Openbare bijeenkomst Gebruikersruimten
Vr 4 Jun 2004 - Henk Kool, Tineke van NimwegenBij deze bent u van harte uitgenodigd voor een openbare bijeenkomst, al waar de Haagse fractie van de PvdA uitleg zal geven over haar voorlopige stellingname ten aanzien van de komst van gebruikersruimten. Er zal gelegenheid zijn om met de fractie van mening te wisselen over het voorlopig ingenomen standpunt.
Deze bijeenkomst zal plaatsvinden op maandagavond 7 juni in de aula van het Johan de Witt College vestiging Hooftskade 127 aanvang 20.00 uur.
In een notendop samengevat is de fractie van mening dat het om de volgende redenen nuttig is om toe te staan dat gebruikersruimten in Den Haag worden gesticht:
- Met behulp van gebruikersruimten wordt aan verslaafden een plek geboden om zich op te frissen, uit te rusten en te gebruiken. De ervaring in andere steden leert dat overlast in portieken en op straat – waar deze dakloze verslaafden op zijn aangewezen – zal afnemen.
- De orde in de directe- en wijdere omgeving van de twee gebruikersruimten zal metterdaad gehandhaafd worden - dat wil zeggen - met hulp van de Politie wordt iedere vorm van overlast meteen de kop ingedrukt.
- Direct bij opening van de eerste gebruikersruimte wordt er een bewonersraad geïnstalleerd die tot taak krijgt het functioneren van de gebruikersruimten scherp te monitoren en tussentijds te beoordelen. In het geval van ernstig disfunctioneren wordt betreffende gebruikersruimte ogenblikkelijk gesloten. Na één jaar vindt er een strenge evaluatie plaats.
- Het feit dat er nu twee gebruikersruimten – met een tussenliggende periode van niet meer dan drie maanden – worden geopend, vermindert de eenzijdige druk op één locatie en heeft als bijkomend voordeel dat meer mensen kunnen worden geholpen.
De bijeenkomst is met name bedoeld voor omwonenden van het Zieken en het Van der Venneplantsoen, maar ook voor andere belangstellenden in Den Haag.
U bent van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Henk Kool (fractievoorzitter)
Tineke van Nimwegen (woordvoerder)
Reacties op dit bericht
KOSTE WAT KOSTE VENNELOCATIE DOOR DE STROT VAN SPELENDE KINDEREN DUWEN IS 100 % EEN ONMOGELIJKE ZAAK.
Toevallige lege pand gevonden, en dan maar doordrukken, die pvda.
Wij staan hier op de barricade met honderden.
Boodschap is helder :
OVER DE LIJKEN VAN DE OUDERS ! ! !
Shirley Marapin
Veel buitenstaanders en ingehuurd klapvee! Niks overlast in portieken in de omgeving en op straat in de omgeving van de Vennestraat, straks wel! Dus flauwekul praat. Politie hoeft nu nauwelijks iets te doen volgens hen zelf. Straks moeten ze permanent mensen inzetten, hoera, zien we ze eindelijk ook eens voor andere zaken. Bewonersraad voor de begeleiding? Bekijk het maar, doe het lekker zelf. Monitoren? Nu geen drugsoverlast (nul), straks wel dat verzeker ik je, want klagen zullen we!!! Weg geinvesteerd geld.
En het laatste is de grote 'Tante Tineke truc', geen aanzuigende werking als je iets eerder een tweede opent. Oh, oh, wat mogen we blij zijn, dat 'Tante Tineke' zo goed voor ons zorgt. Het allerlaatste is het mooiste, het was bedoeld voor de bewoners rond het vd Vennepark, maar komt allen om 'hosanna' te roepen.
Azdine
Ik schaam mij diep voor mijn partij. Meer wil ik niet zeggen.
Gerald
Zeg het gewoon !
Als jullie van de partij niks en zoals nu zeer weinig zeggen, dan zien ze het niet in.
Want voor onze woorden zijn ze zo hardhorend als de pest.
Ons zijn ze niet als gelijke, maar letterlijk als onderdanen van de gemeente Den Haag, anders hadden ze nu op z'n minst geluisterd.
Ze vergeten dat wij bewoners nooit hebben gezegd dat je niet aan verslaafdenzorg moet, maar wel op de juiste plek dit moet doen.
EEN IEDER DIE NU ZIJN KAKEN STIJF OP
ELKAAR HOUDT, TERWIJL DIE WEET DAT DIT
EEN VERKEERDE OPLOSSING IS, MOET ZIJN MOND OPENTREKKEN.
ZONIET DRAAGT DEGENE BIJ AAN HET MEDEVERANTWOORDELIJK ZIJN VAN DIT PVDA-BESLUIT.
VENNEBEWONERS
Waar gaat deze openbare fractievergadering over? Kan de fractie in een dialoog met de aanwezigen nog op andere gedachten worden gebracht of wordt het een monoloog van de fractie over de goede dingen die de fractie voor de mensen heeft bedacht. Wat verwacht je nu van deze avond? Nieuwe gezichtspunten? Wil je nog overtuigd worden of is het al in kannen en kruiken? Wees aub helder over de intentie van de bijeenkomst, want anders berokken je nog meer schade voor de partij met de Europese verkiezingen voor de deur.
een bezorgd lid
"" ...In het geval van ERNSTIG disfunctioneren wordt betreffende gebruikersruimte ogenblikkelijk gesloten. Na één jaar vindt er een strenge evaluatie plaats..."
Betekent dit dat de MATE van de overlast wordt bekeken? Dus bij een 'normale' overlast wordt er niets aan gedaan?
Jullie (PVDA) zinken steeds dieper in de modder naarmate jullie wat zeggen. Nee, 'zeggen' is het verkeerd woord, jullie brengen het verhaal tussen twee lijnen over, om zo het volk voor te liegen.
Beseffen jullie wel dat er vele gaten in dat hele plan van jullie zit? Dat maak ik op uit gesprekken van Tineke, Jetta en de burgemeester. Jullie beslissen alleen op hoofdlijnen en verliezen de details uit het oog.
Je neemt een besluit maar tegelijkertijd vooruitdenkend. En dat doen jullie niet. Als je dat wel zou doen dan zouden jullie wel ingezien hebben dat de lokatie Vd Vennepark inderdaad geen geschikte pand is.
Sevda
".....over haar voorlopige stellingname...."
IK WORD ER GEK!!!!!!!!!
Pffff, de PVDA-standpunt is toch al definitief?
sevda
Die pvda-fractie is door het dolle heen.
Geruchten lekken van hier en daar dat ze hun eigen mankracht meenemen om te applaudiseren voor hen.
Eerlijkheid zegeviert altijd.
En ze krijgen het nog moeilijker.
Want ik las hier ergens : wie een kuil voor een ander graaft, valt er zelf heel diep in.
Mijn moeder zei vroeger altijd : God slaapt nooit.
Die ziet alles, die weet alles, die hoort alles.
De pvda-fractie wil nu blijkbaar proberen via zgn ingebouwde garanties hier toch openen.
Sevda, waarom begrijpen ze het niet ?
Garanties geven kan nooit Tineke, nooit Henk Kool, nooit welke van ze. Reden waarom ? Zij zijn geen God, en alleen God vertrouwen wij onze kinderen toe om het maar even zo te zeggen.
Weet je Sevda, je kan die Henk Kool en die Rabin al niet eens vertrouwen op hun woord.
Ze zeggen vandaag a en doen morgen b.
En dan hadden ze bedacht dat we in vertrouwen hen onze kinderen zouden schenken om temidden van zoveel gevaar te laten opgroeien.
Ze hadden nog niet begrepen wat het betekent voor een moeder die een kind draagt en baart en daarna met alle zorg en liefde alles voor dat kind over heeft wij ze met veel agenten en veel junkies laten leven en spelen.
Ach zeg die Jetta, we moeten ook medelijden hebben, het zijn toch maar 30 per keer met pasjes in en uit.
Medelijden hebben we beslist, maar niet op een dergelijke domme manier dat we zodoende alle primaire belangen van zoveel kinderen uit het oog verliezen.
