maar mijn verantwoordelijkheid genomen en ze aangesproken op hun gedrag.
Ging iets anders dan politici zich dat voorstellen, want met dat soort lui kom je er echt niet door te vragen"meneer zou u dat niet meer willen doen."

Als zo'n gozer hier een filiaalchef van AH met een mes bewerkt, dan wordt je als burger daar razend over.

Dus een verslaafde alleen maar zielig, dat is
in mijn ogen grote bullshit van Klaveren.

De mensen waar we hier over praten moeten aan 200.000 euro per jaar komen, om zichzelf te voorzien met die klere zooi.

Hoe zouden ze daar nu aan komen?

Hans van der Waal

solidariteit
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 11:19

"In het plantsoen zijn geen problemen en waarom moeten wij dan de rotzooi van elders gaan helpen opruimen?", dit is toch wel het voornaamste argument van een heleboel tegenstanders.

Klinkt een beetje als:
In Wassenaar zijn geen problemen en waarom moeten zij dan via de belastingen meebetalen om de zooi in Amsterdam op te ruimen?
Ik heb een baan en ben gezond, dus waarom moet ik meebetalen aan al die bijstandstrekkers?
In Nederland gaat het goed, dus waarom maken wij ons druk om wat er in Afrika allemaal mislukt?

Solidariteit is zo'n mooi stukje sociaal-democratisch erfgoed! Jammer dat die solidariteit hier bij velen ophoudt bij de achtertuin...

Die verslaafden bedoel ik trouwens niet, daarmee ben ik niet zo solidair. Maar wel dus met die andere mensen en kinderen in de Schilderswijk die nu veel en veel meer overlast hebben dan dat plantsoen ooit zal krijgen.
En zoals aangegeven door de fractie: als het onverhoopt toch een bende wordt, moet 'ie dicht!

Verplaatsing politiebureau van der Vennestraat.
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 11:20

Geachte leden van de Haagse gemeenteraad,

Als liefhebber van oude Historische panden in Den Haag zet ik mij in voor het behoud van het Haagse historische cultuurgoed.

Het oude politiebureau in de van der Vennestraat is een monument. En dat verdient met respect behandelt te worden.

Bij deze dan stel ik voor het bureau te verplaatsen naar een locatie waar het beter tot zijn recht komt.

Het oog is gevallen op de locatie Madestein alwaar heden een bouwproject opgestart zal gaan worden voor luxe Villawoningen. De vergunning zijn inmiddels bijna rond.

Sociale woningbouw kon er helaas niet van af. Maar dat alles terzijde en weer overgaand tot de orde van de dag vervolgen we dus het voorstel.

In deze mooie en rustieke omgeving waar het pand dus beter tot zijn recht zal komen, zullen ook de nodige faciliteiten aanwezig dienen te zijn. Niet geheel toevallig dus ook vanwege het onderwerp criminaliteitrisico’s zoals diefstal in geïsoleerde en dure wooneenheden voorzien van prijzige en niet altijd noodzakelijke speledingetjes.

Om dus bijvoorbeeld snel die inbraakmeldingen te kunnen afwikkelen is een bureau dichtbij zeer wenselijk. U voelt waarschijnlijk al waar ik naartoe wil. Niet naar de maan dus maar ik opteer middels dit voorstel de verplaatsing van het politiebureau naar deze locatie.

Voor de nodige vragen ben ik uiteraard beschikbaar een en ander nader toe te lichten tijdens de Raadsvergadering op 24 juni aanstaande.

Ik heb hier een goed gevoel bij en denk dat we hierdoor een klassiek geval hebben van het nuttige met het aangename verenigen. In het Schilderswijk is dan een probleem opgeloste en ook in Madestein.

Moet ik middels het Burgerinitiatief , om dit onderwerp op de agenda te gaan krijgen, gaan leuren met de nodige handtekeningen laat mij dit dan bijtijds weten.

Men I love politics.


Koos Antiek BV

Koos Antiek BV

Solidair
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 11:50

En wie toont nu solidariteit met de kwetsbare kinderen? Een gebruikerscentrum helpt daar waar bewoners inderdaad overlast hebben van verslaafden op straat. Gebruikersruimtes staan in andere steden aan hoofdroutes en waar veel bedrijvigheid is, negens staat het ingeklemd tussen 5 basisscholen en aan een speelplein. Het wordt toegegeven door ambtenaren dat het eigenlijk het eigenlijk op de verkeerde plaats staat, maar er staat nu eenmaal een pand leeg dat toch al van de gemeente is. En de instructie was, niet verder kijken dan de belijning op de kaart van de Schilderswijk en vooral niet in Transvaal (PvdA), waar toenemende overlast wordt geconstateerd.
Gaat het nu om de zorg voor verslaafden of om een gebouw een invulling geven? En wie is nu solidair met de kwetsbare kinderen, die van hun veilige speelplein worden beroofd?

Jochem vd Velden

Ron
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 11:59

Ron, Ik weet niet of je het stuk van Henk Kool bij de vorige stelling "openbare bijeenkomst gebruikersruimte'" hebt gelezen maar er werd geschreven "bij ERNSTIGE disfunctioneren gaat de gebruikersruimte dicht"

Naar mijn idee, wordt hiermee gezegd dat wanneer een ERNSTIGE misdrijf (vb een moord) gepleegd wordt (en waarschijnlijk ook diverse malen moet voorkomen), dat de gebruikersruimte dan pas dicht zal gaan. Dus bij rondhangende dealers, overlast in directe omgeving, vele inbraak in de omgeving etc. wordt NIET onder verstaan.
EN DAT PIKKEN WIJ NIET!!!!

Daarnaast kwam ik achter dat het drugsbeleid binnen de Opiumwet, vertelt dat de misdrijf-gepleegde-zwaarverslaafden zelf voor een keuze staat: of in de opvang om af te kicken of in de cel.

Wie slim genoeg is zal eerder de opvang kiezen, of ze nou willen afkicken of niet.

We hebben dus niet met een zwaarverslaafde te maken maar ook met de CRIMENELE zwaarverslaafden.

Als je dat soort mensen wil gaan helpen, dan moet er meer moeten gebeuren dan alleen een ruimte te geven waar ze hun spullen kunnen innemen. Maar ja, dat kost alweer veel geld voor de gemeente, dus doen ze het niet.

Tegenstrijdig, als je het doet, doe het dan goed!


Maar als de gemeente die verslaafde een beetje wil helpen en door hun stommiteit moeten wij hun last maar verdragen, VERGEET HET MAAR.

sevda

Transvaal
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 12:04

De burgemeester wil het evenals de PvdA niet in Transvaal, deze wijk kent wel heel veel overlast (zie politierapporten) en daar treedt hij tegen op met de politie. Transvaal wordt het paradepaardje van de stadvernieuwing en daar past een gebruikerscentrum niet in. Maar nu begrijp ik het niet meer, de gebruikersruimte biedt toch geen overlast en is toch een zegen voor de buurt? Het duurt nog minstens 10 jaar voor Transvaal klaar is, veel kaalslag, dichtgetimmerde huizen en dus nog veel drugsoverlast ondanks politieoptreden.
Een gebruikersruimte hoort daar toch om de bewoners te helpen en de overlast te verminderen.
Nu gaat de burgemeester ze opjagen richting het opgekapte vd Vennepark met zijn waterbedsysteem, want Transvaal is heilig verklaard door de PvdA-fractie.

Sharmila Sewkarsing

overlast
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 12:04

Sevda noemt een belangrijk, maar vooralsnog onderbelicht punt!

Ben benieuwd naar de reactie van Henk Kool op de vraag wanneer hij de overlast voldoende ernstig vindt om de tent te laten sluiten: bij moord lijkt me geen discussie mogelijk, maar waar ligt volgens de fractie de grens?
En welke afspraken worden er met de politie gemaakt over het toezicht en het meten van de al dan niet komende extra overlast?

Jochem
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 12:12

Zal ik je wat vertellen Jochem.
Eén vd fractieleden (dhr El-Houssine) vd Pvda heeft als persoonlijke doelstelling, de speelplaatsen veiliger te maken.

MAAR hij stemt VOOR met dat hele plan. Kan je dat geloven?

Ik ben benieuwd naar zijn verklaring.

Misschien is zijn verklaring wel van eerst die klotezooi hiernaartoe brengen en vervolgens 'zgn werken' aan de veiligheid van de speeltuin. En zo met alle eer opstrijken, terwijl hij alleen maar de rotzooi vd Pvda opruimt.

Maar wees gerust, ik zorg persoonlijk voor datl iedereen wel goed geïnformeerd is over zijn 'schijn-helpen'.

sertap

Ron
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 12:16

Ron, en zo kan ik nog meer bedenken.

We zijn dan nog steeds boos op de fractieleden van Pvda, dat ze instemmen met een plan zonder de DETAILS allemaal te bekijken. Want wie weet kom je een detail tegen waar je geen oplossing kan bedenken en straks met gebakken peren zit.

Een plan stem je niet mee als je alleen de hoofdlijnen weet. Kijk ook kritisch naar de details.

DIT MOETEN ZE TOCH WEL WETEN?

sevda

Ron-dat wordt dus sluiten-
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 12:19

Ten eerste is het in Amsterdam geen bende-er vinden wel eens een paar afrekeningtjes plaats in het criminele circuit, maar zolang die jongens elkaar overhoop schieten zitten de gewone Mokummers daar niet zo mee.

Ik kom nog wel eens op mijn geliefde Waterlooplein en zit daar dan gezellig te lullen op een bankje met nog een paar van die ouwe knakkers en die zeggen gewoon "opgeruimd staat netjes."

Sinds Cohen in Amsterdam aan de slag is gegaan is er ontzettend veel verbeterd t.a.v. de veiligheid in de stad.
Die man heb ik echt heel hoog zitten en denk er om dat het een klus was, na al datgene wat zijn voorgangers hadden verkloot wat een onnozelaars waren dat.
Dus Amsterdam is geen zooitje meer.
Zelfs het dealen op de metrostations heeft die in de klauw gekregen.

En daar in Wassenaar is het helemaal niet zo kosjer daar wil ik je wel onder het genot van een kopje koffie over bijpraten.

Kijk Ron het gaat er om dat dit de meest ongelukkige locatie is, om zo'n ruimte neer te zetten.
In Amsterdam worden geen gebruikersruimtes geopend in de buurt van scholen.
Heel verstandig van Cohen.
Ik ga die link hier weer niet neerzetten, want dan wordt het vervelend.

We kennen hier in de Wagenstraat -drugspunt- en volgens Marieke Bolle is het daar af en toe een zooitje. Nou volgens mijn maatstaven dus niet, want ik vind, dat ze het daar aardig in de hand weten te houden.
Maar onvermijdelijk gebeurt er wel eens wat, dat is niet te voorkomen met die gasten.
Maar drugspunt ligt uit de loop en toch goed zichtbaar voor de politie en er zijn daar geen kinderen.

Van de week zegt Tineke van Nimwegen, dat er niet gedealt wordt in de buurt van gebruikersruimtes. Dat is dus gewoon onzin.
Ga je mee naar mijn Rotterdamse kroegje zullen we bijvoorbeeld even gaan kijken bij de Paulus kerk.
En ik kan je nog meer plekjes bijvoorbeeld bij de Zomerhofstraat, waar ook een gebruikersruimte is tonen.

Maar bekijk dit linkje is uit het o zo brave Zeeland.

http://communities.zeelan...owpage=13034

Als er geen alternatieven waren, dan zou ik nog met je mee kunnen gaan, maar ze zijn er plenty.

Waar een wil is een weg, maar de wil ontbreekt ten ene male in het ijspaleis.

Hun wil is wet, ze doen bij voorbaat de uitspraak en dan krijgt de burger inspraak.

Hans van der Waal

Vragen
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 12:28

De doelstelling is vermindering drugsoverlast in de omgeving? Hoe groot is die omgeving? Straal 200 meter, 500 meter, 1000 meter, buurwijken, de stad?
De overlast in de directe omgeving is nul volgens de monitor. Hoe is de overlast gedefinieerd? Diefstal, dealen, bedreigingen? Aantal meldingen van omwonenden? Aantal aanhoudingen door de politie? Geen antwoorden tot nu toe.

Azdine

Foto's 7 juni
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 12:36

www.vennepark.nl
Beelden zeggen genoeg

Azdine

Gezien
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 17:25

Gisteren in de vooravond gezien.
Groepje van zo'n 6 kinderen, in de leeftijd van tussen de 7 en 11 jaar stonden bij de ingang en naast het beoogde pand.
Ik persoonlijk rijd dagelijks langs het pand, maar wat ik ditmaal zag was opmerkelijk.
Ze stonden te schoppen tegen de deur en probeerden te klimmen op de raamkozijnen [ wat niet lukte, want ze konden onvoldoende vasthouden ].

Gisteren zaten we met velen in de tuin van een medebewoners om te praten over woensdag 16 juni a.s. En ik vertelde wat ik gezien had.
En toen kwamen de verhalen van ouders los. Sinds de kinderen vorig week meegelopen hebben in de protestoptocht en in de Johan de Wit college hebben gezeten maandag jl is thuis het gesprek van de dag de mogelijke komst van de junks.
En ouders vertellen dat kinderen aggressief reageren, boos zijn, en de wilste plannen beramen.
Plannen waar je met je dagelijkse verstand niet bij kan, ik schrok soms maar eerlijk gezegd moest ik soms een lachje onderdrukken, want hoe verzinnen ze het denk je dan.
Alweer bleek dat als je goed naar de ouders luisterde het de kinderen niet in de koude kleren gaat zitten. Ik op mijn beurt probeer de ouders te vragen om vooral hun kinderen geen rare dingen te laten doen, omdat wij dan direkt in een kwaad daglicht komen te staan. En dat is het laatste wat we nu kunnen gebruiken, want begrip is soms van korte duur. Er hoef maar een getergde zich onbehoorlijk te gedragen met een aggressieve daad tegen het pand, en de media of Jan en alleman zullen zeker in eerste instantie beweren dat de buurt het gedaan heeft.
En geweld moet nooit gebruik worden.

Als de lezer hier leest, en de schrijver het hier schrijft, dan gaat het vaak over kinderen en spelende kinderen.
En toch lezen of schrijven we er over heen.
Wij hebben ons niet afgevraagd, met zijn allen niet, hoe het de betreffende kinderen zelf vergaat.
Wat ze precies voelen en wat ze precies denken en wat ze precies weten en wat ze precies willen.
Het koste mij teveel tijd [ ik kom handen en voeten tekort ] en moeite, maar we zouden de kinderen middels pen en papier kunnen vragen om zelf hun mening aan te geven over deze 4 genoemde zaken. En niet te vergeten hun eigen kijk op de verslaafde mensen.