Vennemensen
Ik was van plan nog een laatste zegje te doen hier. Ik dacht nog, ik gooi het er allemaal nog eens effen uit. Want dat lucht op zeggen ze. Maar dat kan ik Willem weer niet aandoen. Ik ben al een paar maal in de fout geweest. En achteraf gezien had die Willem gewoon gelijk.
Ik zit inmiddels een reeds uur achter mijn beeldscherm. Ik wacht maar en wacht maar en wacht maar !!! Maar er komt niets meer uit dat afgeknepen hoofd van me. Alles is reeds gezegd en ik en waarschijnlijk wij allemaal zijn leeg. Ja, helemaal leeg. Normaliter heb ik mijn woordje wel klaar! Maar nu lijk ik wel een uitgeknepen tube tandpasta.
Ik kijk naar de foto op de schoorsteenmantel en zie daar mijn kleindochter. Ze is nu anderhalf en dribbelt graag buiten in het parkje vlakbij. Ik hou mijn hart vast want het parkje is op nog geen 300 meter afstand van die koffieshop. Een paar van de vele akkefietjes schieten mij weer te binnen.
Een tijdje terug is daar iemand doodgeschoten. Een jaar geleden is een 3jarige daar vlakbij met een vuile injectiespuit wezen spelen die achteloos op straat lag. De dag voor hij 5 zou worden is hij overleden aan een opgelopen infectie.
Twee jaar geleden is vlakbij diezelfde horecakeet een 12jarige in elkaar geslagen omdat iemand zijn voorraad “snoep” in beslag wilde nemen. Het slachtoffer was koerier geworden.
Op de lagere school niet ver van die “Snoep”winkel werd indertijd mijn , toen nog kleine, zoonje notabene gevraagd of hij wilde “lopen”voor de “Grote” bink om zo een snel zakcentje te verdienen.
Vanaf het balkon boven de koffieshop is een video-opname gemaakt door bewoners om aan te tonen dat er heroine werd verhandeld in dat “thee”huis. Bij de rechtbank werd het bewijs niet geaccepteerd daar het onrechtmatig was verkregen.
In de loop der jaren heb ik jongens zien afdalen op de maatschappelijke ladder omdat ze regelmatig “koffie”dronken in die tent.
Nee Jetta ik ben niet boos dat die tent nog steeds open is. Ook ben ik niet boos dat er hier niets gebeurd. Sterker nog het is hier een saaie uithoek.
Maar met me kleindochter ga ik wel naar het Elsenburgerbos in Rijswijk. Zo’n wandeling is wel goed voor zo’n oude stijve baas. Dan raakt hij ook zijn agressie kwijt want boos, pissig en woedend dat is hij zeer zeker niet.
Alles is al vele malen gezegd en tegen dovemansoren.
En zoals ik eerder gezegd heb ze hebben voor 95% hun standpunt al bepaald.
Maar als we niet gaan-dan krijgen we weer het verwijt dat we niet gaan en laf zijn.
Dus laten we toch maar gaan en ze maar nog maar eens een keer goed vertellen wat we van dit idiote plan en deze fractie vinden.
Ik heb er maar twee woorden voor nodig.
Hans van der Waal
Ook ik ben moe van het wisselen van argumenten. Er wordt niet geluisterd en een eigen plan doorgezet. Het is precies waar ze op hoopten, dat de bewoners het vanzelf zouden gaan opgeven als je het maar lang genoeg oprekt. Tot nu toe heeft dat altijd gewerkt, maar hier niet en dat moet toch zeer opvallend zijn. De bewoners blijken een zeer lange adem te hebben. Dan is er toch echt wat aan de hand en is het goed mis. Het zou aan het denken moeten zetten. De bewoners geven hun veilige kinderrijke plein niet op en helaas hebben ze niet zo'n mooi bos om even te gaan wandelen om tot rust te komen. Buiten hun kleine veilige oase zijn wijken waar het onveilig is. Straks zijn zij hun laatste veilige plek kwijt waar hun kinderen heerlijk kunnen spelen en vrouwen en ouderen rustig in het zonnetje kunnen zitten om op ze te letten. Nee, deze bewoners wordt iets voor hun kinderen afgenomen en zij zullen hiervoor blijven vechten tot zij er bij neervallen. En zij weten dat alle ouders in de stad, zoals ook Spoorwijkse Henk en vele anderen, hun steunen. Nee, het is hier goed mis aan het gaan, de PvdA zit er deze keer volledig naast. Het zou van moed en inzicht getuigen als zij zouden terug komen op hun steun aan het collegebesluit. Zij zouden zich dan niet hoeven te schamen en lof in ontvangst kunnen nemen. Er zijn betere oplossingen, maar die willen ze maar niet zien.
Jim
De gebruikersruimte is een experiment, we gaan het proberen en als het goed misgaat, dan doen we het weer dicht. Alleen jammer dat de kinderen de proefkonijnen moeten zijn. Wie zou zijn kinderen beschikbaar stellen voor dit experiment?
In andere steden zijn ze verstandiger en zoeken een plek waar geen speelterrein en geen 5 basisscholen om heen staan en doen ze het aan drukke hoofdroutes of stille plekken. Geen wonder dat deskundigen van de verslavingszorg in Den Haag tegen deze locatie zijn, want zij weten wat de risico's van dit experiment zijn.
George
Jij vraagt om afsluitbare portieken voor huizen in de buurt. Zo kan ik nog we een paar erbij helpen verzinnen, zolang ik het maar niet uit mijn eigen zak hoeft te betalen. Ha, Ha, tant, wat denkt u wel ?
Dat we met die verslaafden ineens gevangenen in onze eigen huizen moeten worden ? Tante Tin, maakt u zich niet zo belachelijk, u gaat toch ook geen zalf smeren op uw vinger terwijl uw grote teen zo pijn doet ?
Begrijpt het dan, je creeert een probleem wat er hier niet is, om daarna noodoplossingen te bedenken die jou goede bedoelingen door de mand laten vallen. Alle extra exploitatiekosten die jullie er steeds maar bovenop gooien alleen maar om dit verkeerde locatie er door heen te persen.
Ja tant, je probeert als een dictator deze locatie er door heen te persen. Dringt het pas tot u en onze voormalige pvda-familieleden door als het te laat is ? Oud bekende gezegde is wie niet horen wil zal voelen. Ik volg dit al tijden genoeg hier, en irriteer me mateloos om jullie arrogante houding tegenover de burgers. Gelukkig zijn we geen familie meer van elkaar, zeg.
nieuwe medestrijder : Gaytry Bhattoe
Lost dat het probleem van die meer dan 200 spelende kinderen op dat plein en die tientallen spelende kinderen in die straatjes op.
Daar moeten die junks wel doorheen. De ene keer is zo'n junkie vriendelijk en de andere keer is die totaal de weg kwijt. Als ik hier in de Wagenstraat met mijn kleindochter van drie op mijn linkerarm loopt -want dan heeft ze geen zin om te lopen en Opa is volgens haar sterk genoeg om haar te dragen- en je ziet zo'n verdwaasde totaal de weg kwijt aankomen zeilen, dan heb ik mijn rechterarm al in de aanslag om hem met 1 hoek totaal te vellen. De volgende keer kom je hem weer tegen en dan is die alleraardigst en maken die kleine en ik een praatje met hem.
Geen peil op te trekken.
Maar zulke mensen kan je niet in een buurt waar honderden kinderen zonder toezicht op straat spelen loslaten.
Dat is misdadig.
Hans van der Waal
Tineke vroeg van de week een garantie voor de veiligheid van die kinderen. Ik heb het al eerder gezegd, die vraag werd door de burgemeester niet beantwoord.
Logisch want die garantie is niet te geven.
Tientallen straatjes die van alle kanten op het plein uitkomen -vol met kinderen - en een gigantisch plein vol kinderen.
De enigste garantie is niet op die plek een gebruikersruimte openen.
Doe je dat wel dan experimenteer je met andermans kinderen en dat is in mijn ogen misdadig.
En hoe noem je mensen die zoiets verdedigen.
U mag het zeggen.
Hans van der Waal
HC van vrijdag 4 juni jl
De Haagse pvda-fractie gaat in de Schilderswijk uitleggen waarom het vóór de vestiging van een drugsgebruikersruimte aan de Vennepark is.
Al die tijd hebben de bewoners tegen dovemansoren gepraat.
En nu komen die dovemansoren ons uitleggen hoe
vóór ze zijn.
KOMISCHE pvdafractie willen nu serieus genomen worden.
Arrogantie op het hoogste niveau noemen wij volksmensen dat.
Wij noemen het geen uitleggen waarom vóór, nee wij noemen dat
OPLEGGEN !!!
En gelijken laten zich niks opleggen, jullie zijn niks meer of minder dan ons, tot nog toe hebben jullie ons nooit als gelijke gesprekspartners gezien, nee jullie hebben eerder alle tijd en ernergie die wij in alle protestakties hebben gestopt, inmiddels niet op te sommen, zoveel akties, met een korreltje zout genomen, beter gezegd aan jullie laarzen gelapt.
Hebben jullie nu nog het lef om na alle diepe wonden die jullie bij jong en oud hier geslagen hebben, we kunnen nu rustig spreken van haatgevoelens opgeroepen uiteindelijk door jullie gedrag, een ARROGANTE UITLEG komen geven waarom jullie nog steeds vóór zijn.
Gisteren hebben we met zo´n 55 bewoners in de tuin van een boze bewoner gezeten om ons te beraden op jullie komst.
We hadden ook de HC bij ons.
Nou Tineke, en Henk, en allen uit die fractie die komen, ik kan jullie niet melden van hieruit wat een agressie jullie oproepen bij deze mensen met jullie DOORDRUKKERIJGEDRAG.
Lieve mensen die normaal met hun dagelijkse zaken bezig zijn, zijn verschrikkelijk boos op jullie, op z´n zachts gezegd.
Doet dit jullie nog wat, of zien jullie ook dat niet in.
Een bewoners vroeg zich hard op af of jullie wel een goede bedrijfsarts hebben, want die die arts had al veel eerder in de gaten moeten hebben hoe slecht die oren van en oren van jullie functioneren.
Shirley
Bekogel ze met dat spul, zo deden we het vroeger.
En het werkte.
Dus neem een advies van mij, ga naar de bijeenkomst en laat ze ruiken hoe rot ze zijn.
Neem extra grote en rotte eieren van ganzen en aasgieren, speciaal voor henk kool, rabin baldewsing, tante tieneke en die bolle (de grote leugenaars en misleiders).
Ze zijn toe aan een wasbeurt.
Rabin, waar komen jou kiezers vandaan?
Weet je het nog? Je verloochend je eigen achterbaan nu. Dat wordt jou nooit vergeven. Never!!!!
Baal
Dat zij zo zijn, betekent nog niet dat wij zo zijn.
Wij moeten proberen het hoofd koel te houden Baal, ik begrijp heel goed wat je voelt, maar wij verlagen ons niet tot hun niveau.
IK weet het echt Baal, ik heb gisterenavond die bewoners gehoord bij onze zitting, dat was erger dan wat jij voorstelt hier.
En toch denk ik dat die bolle, je bedoelt Marieke, niet zo is. Dat voel ik gewoon, zij is van een andere kaliber. Maar dat je je door haar ook in de steek gelaten voelt, kan ik mee inkomen.
Zij halen het slechte in ons naar boven, en laten het doorsudderen tot het opgediend kan worden.
En het vreemdste is dat ze zich er nog goed bij voelen.
Ik weet het ook Baal, vind moedig dat je de lef neemt om hier te schrijven nu, dat ze je het gevoel geven dat je je kapot voelt, maar nu halen ze nog meer strijdgevoelens naar boven, ook dat zien ze niet in, maar ik merk het hier.
Zij hebben aan hen zelf te danken, dat deze bewoners die heel vaak nauwelijks internet hebben en de weg naar deze site kennen, een stinkende hekel aan die ouwe pvda van ons hebben gekregen.
Als die andere zoals jij nu, de weg naar deze site vinden is het hier gebeurt met die pvda.
Baal, ik denk aan je, probeer het hoofd koel te houden en we zien elkaar bij onze drukke meeting
vanavond. Ja Baal, ik hoor het je al denken, alsof we niks beters te doen hebben steeds weer.
En toch, jou kennende, weet ik dat je er bij bent.
We hebben nl symphatisanten van buiten die ook komen.
Shirley
IN de HC zegt WOORVOERDER Tineke dat ze het jammer vindt dat wethouder Klijnsma niet goed praat met bewoners.
Zij zelf heeft als woordvoerder niet meer dan 3 minuten op 14 januari jl in de gang voor de raadskamer met bewoners gepraat.
Hier beloofde ze gauw bij ons langs te komen.
En afgelopen woensdag kwam ze naar buiten bij de protesterende bewoners en sprak niet meer dan 3 minuten.
En dan verwijt Tineke die Klijnsma dat die niet goed praat met bewoners.
Tineke je valt weer door de mand, en wordt nou niet boos want dit is gewoon zo.
Jou beloften zijn ook al niks waard, net zoals die van Henk Kool en Rabin, want dat je beloofde bij ons te komen, maak je tot de dag van vandaag en a.s. maandag niet waar.
Want mevrouw Tineke, je kwam 5 maanden niet naar ons, en nu je komt maandag, kom je niet naar de Vennepark, dus je komt ook maandag niet naar ons.
Je gaat uitleggen aan Jan, Piet en Klaas, maar met ons hebt je niks te maken.
Want daar komen toch Jan, Piet en Klaas ?
Ik bedoel mensen die niks met deze Vennezaak te maken hebben ?
Juliie hoefden niet bang te zijn voor een afspraak bij ons, we vreten geen mensen op, dat kunt u aan zelfs de helft van alle gemeente raadsleden in Den Haag vragen.
We ontvangen alle bezoek die waarde voor ons heeft met groot respect. Zo zijn we hier en ook dat weten jullie, anders kwamen ze niet om de haverklap bij ons.
Maar met jullie Johan de wit college tonen jullie aan de Vennebewoners dat jullie LAF zijn.
Vennebewoners
Woensdag 2 juni 2004
Albert op: 01-06-2004
Alternatieven!
Samen met de omwonenden van het kinderrijke van der Vennepark heb ik een lijst met 14 alternatieve locaties neergelegd bij de wethouder. Veel van deze locaties blijken in het grensgebied van de Schilderswijk met andere wijken te liggen, waaronder met Transvaal waar in politierapporten een toename van drugsoverlast wordt vastgesteld. Deze wijk blijft opvallend buiten de speurtocht van het college. D66 is voor gebruikersruimten, vooral op die locaties waar omwonenden een directe drugsoverlast in de omgeving ondervinden. De locatie aan het Zieken biedt een oplossing voor de problematiek van de Stationsbuurt en gelet op de huidige functie van het pand kunnen wij ons vinden in dit deel van het collegevoorstel. Het vd Vennepark wordt niet ingegeven door de overlast, maar door de aanwezigheid van een toevallig leegstaand pand. Het ligt aan een druk bespeeld kinderpark in de Schilderswijk, maar nu net in het gedeelte waar de problemen van de stadsvernieuwing en drugsoverlast voorbij zijn.
Ingeklemd tussen 5 basisscholen met 2000 leerlingen is het een onhandige keuze van het college. Deskundigen in de verslavingszorg wijzen deze locatie ook ten zeerste af. Nu hanteert het college het zichtcriterium van 300 meter voor coffeeshops bij basisscholen en natuurlijk kan worden ingebracht dat een gebruikerscentrum niet hetzelfde is als een coffeeshop. De onderliggende argumentatie van het zichtcriterium wel, dus de bewoners en de scholen hebben hier wel een punt. Zij verwachten dat hun speelplein een wachtkamer zal zijn voor de 90 verslaafden met een pasje, aangezien er maar 30 tegelijk naar binnen mogen. Uit andere steden blijkt (bijvoorbeeld Arnhem) dat er weldegelijk gedeald wordt in de omgeving van gebruikersruimte, want men moet toch aan de drugs komen om deze te binnen te kunnen gebruiken.