Middels bovenstaande zou er wel een boekje kunnen opengaan voor de nu nog hardleerse
pvda-raadsleden.
Een confrontatie met de gevoelens van de betreffende kinderen zou mogelijk een nieuwe wereld van inzicht leveren.
Hebben die kinderen geen recht op inspraak ?
Ik kan heel goed hier weergeven wat mijn dochter en mijn zoon ervan vinden, want ze laten zich er dagelijks over uit,
vooral als het weer actueel wordt. De mening van mijn zoon is zeer uitgesproken, moet u hem maar eens zelf vragen als u het belangijk vind, maar mijn kleine meid vraagt en beweert hardnekkig, lopend en geïrriteerd, steevast of die Mevrouw Klijnsma [ die naam kent ze natuurlijk door en door ]
GEK IS GEWORDEN.
Ma, zegt ze dan heel boos en lopend, want zodra ze dit zegt, is ze niet meer bij machte om te blijven zitten en staan, KAN DIE VROUW DAN NIET NADENKEN !!! En dan komt het vervolgens, ik hoor het haar zeggen, kan dan niet direkt een plakband om haar mond plakken ter plekke, want kinderen van tegenwoordig hebben hun stijl en hun woordje klaar, [ ik doe het met hoofdletters, want dan begrijpt u misschien beter hoe kwaad ze is ]
ZE IS EEN IDIOOT, JOH !!!
Excuses wethouder, ik zou het haar moeten afleren om zo over u te praten, maar ik heb het al opgegeven na enkele keren. Want aan de andere kant denk ik, ik probeer me te uiten hier en bij onze meetings, maar zij moet zich ook kunnen uiten.
Want op mijn : " Jane, zo moet je niet praten !! " roept ze boos : " Wat niet zo praten, zo is het toch !! "
En weglopend roepend : " Ma, ga je haar nog beschermen of zo !! "

Ik hoop dat u als lezer begrijpt wat wij als ouders meemaken, en waarom wij alles op alles zetten om onze kinderen in een rustige en vooral veilige en leefbare gebiedje te laten groot worden, tot ze als burgers op hun eigen benen kunnen staan.
En vergeet u niet dat ook wij ouders net als u ambities en realistische hoop voor onze kinderen hebben.

Shirley Marapin

Cultuur van de angst
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 18:02

Waar het bij de hele discussie rond de vestiging van gebruikersruimtes om gaat, is de vraag: Wat is de meest geschikte lokatie? Mensen als Hans van der Waal en Willem Minderhout, en ik schaarde mij ook direct bij hen, was het direct duidelijk dat het rustige Van der Venneparkje met zo veel kinderen en geen last van drugsgebruikers absoluut niet de meest geschikte lokatie was. Bij de beslissing over de keuze van een gebruikersruimte had er van meet af aan voor de gemeenteraad een lijst moeten zijn met mogelijke lokaties en de plussen en minnen. Daaruit had de gemeenteraad, na zich georienteerd te hebben en met bewoners gesproken te hebben, de beste lokatie kunnen kiezen. En daar vervolgens ook aan vasthouden bij elk verzet in dat er ook bij de meest geschikte lokatie was gekomen.

Door deze lokatie plompverloren zonder een dergelijke procedure aan te wijzen heeft Jetta Klijnsma een grote fout gemaakt. Die kon alleen hersteld worden door direct een echt gesprek met de bewoners en de discussie binnen de PvdA over aan te gaan. Dat heeft Jetta niet alleen nagelaten, het heeft negen maanden moeten duren voordat de bijeenkomst plaatsvond in het Johan de Wit plaatsvond. Die had toen natuurlijk geen zin meer. Voor deze mosterd na de maaltijd is overigens niet alleen de wethouder verantwoordelijk, maar ook de fractie en zijn leider.

Veel fractielden weten in hun hart dat het Van der Venneparkje zeker niet de meest geschikte lokatie is. Vervolgens de pijn willen verlichten door twee gebruikersruimten tegelijk te openen is geen oplossing en bovendien zijn deze twee eenzijdig in de Schilderwijk geconcentreerd. Wat overlast va drugsgebruikers betreft gaat het ook om het Centrum, Laak, Transvaal en nog zo wat wijken.

De twee belangrijkste redenen dat de fractie van de Pvda, ondanks hun innerlijk besef, toch niet tegen de lokatie aan het van der Vennepark zullen stemmen, zijn ingegeven door angst. De angst dat door succes van dit bewonersprotest, zij met lege handen zullen staan bij bewonersprotesten rond nieuwe lokaties. De angst ook voor schade aan of zelfs het opblazen van het college

Dit is de cultuur van de angst en die is altijd een slechte raadgever. Bovendien is het een zwaktebod.

Beste fractieleden, ga eens wat zelfbewuster en dualistischer in de Haagse politieke arena staan. Kies toch op de inhoud en niet vanuit angst voor schade aan het college of vanuit een dergelijke zelfcensuur. Het college met de burgemeester en de verantwoordelijke wethouder hebben door de slechte voorbereiding van de aanwijzing van het van der Vennepark en hun doofheid daarna, dit over zichzelf afgeroepen. De gemeenteraad zegt daar dan vervolgens in meerderheid gewoon nee tegen. Zo hoort dat te gaan. Er zijn dan wellicht wat imago's geschaad, maar niet de belangen van deze bewoners, de stad en die van onze partij. Daarna gaat het leven heus gewoon door, worden er nieuwe lokaties onderzocht en valt er later een betere beslissing met onvermijdelijk protest. Wat is daar in hemelsnaam tegen, zeker in deze dualistische tijd?

Wie het weet mag het zeggen, maar ik roep hierbij de PvdA-fractie toch nog eenmaal op hierop te reageren en om het gezonde verstand te laten zegevieren.
Frans van der Steen

Frans van der Steen

En wat te zeggen van Rabin Baldewsing
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 18:31

Als eerste was hij diegene die in de pers er tegen in ging. Vervolgens werd hij terug geroepen in zijn hokje. Nog recent las ik ergens dat hij volledig achter het fractiestandpunt stond. Hoe betrouwbaar is hij eigenlijk wel. Ik denk niet dat hij nog een keer in staat is om weer over te stappen om tegen te stemmen.

Dus geen hoop jongens!

Het komt er gewoon.

Ja, SERTAP ik ben het met je eens. El-Houssine zal ook voor stemmen heb hem vaak horen praten. Ik denk dat iedereen in de fractie voor zal stemmen.

Kumru

Rabin Baldewsing
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 21:39

Rabin heeft met zijn ogen geconstateerd dat dit niet de goede plek is.
En terecht dat hij onmiddelijk op eerlijke wijze ronduit zei dat hij nee zou stemmen.
Maar jongens o jongens, de druk om de mond van Baldewsingh en collega's te snoeren is groot.

Die jongens willen het niet, maar de wethouder en haar college onderdrukken deze raadsleden.
Het college is bang en boos om nee te horen, want zij zijn de echte machthebbers in Den Haag.
Dus is er geen eerlijke spel in deze.
Denk maar aan het feit hoe oneerlijk ze met de bewoners zijn omgegaan.
Ze laten de bewoners, organisaties, scholen, verenigingen en moeders inspreken, doch voor niks.
Hun standpunt was al binnenskamer geregeld.
Ze bedriegen de boel bij elkaar, alleen om uiteindelijk de macht bij zichzelf te houden en niet af te staan aan de burger.

Gaytry Bhattoe

Macht is lariekoek
Gepost op: donderdag 10 juni '04 - 22:01

Je hebt nooit de macht, je bent altijd weer afhankelijk van je mensen als politicus maar ook als directeur in een bedrijf.

En op die mensen moet je zuinig zijn.

Helaas wordt dat in deze tijd steeds slechter begrepen.

En wat nu macht -het gaat om het geluk van een heleboel kinderen en hun moeders-.

Kinderen die van de week op het plein aan het spelen waren en ons zagen vertrekken en zich spontaan zonder hun ouders bij ons aansloten.

Ik vind het ontzettend bemoedigend, dat deze kinderen zo'n hekel aan die drugs rotzooi hebben, dat ze zich spontaan bij ons aansloten.

Hans van der Waal

OPROEP AAN PVDA FRACTIELEDEN !!!
Gepost op: vrijdag 11 juni '04 - 09:47

OPROEP !!!