D66 heeft een 3-tal locaties toegevoegd aan de lijst van alternatieve locaties, die de bewoners hebben opgesteld. Op deze locaties kan de beschikbare porto-cabine een plek vinden op een steenworp van de Schilderswijk op braakliggende bedrijfsterreinen. Deze porto-cabine is volgens het college zeer geschikt als gebruikersruimte en kan in de toekomst snel worden verplaatst als de overlast zich ook verplaatst. Een ander voordeel is dat deze gebruikersruimte snel in gebruik kan worden genomen en dat is toch wat de politiek wil. Op deze locatie kan bewezen worden dat een gebruikersruimte haar functie heeft en daar is iedereen bij gebaat. Het is onbegrijpelijk dat het college nog vasthoudt aan de belijning op de kaart van de Schilderswijk voor hun zoektocht, verslaafden houden zich tenslotte ook niet aan de grenzen van een wijk en zijn zeker bereid 50 meter verder te lopen als er een goede voorziening voor hen is.
Ik doe een uitdrukkelijk beroep op de raad en het college om de locaties voor de porto-cabine goed te onderzoeken op de mogelijkheden. Het is geen gezichtsverlies voor het college als zij een betere oplossing overneemt, nu maken sommige collegepartijen er een monistische halszaak van. Nergens voor nodig, want het gaat er om zo snel mogelijk gebruikersruimten te openen op een goede locatie en mijn voorstel biedt hiervoor een kans. College, spring over uw schaduw, doorbreek de impasse en u heeft het brede politieke draagvlak dat wij met zijn allen zo hard nodig hebben voor dit gevoelige onderwerp.
Gejat van Albert van der Zalm. Probeer willem te volgen. :-)
John Junck
Maarten Brakema, politiek verslaggever merkt op in zijn artikel van gisteren :
Het lijkt wel of alles wat er ook mr actief ia in Schilderswijk deze donderdagmorgen is samengepakt op de publieke tribune van de raadszaal.
tw diverse verenigingen, schooldirekteuren, de voorzitter van de moskee van op de hoek van de Vennestraat, speciaal opgerichte actiecomité, studenten en het belangrijkste boze moeders.
Allen keuren de omstreden vennelocatie af.
Alleen pvda vindt het goed, en sleep CDA en VVD aan de haren mee.
Want VVD en CDA worden sterk onder druk gezet door pvda.
Advies aan pvda = ga je eens bij jezelf te rade of jullie nog goed bezig zijn.
Robbie
Weet je, wat voor beloftes PVDA ook maakt of garanties geeft, mijn vertrouwen in ze is verloren. Ik geloof en vertrouw ze niet.
Als je goed luistert wat ze allemaal zeggen, dan klopt het hun verhaal hier en daar niet. En soms ook wat tegenstrijdigheid.
sevda
Sevda je hebt me niet goed begrepen.
Er is maar 1 waterdichte garantie.
Die gebruikersruimte wordt niet geopend op het v.d. Venneplein.
In het nieuws van 18:00 uur d.d. 5-6-2004 werd bekendgemaakt, dat Rotterdam chronisch verslaafden gedwongen in psychiatische instellingen gaat opnemen, omdat ze in de meeste gevallen totaal ontoerekeningsvatbaar zijn.
De regering overweegt om dit tot landelijk beleid te maken. Ja je leest het goed.
Nu beweer ik al maanden, dat deze mensen in heel veel gevallen totaal ontoerekeningsvatbaar zijn.
Maar de wethouder en de -PvdA gemeenteraadsleden willen dit gewoon niet horen.
Wij gewone mensen zien dat allemaal helemaal verkeerd, wij hebben er geen verstand van de wethouder heeft de wijsheid in pacht.
Nu wordt onze mening dus officieel bevestigd.
En deze wethouder gaat dus bewust ontoerekeningsvatbare mensen een kinderrijke buurt insturen.
Dat is misdadig.
Maar deze Mokumse Rotterdammer zal het in haar ogen nog steeds verkeerd zien.
Maar ja in Rotterdam denken we simpel, daar hebben we die haven namelijk mee grootgemaakt.
Hans van der Waal
WAT KOMEN ZE NOG MEER TE LIEGEN
ZE MOGEN VAN ONS DE POT OP BEGREPEN?
IDJOTEN.
KIEZER.
De wethouder van Rotterdam zegt net op het 6 uur journaal dat de verslaafden een gevaar voor hun zelf en een gevaar voor anderen zijn.
GEVAAR VOOR ZOVEEL KINDEREN
DIE NOG RECHT HEBBEN OP TOEKOMST
En zoals je zegt Jetta, kinderen komen overal in de stad een verslaafde tegen, dat is zo.
Maar geeft toe dat een concentratie van zoveel verslaafden hele dagen voor hun spelende neus een ander verhaal is, Jetta.
Dus je bovenstaande beredenering is totaal zwak.
Velen hebben hier al een vreselijke hekel aan je gekregen, Jetta. Alleen al je naam maakt dat ze kokend heet worden.
Ik niet, ik respecteer je, maar begrijpt je in deze kwestie voor geen ene meter.
Je wil een kwetsbare groep verbeteren en tegelijk een andere kwetsbare groep verslechteren.
Dat is water naar zee dragen, Jetta.
Want binnen de kortste keren heb je hier een verloedering, dat moet je toch ook inzien ?
Had je gedacht Jetta, dat de mensen hier heerlijk blijven wonen ?
Nee, de plannen liggen al op tafel, het wordt een volksverhuizing hier rondom het park.
Dat moet jij voorkomen, Jetta. En dat kun je beter te vroeg dan te laat voorkomen, spreek nog eens diepgaand met je maatje, de burgemeester, en de medewethouders.
Trouwens die Wethouder van Onderwijs,
dhr. Heijen vind ik een beste kerel, maar waar zijn verstand in deze kwestie is gebleven is mij een complete raadsel.
Aan de ene kant probeert hij de achterstandsleerlingen vooruit te helpen door extra gelden, aan de kant kant is hij mede verantwoordelijk voor het brengen van HARDDRUGS NAAR DEZE KINDEREN !!!
Hij is ook een pvda wethouder.
Jetta, je hebt het moeilijk in deze kwestie, weet ik, maar vergeet niet dat wij het 100 keer moeilijker hebben dan jij. Jij hoeft er niet veel voor te doen, dan wat rapporten en dergelijke op te maken, terwijl wij ons zelf al maanden buiten onze dagelijkse werk om, slopen om jou iets duidelijk te maken.
En als we met je praten over appels dan versta je zo goed de kunst om dan over zwarte koeien te antwoorden. De overige raadsleden van alle partijen hadden 1 ding unaniem over je te klagen bij de tweede ronde, nl dat je tekort schiet aan communicatietechniek.
Shirley
Beste George,
Je hebt volkomen gelijk met je bewering.
De experiment is een groot gevaar voor de bewoners en kinderen. Zoals je zegt is er 5 basisscholen in de buurt.
Veel van ons hebben de zelfde mening, maar de domme mensen die gekleed zijn als Burgemeester en Wethouder willen dit niet begrijpen.
Wat kan je nog meer zeggen over en tegen deze mensen die niet luisteren naar de bewoners.
En als er verkiezingen komt, komen ze slijmen bij de bewonders. Als Schilderwijkers hebben we helemaal geen vertouwen meer aan de PvdA, CDA en de VVD.
Als bewoners en burgers hebben we tot en met heden helemaal niet geklaagd en bezwaar gemaakt aan de besluiten van de Overheid, maar dit laten wij niet toe. Omdat er met de toekomst van ons kinderen wordt gespeeld.
A.s. maandag zullen wij aanwezig zijn op Johan de Wit College, en laten ons zelf niet overhalen door JULLIE.
Zahide
Tineke van Nimwegen is een fenomeen want De Haagse Courant gaf haar als rapportcijfer 6,5.