BESTE FRACTIE VOORZITTER HENK KOOL EN ALLE RAADSLEDEN, BIJ DEZE HET VERZOEK AAN JULLIE OM NU KNOPEN DOOR TE HAKKEN OP DE JUISTE PLEK, AANGEZIEN HET ZO VEEL MOEITE KOST OM KNOPEN OP DE VERKEERDE PLEK DOOR TE HAKKEN.

NEEMT U ALS VOLKSPARTIJ NU EEN EINDELIJK EEN DEFINITIEVE STANDPUNT IN, WAARIN U EERLIJKHEIDSHALVE AANGEEFT DAT HET NIET KAN OP DIT PLEKJE.

STEMT U ALSTUBLIEFT NEE !!!!!

PVDA, BRENG U GEEN WATER NAAR ZEE AUB

DE NOG NIET MOEGESTREDEN VENNEBEWONERS GEVEN TOCH NOOIT OP.

DE VENNEBEWONERS GAAN EN STAAN MET HONDERDEN OP DE BARRICADE HIER !!!
NIET OM U DWARS TE ZITTEN, MAAR OM DE TOEKOMST VAN ONZE KINDEREN TE WAARBORGEN, PVDA.

WIJ VERZOEKEN U OM BEGRIP TE HEBBEN VOOR ONZE AKTIES.
WIJ STRIJDEN VOOR OOK HET BEHOUD VAN ONS LEEFBARE EN VEILIGE WOONPLEKJE.

STEMT U VERSTANDIG NEE, VOLG UW GEWETEN, EN U HEEFT ALLE WAARDERING VAN UW TRADIONELE KIEZERS OPNIEUW IN UW BINNENZAK.
ANDERS ROEPT U VEEL DIEPE HAAT EN ONHERSTELBARE WOEDE OP HIER.

JULLIE ZIJN VAN ONS, WIJ WAREN MET ZIJN ALLEN VAN JULLIE PVDA , LAAT ONS NIET VALLEN.

HET GETUIGT EINDELIJK VAN RESPECT ALS U ALS PARTIJ GEHOOR GEEFT AAN DIT OPROEP VAN DE VENNEBEWONERS.


BIJVOORBAAT DANK EN WAARDERING AAN U.

NAMENS ALLE VENNEMENSEN,

Shirley Marapin

Belwinkel
Gepost op: vrijdag 11 juni '04 - 10:50

Gehoord en gezien via internet:
"Gisteravond was de raadscommissie verbaasd over de redenen waarom een belwinkel/kapsalon a/d Van der Vennestraat dicht moest van het college. Deze belwinkel, die al vanaf 1999 daar zat, zou drukte aanzuigen en overlast veroorzaken en dat kon toch niet in de buurt van de hotspot Vennepark volgens het college. Vanwege nieuwe regelgeving moest de eigenaar nu wel een leefomgevingsvergunning aanvragen. Op basis van 1 bezwaar van iemand die een paar straten verderop woont en meer gebaseerd op belwinkels in het algemeen, was reden voor het college om de vergunning te weigeren. Nog nooit in de afgelopen 4 jaar waren er klachten bij de politie over deze al bestaande belwinkel en eigenlijk had niemand uit de buurt problemen ervaren. De commissie haalde ook de discussie aan over de gebruikersruimte en vond een grote tegenstelling in argumenten, niet te begrijpen en niet goed getimed. De commissie adviseerde de wethouder de vergunning wel te verlenen en het voortaan beter te onderbouwen."
Goed gedaan gemeenteraad, nu hetzelfde maar dan omgekeerd bij de gebruikersruimte. Ook hier is het niet goed onderbouwd.

Herman

Twee maten wegen
Gepost op: vrijdag 11 juni '04 - 11:21

Gemeenteraad, u ziet hoe het college met 2 maten weegt. Een bestaande belwinkel moet op basis van gevreesde en niet aanwezige overlast bij het vd Vennepark gesloten worden en een gebruikerscentrum kan daar wel. Het laatste heeft aangetoond in andere steden overlast te geven en de garanties van de politie zijn boterzacht. Het college wil kost wat kost geen overlastgevende activiteiten bij een hotspot toestaan, maar dit kan wel. Het argument dat een gebruikersruimte de overlast zou wegnemen gaat niet op, want er is geen overlast van drugs op het vd Vennepark.
Gemeenteraad, zoek de verschillen en beslis in wijsheid.

Azdine

Bijl Bot
Gepost op: vrijdag 11 juni '04 - 14:33

o ja, Shirley schreef hier ooit een poosje terug iets wat ik niet vergeet.
Ze vraagt nu weer om de knoop door te hakken op de plek waar de knoop het dunst is, anders wordt volgens haar de bijl die de knoop doorhakt zo bot.
Dat is er een om na te denken voor de pvda.

Anand

nu de coffeeshops nog weg
Gepost op: vrijdag 11 juni '04 - 23:16

mustafa heeft groot gelijk als hij zegt dat de bewoners klachten hebben en dat het geen goed voorbeeld is voor hun kinderen.
En dat zijn coffeeshops ook niet.
Daar komt ook volk op af dat niet altijd een even prettig voorbeeld voor je kinderen is.
Natuurlijk zijn ook dat "schaapjes van de lieve heer zoals Donner het zou zeggen" maar waarom moeten drugs (en ook porno bv) zo onder handbereik van kinderen zijn ?

Moet je zeggen dat het slecht voor ze is als de winkel vol staat met kopers voor rode libanon ?
En hoe groot is de stap van soft naar hard drugs ?

Overigens kun je wel knetterstoned in de auto stappen maar mag je maar 0,2 promille alcohol op.
Typisch.

andre

Vennepark.nl
Gepost op: zaterdag 12 juni '04 - 02:22

Walking on the moon,....

Wat een ontbering om anderen te overtuigen van wat goed en fout is.

Het zal je stad maar wezen, het zal je wijk maar wezen, het zal je buurt maar wezen," het zal een ver van je bed maar wezen".

Ik haat onrecht, dwars door mijn ziel, door alles waarmee ik besta.
Ik haat onrecht, de duivel hebbe hun ziel.

Venneman

Buurtberaad (i.o.), Hoog bezoek 11 juni
Gepost op: zaterdag 12 juni '04 - 15:43

Op vrijdag 11 juni kwam er geheel onverwachts uiteindelijk ook nog een delegatie van Raadsleden van de Haagse PvdA-fractie op werkbezoek naar het van der Vennepark

Toen ik na een dag hard werken thuis kwam lag er een uitnodiging in mijn digitale brievenbus. Ik werd om 18.00 uur verwacht in de Schilderswijk op een plek waar er al een tijdje onrust heerst.

Diezelfde week op de 7e juni was ik ook al in het Johan de Wittcollege aan de Hooftskade voor een bewonersvergadering over hetzelfde onderwerp. Die bijeenkomst was natuurlijk helemaal een schertsvertoning zoals ook duidelijk viel te lezen in de Haagse Courant.

Trouwens die commissievergadering op 3 juni was natuurlijk ook een groot toneelstuk want ook de bewoners rondom het Zieken waren behoorlijk op hun apparaat getrapt. Zeker toen bleek dat een open en redelijk vooroverleg met hun ook niet had plaatsgevonden. Een en ander werd breed uitgemeten uit de doeken gedaan in diezelfde Haagse Courant. Dus ook het protest van “stil” Zieken komt op gang.

De slappe lach hadden we dan ook die vrijdagavond toen een aantal Raadsleden van de PvdA "spontaan" op bezoek kwamen. Aan het eind van de rondleiding ontstond er een oproer bij het politiebureau omdat een dronken halve zool de ruiten begon in te slaan. Binnen 1 minuut stond er een politiemacht bij het wijkpark.

Dit alles liet een zeer goede indruk achter bij de Raadsleden. Nu is er dan eindelijk ook overlast te bespeuren bij het park om nu dan ook maar terecht toe te voegen aan het rijtje van Hotspots. Was dit toeval of opgezet? Wie het weet mag het zeggen!

Heel psychologisch om die vermeende bezorgdheid aan de dag te leggen zo vlak voor de 2e inspreekronde op de 16e juni in het IJspaleis. Uit semi-betrouwbare bronnen vernam ik het een en ander over extra maatregelen om de vergadering in goede banen te kunnen leiden (of is het lijden!!).

Op 24 juni, pal voor het zomerreces, valt tijdens de Raadsvergadering dan uiteindelijk het finale besluit. In ieder geval heeft de media nu goed de tanden erin gezet. Trouw gaat ook nog met een uitgebreid artikel komen.

Frappant detail in het geheel van deze discussie is overigens het feit dat op 9 juni op de agenda van de commissie WDLY het initiatiefvoorstel van GroenLinks stond “Knokken voor de kwetsbare”. Waarbij ook hier als rode draad de kwetsbare doelgroep Drugsverslaafden en ook hier weer die noodzaak van de opvangruimte. Met een meer structurele aanpak zou het voorstel van Wethouder Klijnsma (PvdA) en dat van de Raadsleden van GroenLinks tot een beter resultaat kunnen leiden indien beide gecombineerd worden opgepakt. Als dit voorstel nu eens Raadsbreed gedragen zou worden dan zal dit integraal deel kunnen gaan uitmaken van het Haagse beleid. Kijk dat is nu wat de Raadsleden sinds 2002 zou gaan doen; toezicht houden, controleren en corrigeren van het Haagse collegebeleid daar waar het zeker nodig is!!

Ik vrees voor een lange hete zomer want het laatste woord is nog niet gevallen.

Buurtberaad van der Vennepark e.o. (i.o.)

Halsstarrig, niet nodig
Gepost op: zaterdag 12 juni '04 - 17:29

De gemeenteraad wilde unaniem gebruikerspunten in de stad, liefst drie. Het college zou op zoek gaan naar locaties waar overlast was en draagvlak. Door in eerste instantie het vd Vennepark voor te stellen na een slordig locatieonderzoek (eigenlijk niet) werd in januari het college teruggestuurd om het huiswerk over te doen. Na maanden van stilte heeft de PvdA-fractie met de wethouder afgesproken ,dat ze eerst een tweede locatie ging zoeken in het Centrum en daarna het vd Vennepark kon openen. Zo gezegd, zo gedaan en daar was opeens het nieuwe voorstel zonder zich van draagvlak te verzekeren in de omgeving.
Nu kon de fractie niet meer terug en om zeker te zijn van steun voor hun snode plannetje, hebben ze in een achterkamertje de andere coalitiepartijen in de tang genomen.
De rest van de gemeenteraad krijgt te horen dat ingaan op bewonersprotest (zal er altijd wel zijn) betekent dat er nooit gebruikersruimten zullen komen. Dat wordt dus chanteren en meegaan in de fuik die is opgezet, want gebruikersruimten, die moeten er de raad wel komen.
Het vd Vennepark is een van de weinige speelvoorzieningen in een zeer kinderrijke buurt en kent geen overlast en dus geen draagvlak. De bewoners wordt voorgehouden dat zij zich meer zorgen zouden moeten maken over de zielige verslaafden en moeten hun kinderen maar even te vergeten. Wat zijn ze toch een stelletje ongevoelige beesten eigenlijk gewoon een stelletje nimby's. Het gaat de bewoners om hun nog een van de veilige speeltereinen in hun buurt. Het zou anders zijn als het aan een doorgaande straat zou liggen in een minder kinderrijke omgeving. Hier zou de gehele gemeenteraad mee kunnen leven, maar de keus wordt hun niet voorgehouden. Meezwemmen in de fuik, die door een niet luisterende fractie is bedacht en er nu een politieke halszaak van het gelijk hebben maakt. Hoeft echt niet, iedereen zal het begrijpen als gekozen wordt voor een betere locatie. Zal Jetta echt de kop niet kosten, nee, zij zal lof in ontvangst kunnen nemen.
Leg je oor maar te luister in de stad en zullen juist deze doortastendheid weten te waarderen. Niet iets om voor te schamen, lijkt mij.

Herman

Welke bedoeling?
Gepost op: zaterdag 12 juni '04 - 17:47

En weer dachten wij dat ze kwamen luisteren. Dus hoopvol hebben wij ons rond etenstijd weer gemeld op het plein. Wat een teleurstelling, een stuurse Tineke en Marieke die haar zonnebril niet afzette, die kordaat op inspectie gingen met bloknote in de hand. Weer niet geluisterd m.u.v. Sharief, dat moet ik nageven. Wij bleven ontredderd achter, wat was hier nu de bedoeling van geweest?

Arzye

Venneplein
Gepost op: zaterdag 12 juni '04 - 18:16

http://www.studiobakers.n...jl_krfb2.htm

Internet Junkie

Mustafa ?
Gepost op: zaterdag 12 juni '04 - 19:43

Mustafa, laat je harde stem horen.

Waar zit je Mustafa ?

Doe iets meer je best voor alle turken bij het park.

We hopen op je, Mustafa.

Nurselin

niet slapen
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 01:46

Kan weer niet slaap, ga kapot. ik denk aan mijn kinderen en het speelpein. Hoe moet het straks, moet ik ze dan voortaan binnen houden? ik ben hier komen wonen om dat de buurt mooi werd gemaakt met gesellig plein voor ze is. mijn hoofd doet pijn en ik ga huile, niemand wil begreipen. slaap jij maar lekker.

Canan

vennepark
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 13:28

Tineke en Marieke waarom zijn jullie eigelijk gekomen???
Jullie doen alsof jullie ons niet verstaan!!!
Elke keer draaien jullie er om heen.
Wij dachten dat jullie naar ons kwamen luisteren!?!
Wij zullen door vechten en de zaak winnen!!!

Radhina

radhina

Ja, waarom ?
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 13:48

Ze hebben ons niet in de ogen gekeken op het park.

Ze hebben niet gericht gepraat.
Andere raadsleden die kwamen, gingen het onderwerp niet uit de weg.

Wat hadden we er aan dat ze kwamen ?
Joos mag het weten, ons een raadsel.

Mohamed

bezoek
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 15:18

Tineke, Marieke en Sharief waren vrijdag hier langsgekomen. Met Sharief en Marieke hebben wij wel (helaas heel kort) kunnen praten. Maar met Tineke niet.

Waarom is ze naartoe gekomen als ze ons niet eens wilde aanspreken? Alleen een rondleiding met een bloknote in haar hand, liep ze met een aantal mensen rond. Zien is één ding, maar praten met het volk is een ander ding.

Waarom heeft ze ons een valse hoop gegeven?

Of is dit weer één van haar spelletjes om straks in de gemeente te kunnen zeggen dat ze WEL bij ons is geweest. Wat iedereen dan niet weet is, dat ze geen gesprek met het volk heeft gehad.

sevda

stemmen
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 15:34

--------------------
De resultaten vergeleken met de tweedekamerverkiezingen geven toch een wat zorgwekkend beeld:

<img src="http://www.robbertbaruch....ch....01.gif" border="0" alt="Robberts teletekstservice" />

Bijna 14% van onze kiezers heeft besloten niet op ons te stemmen, maar op een ander, en dat is zorgwekkend.

Robbert Baruch
--------------------

Waarom zo verbaasd, Robert?

Pvda (van Den Haag) is zelf de oorzaak hiervan geweest. Zij willen nl de gebruikersruimte aan Vd Vennepark openen zonder dat ze ons argumenten serieus namen, of beter gezegd: DOOR DE STROT VD VOLK DOORHEEN DUWEN (zoals Shirley dat ook eerder heeft gezegd).