Onvermoeibaar luistert ze naar Hagenaars met problemen. Soms lijkt ze wel een soort reserve-wethouder van Welzijn.
In de Raadsdebatten en commissievergaderingen kan ze erg vervelend zijn. Het DUALISME is bepaald niet uitgevonden voor Tineke van Nimwegen. Zij komt nog uit de PvdA-school waar je je eigen Wethouder dient te beschermen, ook al schaadt dat je eigen geloofwaardigheid.
Even was ze fractievoorzitter, maar Henk Kool en Koen Baart pleegden na de verkiezingen een succesvolle coup.
Tineke van Nimwegen heeft nu de ondankbare taak het PvdA-standpunt te verdedigen over spuitruimtes voor druggebruiker. Henk Kool en Koen Baart mogen haar dankbaar zijn.
Aldus de Haagse Courant van 5 juni 2004.
Haar volgende rapportcijfer wordt bepaald door haar relaas op maandagavond 7 juni in de aula van het Johan de Witt College Hooftskade 127. Wees er bij vanaf 20.00 uur.
Spoorwijkse Henk
3 Juni tijd:8.30
De vergadering begon met insprekers.
" Ja,dat moet dan maar dacht B en W."
Burgemeester luende achteruit en viel bijna in slaap.Het was een geschite tjid voor hem.
En de Wethouder fluisterde verhaaltjes voor hem.
En de boze bewoners waren daar maar aan het roepen en te gillen om nog maals te proberen duidelijk te maken dat drugs en kinderen niet bij elkaar kunnen.
Ene bewoner had zijn kind meegenomen om te laten zien aan de slecht hoorende Ben W en leden.
"Maar ja, de BURGEMEESTER sliep onder tussen,
en Klijnsma fliusterde rustig zijn verhaal door.
Na een uur kwam de deleden aan de beurt.
Meneer van der Zalm had zijn woord,en hij werdt onmiddelijk aangevallen door Tinneke.
De bedoeling was meneer van der Zalm zo min mogelijk aan het woord laten
Maar het lukte haar niet.
En hij ging door met zijn kritiche vragen aan Burgemeester en Klijnsma. Gelukig volgden de andere leden,behalve CDA,VVD,PVDA en GROEN LINKS hem na.
Want, die waren mee eens dat " van der venn straat"geen geschite plek is voor hard drugsgebriukers.Ondertussen was Burgemeester
al wakker met een pijn in zijn hoofd.En Klijnsma lachte de leden toe.
Ze wachten op hun beurt en fluisterden elkaar:"die Tinneke moet wat beter haar mond open doen".
De beurt was aan DEETMAN.
En ja hoor,hij had weer over waterbed effekt.
En begon geschidenis les te geven.
Toen Albert vroeg van:"Waarom geen gebruikersruimte in Transwaal,want daar heb je overlast?"Werd BURGEMEESTER zo boos,en zei: "probleem ligt daar en daar moet het komen ook al zijn daar kinderen.
En dat is nou ons BURGEMEESTER, die helemaal geen gevoelens heeft voor ons kinderen.
Voor hen is hun stand punt belangrijker dan de toekomst.
De bewoners werden razent.
Toen Klijnsma de woord kreeg begon zij over cominicatie.Jaaaaa,daar is zij dan weer met haar domme onderwerp,dat allemaal konden de bewoners niet aan en stonden op."Praat maar tegens ons rug want dat deden wij ook zo lang", zeiden ze en liepen wazent weg.
Is dit nou een comissie vergadering?????????????
Want die vonden ook dat "van den venne straat"
.
Demokratiche verslag gever.
Wat een fantastische dag en bijna geen pollen meer aan de bomen dus even een wandelingtje door deze fantastische stad en naar Kijkduin.
Even een omweggetje langs het multiculti paradijsje op het Venneplein -met al die spelende kinderen-om inspiratie op te doen voor morgenavond.
Ben benieuwd of ze nu inderdaad naar de bewoners gaan luisteren en die aan het woord laten of dat ze hun eigen monologen gaan afsteken, om te vertellen hoe geweldig ze nu wel zijn.
Als dat zo is inpakken en wegwezen, dan vechten we het wel verder uit met de Gemeente bij de rechter en de Raad van State.
Dan is het EkdePP.
Hans van der Waal
Hans, wat een aanstekelijke enthousiastme heb je nu vanochtend op deze prachtige ochtend !!
We maken er een mooie dag van, hebben we verdiend na zo'n zware week hier.
Kon die pvda maar eens door jou verstandige en ervaren ogen kijken, dan hadden we niet zoveel te lijden hier.
Hans, we staan sterk en we laten ons niet uit het slagveld slaan. We hebben het sterkste wapen in ons bezit, zelfs het mooiste wapen en dat zijn onze kinderen en nu geen overlast hier.
We blijven recht overeind staan, puur omdat we overtuigd zijn van het feit dat we strijden voor een eerlijke zaak en dus het gelijk aan onze kant hebben.
Monologen of deskundigen hunnerzijds doet er niet toe, wij weten wel beter, want wij zijn ooggetuigen hier.
We hebben hen afgelopen donderdag alle hoeken en gaten van de raadszaal laten zien middels onze inspreekdelegatie, we hebben een stempel gedrukt op basis van eerlijke argumentatie.
Een stempel waar ze met respect en als ze eerlijk zijn, zelfs met genoegen aan zullen terugdenken.
We voelden en zagen letterlijk hoe de CDA en de VVD met hangende koppen, onder de juk van de pvda maar meegenomen werden. En dat alles onder het mom van de coalitie-redding.
Hans, beste ouwe jongen, have a break !!!
En geniet van deze mooie zondag.
Hans, wat zou dit toch betekenen : EkdePP ?
En we lachen samen.
Shirley
Van harte bedankt !
In zekere zin en vooral voorzichtige zin ook het pvda-bestuur bedankt !!!
Shirley Marapin
Ik kom wel even langs alleen voor de koffie en koekies. Ik zeg het gewoon eerlijk, heb gehoord dat tante tineke lekkere koekies kan bakken en ome henk een echte koffiebrander is.
Mijn dag kan niet meer stuk.
Tot ziens op maandag in het witte colege.
U komt toch ook!
Wees zakelijk morgen als je gaat.
Het is alles behalve rozengeur en manenschijn daar, of was het koek en ei ?
Wij zijn daar geen graag geziene gasten, dus gedraag je daar en laat alle koffie en koekies staan, totdat we het idee hebben dat ze ingezien hoe onjuist ze het politieke spel spelen over de hoofden van de mensen.
Je hebt geen naam staan, maar ik heb sterk de indruk dat jij iemand bent die gisteren ook in onze meeting hebt gezeten met de groep.
Dat jij die ene ouwe man bent, die met die witte baard. Zoveel nieuwe mensen die steeds bij komen bij onze meetings, met moeilijke namen ....
Mocht jij het zijn meneer de opa, wil ik je bij deze nogmaals verzoeken de koffie echt te laten staan !!
Als ze mogelijk zich weer gedragen als een partij van het volk morgen, mag je een bakkie nemen.
Die koek laat je vooral staan, dat eet je bij vrienden.
Shirley
Maar als rabin met rotie's komt laat ik dat echt niet staan hoor.
Hopen dat het geen dag wordt van gebakken lucht
en koekje van eigen deeg.
Trouwens ik ben nooit op jullie vergadering geweest, ben onafhankelijk en piepjong.
Zal oom agent er ook zijn, heb gehoord dat ze bang zijn voor jullie. Ik neem maar voor de zekerheid een kogelvrije vest mee je weet maar nooit met zoveel zwaar gewicht
bijelkaar.
En vertel maar niet verder maar ik neem ook wat bolletjes mee €25 per stuk, kan ik wat aan verdienen ook.
!!Een blow in de morgen is een dag zonder zorgen!!
U komt toch ook!
Het is tijd dat de burgemeester en Jetta uit hun fantasiewereld moeten komen. En dat de PVDA-leden de kleppen voor hun ogen weghalen.