Hierdoor hebben heel veel mensen hun vertrouwen in ze kwijtgeraakt. Er is maar 1 manier om die vertrouwen terug te winnen. En dat is GEEN DRUGSGEBRUIKERSPAND HIER!!!!!!

aylin

waar is Mustafa?
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 16:07

Nurselin heeft gelijk, waar is Mustafa?
Hij heeft deze discussie gestart maar reageert niet eens op de reacties.

Waarom hou jij je stilletjes, Mustafa?
Komt het misschien doordat al de bovenstaande argumenten zo goed zijn dat geen enkel tegenargument het op kan wegen? Zo denken wij er ook over, nu alleen de fractieleden van pvda nog.

hatice

Victoria
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 17:33

Bij de wet Victoria begint de Victorie

http://www.sidv.nl/roesmi..._denhaag.htm

Internet Junkie

Beste Partijgenoten, Raadsleden, Wethouders en Mustafa
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 19:52


Bij vertrouwen en verkiezingen begint de Victorie.

Op de pagina hiernaast "De dialoog is begonnen"
heb ik een stuk geschreven over het succes van onze partij en het vertrouwen in onze wethouders, onze fractie e.a. Ik denk dat dit een heel goede aanvulling is op het stuk van Mustafa en antwoord geeft op vele vragen van o.a. hatice, internet junkie, aylin, mohamed, e.a.

Politie Den Haag
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 20:12

"Drugsoverlast

"Ook de aanwezigheid van de hulpverleningsinstanties het Drugspunt en het Leger des Heils, gevestigd in de Wagenstraat, en de betaaldagen van de gemeente Den Haag hebben een aanzuigende werking op drugsverslaafden."

http://www.politie.nl/Haa...%5Cjanh1.asp

Internet Junkie

Wethouder Kijnsma ?
Gepost op: zondag 13 juni '04 - 22:27

Wees toch eerlijk.

U zegt dat het college het Van der Vennepark wil als locatie en de direkt omwonenden niet.

Wat u verstaat onder direkt omwonenden mag u weten.
Naar onze inschatting als actieve bewoners hier, zijn het dus niet de direkt omwonenden alleen, maar wel meer dan 90 % van de omwonenden in de volgende straten die om het pand heen liggen :

- Snijderstraat
- Van de Neerstraat
- Brueghelstraat
- Seghersstraat
- Van Miereveltstraat
- Honhorststraat
- Terwestenstraat
- Trooststraat
- Van Ostadestraat
- Van de Vennestraat
- Stortenbekerstraat
- De Bockstraat

Het hele blok dus.

429 bezwaarschriften tegen uw plan afkomstig van bewoners uit al de genoemde straten hebben u en Burgemeester Deetman ontvangen.
Dat heeft uw commissie bevestigd met genoemde aantal en alle namen van bewoners. Deze lijsten met namen zijn ook u en de Burgemeester bekend.

Doet u het dan niet te makkelijk af, als direkt omwonenden.
Mensen die hier in betrokkenheid met hun kinderen en het park leven hebben allen grote bezwaren tegen u extreme plan. Ook dat is u bekend.

U komt te makkelijk met u woorden vanaf als u doet voorkomen dat het om een handje vol mensen die heel erg dichtbij het pand wonen.

Als u al die tijd eerlijk was had u niet eens uw eigen fractie mee, en zeker niet de Burgemeester die hierin meegesleurd wordt. En al helemaal niet de CDA en de VVD.

Als u het helemaal exact wil weten hoeveel hier er tegen zijn, houdt u gerust een enquete voor uw gemoedsrust. En u zult allen om u heen verbazen, want de waarheid is dus niet de mensen wiens tuin aan het pand grenzen, maar behoorlijk veel kinderrijke gezinnen die geklemd tussen de 5 basisscholen hier zitten.

Waar bent u mee bezig ?
Ten koste van uw eigen geloofwaardigheid
doorduwen in de kleine smalle strotjes van de kinderen ?
U weet dat ik lange tijd respect voor u had, maar op de wijze kan ik zelfs met moeite geen respect meer voor u opbrengen, wethouder.

Shirley Marapin

Alles goed daarboven Leen ??
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 01:42

>>>>denk dat dit een heel goede aanvulling is op het stuk van Mustafa en antwoord geeft op vele vragen van o.a. hatice, internet junkie, aylin, mohamed, e.a.>>>>>

Te oordelen aan de mate van zinnigheid van deze scherpzinnige opmerking vrees ik dat we van doen hebben met het erelid van het selecte gezelschap dat zich zo dadelijk gaat vestigen in het voormalige politiebureau. Het is de vraag nog maar of het pand eigenlijk wel geopend zal worden.

P.A.R. nassia

De reddende Engel
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 01:48

De man met een 8,5 als eindcijfers zal de zaak in commissievergadering en tijdens de raadsvergadering flink gaan opschudden.
Let op mijn woorden

Fortune cookie

7 dagen per week
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 09:45

Beoogde openingstijden zijn :

7 dagen per week van 10.00 tot en met 19.00 uur

Aan u om na te denken op welke wijze de nu heel leefbare en veilige omgeving wordt belast.
Alles en een ieder mag zijn of haar leven anders gaan inrichten, en terwijl we volgens politierapporten totaal geen harddrugsoverlast en
dealersoverlast hebben.

Wel een saai onderwerp voor sommigen, maar wel heel actueel voor de bewoners, die er dag en nacht nu reeds verzuipen in, laatstaan straks.

Rocky Kan

fractievergadering
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 11:31

Vanavond pvda fractievergadering met onderwerp
gebruikersruimte vennepark.

Lieve bewoners, duimen en wel de hele dag door dat ze voor eens en voor altijd de bewoners respecteren en serieus nemen.
Voormalige pvda-kiezers.
Dat alle acties zinvol is geweest.

hatice

Wijsheid
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 11:46

Ik heb altijd vertrouwen gehad in gezond verstand en wens dus de fractie veel wijheid. Vanavond gaan zij bewijzen of zij open staan voor de vele argumenten om het nu veilige vd Vennepark aan de kinderen te laten en een goede oplossing te bedenken met een betere locatie voor eengebruikersruimte Als zij in wijsheid besluiten er vanaf te zien, verdienen zij heel veel lof.
Zij zouden er voor kunnen kiezen om bij de Keslerstichting een gebruikersruimte te openen, veel verslaafden komen daar al over de vloer. De Keslerstichting zou het toejuichen. Voor de S-wijk nemen we meer tijd voor een betere locatie.
Kortom, veel wijsheid en hou de vingers gekruist voor een verstandig resultaat.

Jeanine

Experiment
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 12:32

Als de burgemeester zegt dat het om een experiment gaat, lukt het niet, dan sluiten we, na meerdere miljoenen euro's te investeren in het gereed maken van het pand, waarom dan in in de Portocabine zoals D66 voorstelt.
Het is toch een proef, en een portocabine plaatst men op de plek waar de junks zijn en dealers zijn.
Het grootste voordeel is, dat het veel minder geld kost, en vooral de drugsoverlast aanpakken daar het er ook daadwerkelijk is.

Waarom laten ze de portocabine liggen, en praten ze met geen woord over ?
Is dat niet een goed begin voor een experiment ?
Waarom direkt radicaal met alle gvolgen van die aard ?
De portocabine is op korte termijn of nu al tot hun beschikking. Waar een wil is is er ook altijd een weg voor de wethouder. Sluit ook ogen niet voor feiten, wethouder.

bezorgde bewoner.