WORD WAKKERRRRRRR
Hierbij een artikel uit Groningse Krant:
<<...Groningen - Het Groninger A-kwartier heeft een plaatsje veroverd in de top van onveilige buurten in Nederland.
De buurt valt die twijfelachtige eer te beurt op basis van cijfers van onderzoeksbureau Intraval.
Volgens de cijfers en vergelijkingen in het rapport A-kwartier geraamd van Intraval is
de situatie op een aantal gebieden erger dan in erkende overlastgebieden als Spangen (Rotterdam)
of het Spijkerkwartier (Arnhem). Uit het onderzoek komt bij voorbeeld naar voren dat het
aantal slachtoffers van bedreiging in het A-kwartier erg hoog is, 21 procent.
Dat is bijna twee keer zo veel als in Spangen.
De helft van de ondervraagden in het A-kwartier is wel eens slachtoffer geweest van een vermogensdelict,
zoals auto-inbraak. Aan het onderzoek van Intraval werkten 149 buurtbewoners mee.
Meer dan 60 procent van hen voelt zich onveilig in eigen wijk.
Vergeleken met een soortgelijk onderzoek in 2001 is dat een groei van 5 procent.
Daarmee scoort het A-kwartier beduidend hoger dan andere overlastgebieden als Spangen (54 procent) of Amsterdam Zuidoost (42 procent).
Intraval tekent daarbij wel aan dat in andere steden bewoners in een ruimer gebied
zijn ondervraagd dan in Groningen. Volgens het bureau hebben de problemen vooral met drugs te maken.
Stilte De buurtvereniging A-kwartier wil niet op de uitkomsten van het onderzoek ingaan.
Het bestuur heeft regelmatig op de situatie in de buurt gewezen, maar huldigt nu het standpunt dat stilte meer zegt.
We vinden dat de cijfers nu maar voor zich moeten spreken, zei een bestuurslid donderdag.
Uit de Groninger Internetcourant: >>>
TO BE CONTINUED........
studente
bedriegen je achterbaaners niet
zoomaar op jouw ons stemen gegeeven.
wij hindoestanen gaan vooralteid jou geen stem meer gven.
ben je een man van zoomaar een woortje.
waardelooze woortje van die Baldewsingh .
waarom je niet oplet waarom zo planing maaken
voor juncies bij ons koophuisen en ons kleinne kinds. boy, doe wat wat goed jonge, zoo je ben niet een van je ijgen menzen. zoo weeten we nieks van die woortjes van u.
me faamili stemem nooid op baldew aleen waneer je woortjes is waarhijd jonge. je sjoodemieter op bij aandere verkiesen.
jeewan soekhram
waarom schilderswijk waarom geen molenwijk of spoorwijk of andere wijken. ik snap deze kanker klote plek niet man is tog niet normaal. hoe moeten wij later naar buiten gaan met onze broertje of kinderen ofzo. jullie denken niet na jullie denken schilderswijk is tog een klote plek we zullen het wel daar leggen ofzo. als jullie het zow leuk vinden om bij schilderswijk te zetten moeten jullie eerst paar junkies voor juliie huis zetten daarna besslisingen nemen als het leuk is pas maar als het niet leuk is moeten jullie schilderswijk voor jullie ogen verbeelden dit was het dan
fidan
Hier wonen wij
Hier weten wij wat gebeurt
hier zien we kinderen spelen
Niemand beslist voor ons
Zeker niet PVDA wat ik nou hier merk
Kom niet met rotzooi hier
we hebben hier culutere plein
we houden zo
niemand durf t e brengen hier die rotzooi,
Abdel
Een tijdje terug op TvWest was er een nieuws over pizzabezorgers en Wehkamp die vonden dat Schilderswijk onveilig was en daarom 's avonds geen bezorging zou plaatsvinden.
De burgemeester had hierop gereageerd : "Nee, dat is totaal niets van waar. Het aantal misdrijf (inbraak) in Schilderswijk is het afgelopen jaar drastisch afgenomen tot zeer weinig dat je kan zeggen dat het wel veilig is in Schilderswijk........etc etc "
Hoera, eindelijk een veilige buurt dacht ik.
MAAR ….. ben ik nou dom of de burgemeester:
Als een buurt veilig is, dan zijn er dan ook bijna geen junkies, toch?
WAAROM IS DAN EEN GEBRUIKERSRUIMTE NODIG IN SCHILDERSWIJK ??????????
Sterker nog, door de komst van de junkies zal het misdrijf alleen maar toenemen. Niemand kan dat ontkennen, want de junkies moeten zelf aan hun spullen komen.
Sevda
Maar wat ik ook niet begrijp is: de burgemeester is toch ook de hoofd van Veiligheid? Als hoofd van de Veiligheid zou je denken dat die '100% veiligheid' gehandhaafd wordt in plaats van ‘onveilige buurt’ te
creeeren!
Maar burgemeester kennende, zal ie deze fout nooit toegeven, maar juist met een mooi sprookje komen. Wat mij betreft mag ie dat verhaal geloven.
De bewoners hierzo, zijn allang geen kinderen meer, maar een harde strijders geworden door zijn toedoen.
Sevda
Murat,
Waar ben je al die tijd, juist in de tijd dat we op jou rekende?
Vergeet niet dat het onze stemmen jou op die plek heeft gezet, maar het zal ook onze stemmen zijn die jou vanuit die plek zal weghalen.
Ik zal persoonlijk voor zorgen dat je daar zal aftreden. Geloof me maar
yunie
wat discusiie
er is geen discussie
die junkies komen niet, en daarmee basta
Over ons goedgevormde lijken
bodyguard
Ik ga wel maandagavond naartoe.
Maar dan alleen om te horen met welke versie van hun verhaal komen.
Hoe meer ze hun mond opendoen, hoe meer leugens/tegenstrijdigheid er komen.
Zou dat toch een besmettelijke ziekte zijn binnen Pvda?
Hmm, gelukkig zijn wij daar met ons eerlijkheid immuun voor.
bewoner
Er gaan geruchten dat de pvda de bijeenkomst wil afblazen, aangezien ze hun standpunt toch niet kunnen verdedigen.
En hoor ik geruchten dat Deetman en klijnsma toch de rotterdamse systeem wil overnemen,
nl. afkicken onder begeleiding van psychiaters.
En hoor ik dat klijnsma moe is geworden van de Venneparkers, dus stopt ze ermee en dan ook als wethoudster.
Ja, mijn oren werken goed, dus ik hoor veel, heb namelijk mijn mannetjes.
Ik hoorde verder dat tante tineke in een geweldige ruzie is verwikkeld met meneer henk en rabin voor de post van klijnsma.
Verder hoor ik dat de allochtone kant van de pvda een coup willen plegen als dit door gaat, ze laten hun mensen niet stikken.
Waar is leen, ik mis zijn onzin. zou hij toevallig met vakantie zijn toen hij van de bijeenkomst van as maandag hoorde?
Maar als het maandag toch doorgaat, bestel ik hierbij een rode taxi van de pvda, want ik ben al moe van het lopen. pvda stuur wat rode taxi's naar het Vennepark om 19.00u as maandag.
En pvda, denk erom, als het doorgaat geen bitterballen of andere ballen maar iets exotisch graag.
O ja, ik hoorde ook dat de pvda met een verrassing komt. Wat zal het zijn??
Ik hoor ook geruchten dat Vennebuurt zijn eigen politieke partij wil beginnen. Gezelliggg
De klok tikt langzaam verder en verder net het ritme van mijn hart, hoe zal het morgen wezen..
Mensen wordt niet boos dat ik uit de bank klap, heb het van rabin.( Later loop ik weer over.)
Ik weet niet wat hiervan waar is, als jullie dat weten hoor ik het gauw.
Groetjes en tot ziens
Wij komen ook
Murat Ersoy van PVDA ben je verdwenen?
Hebben wij jou hier voor gekozen?
Denk je dat weg lopen een oplossing is?
Kan je lekker slapen?
Wat kom je morgen vertellen,en durf je wel te komen?
Durf je wel je kiezers aan te kijken?,jonge je moet je SCHAMEN.
Heb je trouwens kinderen?,en kan je ,je eigen kind wel aan kijken?
Trouwens deze vragen gelden voor alle leden.
Die nu nog bestaan maar straks NIET.
Cafiye Sahin
Hoe derven jullie,je stand punt te verdedigen?
Jullie zijn net als steletjes beesten die kinderen willen vermoorden.Denken julllie dad wij het toe laten?
Jullie moeten eerst over ons zien te komen en dat lukt jullie NOOIT.
Wij zijn sterk genoeg om voor alle kinderen te op komen,dus ook voor de kinderen in DELFT,maar dat zullen jullie NOOIT begrijpen beesten.
Voor ons zijn de kinderen de toekomst belangrijk.
Ons stadt punt is zo helder en heilig.
En die van jullie???
Kunnen jullie je stand punt doorheen kijken?
Zeker weten niet.
Cafiye Sahin
Slaapt hij in deze moeilijke tijden?
Wordt wakker en doe wat je moet doen. Help je mensen. Nu en niet morgen.
morgen zijn we al verdronken in de chit van jou partijgenoten.
Doe wat, nu!!!!!!!!
Partijloos
Vanavond bespreekt de fractie in het openbaar haar standpunt. Vergelijkingen met 'beesten' gaan alle perken te buiten. Ik bewonder de tot nu toe vertoonde waardigheid. Houd dat alsjeblieft vol! We moeten met z'n allen deze stad leefbaar houden.
willem minderhout
Nog nooit wat hem gehoord ?
Heeft hij nog wat voorover voor ons hier ?
Kijkt hij niet naar ons om, omdat wij toch niet op hem gestemd hebben ?
We hoorden dat hij de verstandigste man binnen de pvda was. Als dat zo is, kan hij nooit voorstander zijn.
Tineke is wel zo'n doordrammer.
op zoek naar nieuwe partij
Jonge, jonge jij weet wat van belastinggelden.
Let je op dat er niet onnodig veel gestrooid wordt, een junk kost 33.000 per jaar. En al die afsluitbare portieken in de hele buurt slokken de belastinggelden op. Zoveel politie op de been hier, kost ook veel te veel, monitoren kost ook geld,
er wordt gestrooid met geld.
Let je een beetje op
en kan je morgen even bedenken dat je kiezers geen berefoeroe praatjes willen horen over hoe lief en goed en probleemloos die junkies zijn
echt faja ben ik
Rabin heb je een schuil plek?
Man je wordt gezocht door je kiezers.
Als je niet achter je woorden sta,zie je ons tegen je.Wat is nouw waarder?,je kiezers of je Wethouder?
Denk aan je zelf,aan je kinderen en de kinderen die je op geeft voor je Wethouder.
Het kon ook jouw kinderen zijn die in de vuur worden gegooid.
Dus,denk er goed over na, neem je eigen kind voor je neus, en laat je terug getrokken stem weer horen.
Mischien ben je,je Wethouder kwijt,maar je kunt je,je eigen kind wel blijven aankijken,want dan ben je hun vader Rabin weer.
Rosa SING
Zijn we niet gewend van je.
Wetende dat jij nooit zoveel verslaafde mensen in de huiskamer van kinderen zou toe laten, nooit, want je hebt zelf schattige kinderen, begrijpen we dat je zwaar onder druk ben gezet om ja te zeggen.
En toch.
Je was een taaie, had een eigen aparte kijk, en was anders dan die ouwe bokken daar.
Jij Mariek, ben in staat met je kennis, vlotte en moderne blik op lastige zaken, het beste uit het beste te halen.
Jij geeft niet gauw op, jij laat je niet inpakken door hen die alleen maar om een gevonden pandje doordrukken. Jij weet doodgewoon dat dit harstikke fout is, jij kent de gevoelens van de moeders hier, je hebt met je eigen ogen en oren kunnen aanschouwen hoe zwaar en intens deze mensen het hebben met Jetta's en nu Tineke's en Henk's beslissing.
Henk Kool is zowat 180 graden gedraaid, neem ons niet kwalijk maar de geruchten gaan hier dat hij ambities heeft voor de post van wethouder sinds kort. Mooie post, maar wel als hij het niet over de hoofden van onschuldige kinderen probeert te verdienen. Is slechts een gerucht, weet niet of die man zo slecht is.
Hem kennen we niet, we zijn wel belazerd door hem, dat wel, en alleen zo kennen we hem.
Jou hebben we gekend hier, jou hebben we gerespecteerd en bewonderd om je moed, en ik zag aan je afgelopen donderdag in het stadhuis dat je met pijn in je hart alles aanschouwde.
Of, Marieke ik moet me met velen anderen hier verschrikkelijk in je vergissen mocht je er heel anders over denken. Zo verlies je alle vertrouwen in de verstandige mensen dan.
Denk aan die stralende kinderoogjes die vrij en blij spelen op hun speeltuintje onder een aan hun vergeven zonnetje. Jij weet dat de verslaafden soms niet instaan voor hun eigen veiligheid, laatstaan dat van onschuldige kinderen.
Trouwens, jij zou toch ook niet met een gerust hart gaan werken als je sleuteldochter langs die concentratie van die jongens moet ?
En je kan je baan ook niet voor laten, tenslotte gaan alle rekeningen gewoon verder, junks of geen junks. Dus wat resteert, gewoon verhuizen Marieke. Jullie plan brengt teveel nadelige gevolgen met zich mee. Je kent onze woorden nog, nl geen ene ouder gooit zijn kinderen voor de leeuwen, daar houden we veel te veel van ze. Onze kinderen Marieke, zijn net als de jouwe, niet te vervangen, we hebben ambities voor onze kinderen, we werken en werken om ze een goed leven te geven. Kan jij inzien, verwacht ik niet van de andere binnen je partij, maar van jou wel, dat dit ons verschrikkelijk treft, zo hard dat we er kapot van zijn met als gevolg dat we die pvda van je gewoonweg haten hier ? Haten is een vervelend en groot woord en toch Marieke, het is zo.
Ik en vele andere mensen beschrijven jou en je collega's steeds onze gevoelens, en wat doen jullie ermee ? Nuanceren.
En doen alsof we overdrijven.
Marieke, de rest van je collega's vertrouw ik niet, geen een van ze als ik eerlijk moet zijn. Zij hebben onze harten gebroken, maar voor jou heb ik nog aanzien, en verzoek je bij deze om je geweten te volgen vanavond. Sta als persoon voor de moeders te praten en niet als een van die onbetrouwbare en onverstandige collega's van je.
Let op Marieke, en maakt je niet schuldig aan een omstreden politieke daad, en ieder en steeds meer mensen geven openlijk toe dat dit een zeer verkeerd locatie is.
Nee Mariek, je bent niet mak, en je bent zeker geen schaap. Je staat voor verstandige beslissingen. Je kraait geen onzin uit zoals de wethouder, alleen om gunste van haar plan, nl dat de kinderen hier helemaal geen verslaafde zullen zien. En kom niet meedoen met je collega's vanavond met mooie praatjes van beveiliging en monitoren. Zoek even verder dan jullie neus lang is, en je vindt een geschiktere plek, waar je geen grote aantallen kindertoekomst mee belast, Marieke.
groet,
Shirley Marapin
Meneer Willem u kunt u niet voorstellen wat wij mee maken maanden lang.Gene die mee leeft zal het begrijpen.Weet u dat wij helemaal geen tijd hebben voor ons gezin?Wij kunnen niet meer tijd besteden voor ons kinderen.
Ik raak zelfs de gedult voor mijn 4 jarige kind kwijd,en zo alle moeders.
Toch bedankt voor je vriendelijke verzoek,maar zorg er voor dat je bijde kanten aanspreekt.
groetjes,
C. Sahin.
http://www.denhaag.pvda.nl/oud/E%20Nieuws/2004/Rauie_regah_jr5_no21.htmHet lijkt me nu wel verstandig om een beetje 'af te koelen'. Op deze manier leidt de discussie tot niets.