Eigen waarneming
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 12:49

Dakloze verslaafden houden zich vooral op in het gebied rond het station HS, Stationsbuurt en omgeving oude Centrum waar veel drukte is. Op de betaaldag zie je ze rondhangen bij het stadhuis. Verder zoeken zij een onderdak in de sloopwijken in de dichtgetimmerde huizen en waar de sociale controle verminderd als gevolg van de afbraak. Hier ondervinden de bewoners en winkeliers de meeste overlast door het openlijk gebruiken. In de S-wijk zie een uitwaaiering vanuit het centrum praktisch tot aan de Vaillantlaan. Dan komt een rustig en hoogwaardig opgeknapt gedeelte van de S-wijk tussen de Vaillantlaan en de Haagse Markt.(Buurt vd Vennepark). Over lijn 11 begint Transvaal waardoor sloop weer veel dakloze verslaafden zich ophouden. Conclusie, het is waar dat de bewoners stellen dat hun plek nog een van de weinige buurten is waar geen drugsoverlast is.
Waar blijft het argument dat je een gebruikersruimte daar zet waar de meeste overlast wordt ervaren en het een verlichting voor de omgeving betekent? Terecht vragen de ouders om hun kinderen op het plein niet als experiment bloot te stellen aan een toeloop uit andere delen van de stad van dakloze verslaafden.

George

Eens
Gepost op: maandag 14 juni '04 - 13:29

Bij toeval zie ik nu de pvda-site en lees de discussie. Ik zit nu in de bieb bij het stadhuis en ben het eens met George. Veel verslaafden en dealers bevinden zich in het gebied tussen het HS, het stadhuis en het winkelcentrum. zij zoeken de anonimiteit op van de massa. Dagelijks kom ik met de trein en moet voor mijn stage in de Schilderswijk zijn. De hoofdroute van veel verslaafden naar Transvaal is de Hobbemastraat en het Hobbemaplein. Een paar keer heb ik het buurtje van het vd Vennepark bezocht en het valt op dat ze dit buurtje links laten liggen. Weinig durkte, veel kinderen en ouders op het plein, ze schijnen daar weinig te zoeken. Dat buurtje is veel te oplettend, vanwege de vele kinderen en scholen. Jammer dat juist hier een gebruikerscentrum komt, volgens mij zijn er betere plekken waar het kan helpen. Misschien omdat ik PABO-student ben, maar ik vind dat je de kinderen toch zoveel mogelijk moet sparen, ook al zien ze op andere plekken in wijk veel overlast.
Ik hoop dat het daar niet komt.

Jan Willem Paats

SMERIG DOORDRUKKERIJGEDRAG
Gepost op: dinsdag 15 juni '04 - 01:15

Over de ruggen van bewoners, en vooral over de hoofden van de vele kinderen drukt de B & W met steun van de pvda door.

ZE SCHROMEN NIET OM MIDDELS MACHTSVERTOON HUN PAND DOOR DE STROTTEN VAN GROTE GROEP KINDEREN DOOR TE PERSEN.

VVD HAD BIJ MONDE VAN SANDER DEKKER EN CDA BIJ MONDE VAN WIL VONK IN DE EERSTE RONDE DE VENNELOCATIE AFGEKEURD. ZE VROEGEN DE WETHOUDER OM MET EEN ANDER LOCATIE TE KOMEN.
HOE IS IN GODSNAAM MOGELIJK DAT DEZE 2 PARTIJEN NU TOCH JA STEMMEN VOOR DEZE LOCATIE ????????????/
DIT HEET GEEN COALITIEGEDRAG, NEEN DIT HEET ONGELOOFWAARDIG GEDRAG VVD EN CDA.

WETHOUDER VAN ONDERWIJS, DHR P. HEIJNEN HOE DOET U DAT IN GODSNAAM ???
HOE STEMT U IN MET ZULKE TEGENSTRIJDIGE BELANGEN ???
U BENT ER TOCH VOOR DE SCHOOLGAANDE KINDEREN IN DE EERSTE PLAATS ???
PREFEREERT U DE BELANGEN VAN DE LEERLINGEN BOVEN DIE VAN DE VERSLAAFDEN ???
MET NOG ENIGE RESPECT VOOR U, MAAR IK BEGRIJP U ABSOLUUT NIET MEER NU.

WETHOUDER KLIJNSMA, WAT HEB JE NU BEREIKT ???
DAT JE ENORM TROTS BENT OP JEZELF, DAT JE COALITIEBREED JE LOCATIE UITEINDELIJK TOCH PERS DOOR ONZE STROT ???
HEB JE DAN NOOIT EEN GREINTJE RESPECT GEHAD VOOR ALLE POGINGEN DIE WIJ OUDERS ONDERNAMEN OM JOU IETS TE VRAGEN ???

HENK KOOL, HEB JIJ ONS DAAROM BELAZERD ???
WEET JE NOG ???

TINEKE VAN NIMWEGEN, KWAM JE DAAROM DIE 9 MAANDEN NIET NAAR ONS TOE ???


ONZE VRAAG AAN JULLIE ALLEN IN HET STADHUIS IS, HOE EERLIJK ZIJN JULLIE ???

ONZE VRAAG AAN JULLIE ALLEN IN HET STADHUIS IS, HOE TROTS ZIJN JULLIE OP JEZELF NU ???

ZIJN JULLIE IN HET STADSHUIS TROTS DAT JULLIE DE VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN OM VERGIF, NL HARDDRUGS NAAR SPELENDE KINDEREN TE BRENGEN ???

ZIJN JULLIE DAAR TROTS DAT JULLIE ONDER HET MOM VAN COALITIE EEN CONCENTRATIE HARDDRUGSGEBRUIKERS MET SPELENDE KINDEREN VERENIGEN ???

HOE EERLIJK ZIJN JULLIE BEZIG ???

EERLIJKHEID IN COMBINATIE MET GEZOND EN LOGISCH VERSTAND IS VER ZOEK IN DAT STADHUIS M.B.T. DE VENNELOCATIE.

KIJK EENS MORGEN EVEN HEEL DIEP IN JULLIE HARTEN EN VRAAG JE AF OF JULLIE MET TROTS ACHTER JULLIE BESLUIT KUNNEN STAAN.
NEEN DUS !!!

WIJ VECHTEN VOOR EEN RECHTVAARDIGE ZAAK, WE GEVEN NOOIT OP !!!

NAMENS ALLE BEWONERS HIER DIE JULLIE NIET BEGRIJPEN EN VAN WIE JULLIE HET LAATSTE WOORD NOG NIET GEHOORD HEBBEN,

Shirley Marapin

Wie volgt?
Gepost op: dinsdag 15 juni '04 - 07:50

http://mmbase.windesheim....amp;mags=187

Internet Junkie

Reactie op Hatice en Nurselin van Mustafa
Gepost op: dinsdag 15 juni '04 - 09:18

Beste Hatice en Nurselin, Ik ben wat langzamer met het lezen van het web dan jullie, maar dat betekent niet dat ik helemaal niets doe en niet wil reageren op jullie stukken. Ik heb geschreven en gezegd dat ik tegen deze locatie ben en ik sta nu nog steeds achter dat standpunt. Ik ben heel actief bezig om te proberen het niet door te laten gaan. Ik kom trouwens voor alle bewoners van het Van der Vennepark op die hier mee te maken hebben. Neem contact met Noerdin. Hij weet wat ik allemaal doe. Groetjes

Mustafa Okcuoglu

Deskundigen
Gepost op: dinsdag 15 juni '04 - 10:15

deskundigen in de verslavingszorg zien dat de grote overlast van drugs (verslaafden/dealers) zich bevindt in as HS-Grote Markstraat en hoofdroute via de Hobbemastraat naar Transvaal.
De oude stadsvernieuwingsgedeelte van de S-wijk (omgeving Koningstraat) wordt door de vele poorten/nissen/portieken gebruikt als slaapplaats.
Het nieuwe stadsvernieuwingsgedeelte van de S-wijk (omgeving vd Vennepark) is onaantrekkelijk voor verslaafden, hier zijn (geleerd door de fouten) gesloten huizenblokken, gesloten portieken en is voor een recht stratenpatroon gekozen. Geen wonder dat in dit gedeelte wordt geconstateerd dat er geen overlast van verslaafden en dealers is. De sociale controle door het aantal koopwoningen is groot en de bewoners doen zelf veel om hun woonomgeving leefbaar te houden in hun eigen belang. Een succes van de herstructurering van oude wijken. Verder ontraden deze deskundigen gebruikersruimten te plaatsen aan speelpleinen, omdat het succes onzeker is en het gedrag van verslaafden onvoorspelbaar.

Francis

Emancipatie
Gepost op: dinsdag 15 juni '04 - 10:20

Het vd Vennepark is een ontmoetingsplaats voor veel vrouwen, moeders van de spelende kinderen.
Als meer verslaafden en dealers gaan rondhangen op het speelplein, dan houden ze de kinderen binnen en komen ze zelf hun huizen niet meer uit.
Is dit nu wat we willen bereiken?

Francis

Francis
Gepost op: dinsdag 15 juni '04 - 10:45

Neen dus !

En ja, toch doet de Haagse politiek dit wel !!!

Waarom behartigen zij tegenstrijdige belangen ???

Is dit slechts gebasseerd op machtspel in dat grote witte machtige stadhuis ?

Is de burgemeester te bijzonder of te vooraanstaand om iets van het gewone volk
aan te nemen ?
Is het stadsbestuur dan zo arrogant, Francis ?
Wat is met het invoelingsvermogen en logische slimme denkwijze van onze B & W gebeurd ?

Is het zo dat ze niet hebben kunnen inzien dat ze een probleem oplossen op een plek waar het probeem zich niet voordoet, om dan vervolgens een groot ander probleem te creeëren ?

Het is een verkeerde oplossing, dat is 100 % zo.

Reden waarom ?
Antwoord : Kinderen identificeren zich onder andere met hun directe leefomgeving en in dit geval tegelijk hun speelomgeving.
Alleen al om die reden acht ik de opening van een harddrugsgebruikersruimte voor hun neus pedagogisch zeer onverantwoord !!!
Bovendien kan niemand erom heen dat de dagelijkse confrontatie van de jeugd met zo'n grote concentratie zwaarverslaafden een slechte voorbeeld werking heeft.
Waarom zouden deze kinderen door toedoen van Deetman leven met het harde leven van veel politiemacht op hun plein ?

Elk kind of mens dat door toedoen van deze opening mentaal of emotioneel beschadigd wordt is voor rekening van
B & W.

Shirley Marapin

GERUCHTEN!!!
Gepost op: dinsdag 15 juni '04 - 10:56

Gisteren maandag 14 juni 2004 had PVDA-fractie een vergadering om een standpunt te bepalen over de kwestie Van der Vennestraat 85 (Harddrug gebruikerspand).

Er gaan ZWARE GERUCHTEN dat:

- Rabin Baldewsingh de kant heeft gekozen van zijn fractie en dus zijn achterban heeft verlinkt. Alle zogenaamde tranen van hem waren krokodillen tranen.
- Marieke Bolle waar men nog hoop op had, waar zij zelf zei dat ze Van der Vennestraat afkeurt,
toch moeiteloos gekozen heeft voor haar fractiestandpunt. Hypocriet en grote
huichelaar is zij (samen met Rabin Baldewsingh).
- Dat Dhr. Moutahid zonder aarzeling de kant van zijn fractie heeft gekozen.
- Dat Sharief Mohamed en Murat Ersoy bedenktijd hebben gevraagd en die gekregen tot vandaag om 17.00uur. Deze 2 heren zijn gigantisch onder druk gezet om mee te lopen met het standpunt van hun fractie of eruit gemieterd worden. (Zij twijvelen)
- Verder is er een afspraak met CDA en VVD gemaakt om koste wat kost voor een gebruikersruimte aan de Van der Vennepark te kiezen, anders vallen er klappen
en wordt er gedreigd alle steun van de PVDA in de toekomst te verliezen bij andere
zaken (nieuw wethouderspost etc.) en laten ze de coalitie springen..


ZO SMERIGE IS PVDA!!

Jan Gerucht

Betrouwbaar?
Gepost op: vrijdag 18 juni '04 - 19:05

Naar aanleiding van het bericht, dat het stuk van Murat Ersoy niet door hem geplaatst zou zijn heb ik heden op 18.6.2004 contact met hem gelegd.

Uit dit gesprek is mij gebleken, dat reeds voor de cie vergadering op 16-6-2004 Murat Ersoy aan de fractie leiding en Mevrouw van Nimwegen heeft bekend gemaakt, dat hij tegen het fractieplan zou stemmen.
Dit verhaal kunt u ook lezen in de Haagse Courant van vandaag.

Het verloop van de cie vergadering was dusdanig, dat het essentieel was, dat de PvdA fractie kon bekend maken, dat zij unaniem voor zouden stemmen.

Als het waar is wat Murat zegt -en ik heb geen enkele reden, om daar aan te twijfelen, dan is
dit een ernstig inbreuk op de democratie en in feite een onrechtmatige daad.

Hij bevestigde nogmaals, dat zij vreselijk onder druk zijn gezet om maar voor te stemmen.

Toen hedenmorgen op last van Henk Kool het stuk van Murat werd weggehaald heeft Murat kort daarop laten weten, dat dit stuk wel degelijk van hem was.

Desondanks werd het stuk niet teruggeplaatst.
Dit verzoek is meerdere malen door Murat gedaan o.m. aan de voorzitter van de afdeling, die in Spanje verblijft.

In de voormiddag had ik een gesprek met Murat en nogmaals bevestige hij in dat telefoongesprek, dat hij tegen zou stemmen.
Uit het verloop van het telefoongesprek bleek mij dat er weer verkapt met uitzetting uit de fractie werd gedreigd.

Het stuk was dus wel degelijk van Murat.

Desondanks is het stuk nog niet teruggeplaatst en moeten we nu lezen, dat de website is gesloten omdat men niet in kan staan voor de betrouwbaarheid van de berichten.

Ik ben het hier volmondig mee eens, want mij is vanmiddag gebleken, dat het verhaal heel anders ligt dan tot nu toe aan ons leden is verteld.

U moet zelf maar uitmaken wie nu nog betrouwbaar is en wie niet.

Hans van der Waal

Hans van der Waal
Gepost op: vrijdag 18 juni '04 - 19:39

Ook ik heb alle vertrouwen in dat MURAT ERSOY alle moeite doet om duidelijk te maken dat hij nee stem en dat hij al die tijd nee heeft gestemd, sinds het letterlijk op stemmen aankwam b.v afgelopen maandag in die hevige fractievergadering.
En lezers geloof mij, zijn woorden zijn waar.

Ondanks dreigementen om uit die partij gezet te worden wil hij niet wijken van een doodnormaal standpunt.

Wat is er toch in naam van God toch mis mee als een mens een eerlijk standpunt inneemt ?
We leven in Holland beste mensen, let op !!!

Shirley Marapin

Sluiting
Gepost op: vrijdag 18 juni '04 - 19:56

Mocht deze website helemaal gesloten worden.

Dan is dit niet het einde van de discussie, maar gaan wij verder op.

http://www.vennepark.nl/

Onder het hoofdje:

Politieke Intimidatie

Reageer

Reageren kan op twee manieren:

  1. Met je naam en e-mailadres: je moet je reactie per e-mail bevestigen.
  2. Met je eigen account: je reactie wordt automatisch geplaatst. Hiervoor moet je wel eerst registreren en inloggen.
Naam*:
E-mail*:
 
 
Titel*:
Reactie*:
 

 

 

Dossier

Meer van dit "soort" PvdA berichten

Agenda

Shirley Marapin laat drugshol sluiten.
Meer info; 
mondigeburger


Jetta Klijnsma met Bert van Alphen gesignaleerd in Parnesia