Willem
IK WORD ER GEK.
Ze komen iedere keer met
"ervaring leert dat andere steden dat de overlast rond gebruikersruimten daadwerkelijk afneemt."
HALLOOOOOOO......niet overal is het zo, zoals in Breda, Leeuwarden, Groningen, Nijmegen, Amersfoort, Zeeland, Bergen op Zoom, Amsterdam Utrecht en Rotterdam.
Zelfs de burgemeester heeft dat toegegeven. En voegde later aan toe dat dit een experiment zou zijn.
NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT VAN ONS LEVEN LATEN DAT TOE, HOREN JULLIE DAT??????
DIE experiment doe je waar GEEN KINDEREN er zijn.
sevda
Hebben de PVDA-leden wel goed geslapen zonder last te hebben van hun gewetens?
Zoals Shirley het ook al zei, durven ze ieder dag wel hun kinderen aan te kijken?
Wij als bewoners slapen al een tijd niet goed. En dat zonder last te hebben van ons schuldgevoel!!
omer
Durven die PVDA-leden wel te komen en alles goed te praten?
Een goeie raad: praat vanuit je eigen mening, gevoelens en niet via het standpunt van mevrouw Klijnsma.
hatice
Ja, ze durven te komen en nee, ze komen niet om ets goed te praten, maar om op basis van argumenten tot een besluit te komen.
Hoewel ik vind dat:
a) de omwonenden goede argumenten hebben
b) de communicatie van de fractie beneden peil is
word ik niet goed van iedereen die de fractie kwade trouw verwijt en met bedreigingen komt.
Er is geen 'samenzwering' tegen het Vennepark. Om Maxima te citeren, zijn ze hooguit 'een beetje dom'. Van die schelpartijen en bedreigingen wordt niemand beter. Ik heb dan ook veel zin om de discussie te stoppen.
Willem Minderhout
Geef ze er van langs!
Wie rotzooi zaaid zal rotzooi oogsten.
Wie een kuil graafd vvor een ander valt er zelf in.
De één zijn dood is de ander zijn brood.
Gesneeft in hun eigen drek.
...
Geen genade voor slechterikken.
Komt Godfather Deetman vandaag ook en Mevrouw Klijsma? Wie het weet mag het zeggen.
Zal mevr klijnsma weer verhalen vertellen aan de Godfather? welke denk je?
Roodkapje en de wolf, klein duimpje, sneeuwwitje of zuigt ze één uit haar duimpje?
Maar mijn brandende vraag is, komen ze wel of niet? Ik hoor dat er rake klappen vallen binnen pvda.
Iedereen slaat iedereen. Wie zal winnen, wie heeft de grootse power. Ik denk Henkie, hij eet veel groeivoer.
Laatste nieuws; Dufresne komt ook, eindelijk kan hij uithalen zonder het geleuter van een voorzitter.
Wat is het spannend. Nog 8 uurtjes..
U komt toch ook!
Ik zocht de persoonlijke doelstellingen van de fractieleden op:
Rabin Baldewsingh-"....alles wat de stad en de burgers raakt, erg actief stel ik me op als het gaat om multiculturele vraagstukken "
mijn vraag: RABIN, WAAR BEN JE DAN AL DIE TIJD? WIJ VECHTEN HIER VOOR DE MULTICULTURELE PROBLEEM! STA ACHTER JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING EN LUISTER NAAR ONS EN ONZE KINDEREN.
Marieke Bolle- "buurten bepalen mee hoe we gevaarlijk plekken (hotspots) veiliger krijgen"
vraag: MARIEKE, JIJ HOORT ZOVEEL VAN ONS KANT, MAAR DOET ER NIETS AAN. TOCH WAT TEGENSTRIJDIG MET JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING.
VOLG JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING EN DOE ER WAT AAN! VD VENNEPARK IS DE VEILIGSTE PARK IN HEEL SCHILDERSWIJK.
Sharief-"ik heb interesse voor alles wat de stad aangaat en zich hier afspeelt"
vraag: SHARIEF, LUISTER NAAR ONS. DE EXPERIMENT MAG NIET TEN KOSTE VAN DE KINDEREN ZIJN. ZIJ ZIJN DE TOEKOMST VAN DIT STAD. GUN ZE DIE TOEKOMST.
EL-Houssine Mouttahid-"meer veiligheid en beheerde speelplaatsen"
vraag: WAAAROM STEM JE VOOR ALS JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING IS OM VEILIGE SPEELTUIN NEER TE ZETTEN? JE WEET DONDERSGOED, DAT DE KOMST VAN DE JUNKIES TEN KOSTE VAN DE VEILIGHEID VAN DE SPEELPARK GAAT. VOLG JE EIGEN PERSOONLIJKE DOELSTELLING OP!!!!!!
Murat Ersoy-“Terugdringen schooluitval voortgezet onderwijs”
Vraag: MURAT, ZO TE HOREN DOE JIJ JE BEST OM DE VROEGTIJDIGE SCHOOLVERLATERS. DAN WEET JE OOK GOED, DAT EEN KIND RECHT HEEFT VOOR EEN GOED OPLEIDING. DE BASIS OM DE VROEGTIJDIG SCHOOLVERLATERS TE STOPPEN IS DE OMGEVING EN DE VEILIGHEID DAT EEN KIND DAT AANVOELT. STEUN ONS, HAAL ONS KINDEREN NIET UIT EEN VEILIGE BUURT ZODAT WIJ ZE EEN GOEDE OPLEIDING GEVEN AAN ZE. GEEF ZE DE KANS OM EEN GOEDE TOEKOMST TE HEBBEN.
Geachte leden, jullie zijn gestemd om op die plek te zitten en je eigen persoonlijke doelstelling te realiseren. Op basis van die persoonlijke doelstelling hadden wij vertrouwen in jullie.
Maar dat hele plan van mevr Klijnsma is tegenstrijdig met jullie eigen persoonlijke doelstelling.
Denk er goed over na, desnoods tienduizend keer, of jullie nog steeds achter je persoonlijke doelstelling zitten of achter jullie wethouder?!
sertap
Ook ik heb een slechte nachtrust achter de rug.
Reden waarom ?
- ben zelf vreselijk ongerust over hun standpunt
waar ze tot nog toe hardnekkig aan vasthouden.
- meedere moeders hier hebben me tot s' avonds
laat opgebeld. Wat voor geruststellende woorden
moest ik die vrouwen toespreken, Willem ?
- Gisteren belden weet ik niet hoeveel vaders en
moeders hier aan de deur. Willem, welke
antwoorden moet ik ze geven die hoopgevend
zijn ? Dacht jij en de lezer dat deze mensen niet
op zijn zachts gezegd wanhopig zijn en worden ?
- De zorgen zijn divers, vaders denken aan
verhuizen, een groep mannen stonden vergaande
plannen te maken om te verhuizen.
- Kortom Willem, moedeloosheid waar deze
dag in en dag uit, en al avonden lang mee te
maken hebben gaat niet in hun koude kleren
zitten. Daar vloeit deze stijl met agressieve
woorden uit voort, dit noem ik geen
dreigementen Willem, ik kan niet anders dat het
wanhoopsdaden noemen, daden van
machteloosheid. Mensen van de zijlijn kunnen
met verstand en geduld van de zijlijn alles volgen,
en blijven hopen op goede uitkomsten, mensen
zoals jij. Maar deze betrokken mensen die er
letterlijk kapot gaan, geloof me, ik hoor en zie
ze, raken verloren in op gegeven moment,
verkeerde woordkeuze. Maar Willem, dit zijn
uiterst zware dagen die veel vergen van hier.
Probeer het niet te verklaren hier, ondanks ik
ook jou volkomen begrijp, als nadelig voor de
discussie. Zie het door ogen die begrijpen dat
het niet steeds om slechte mensen gaan die
hier zo boos schrijven. Het zijn doodgewoon
gewonelingen die zo wanhopig zijn, maar niet
in staat zijn om maar 1 vlieg kwaad te doen,
denk ik.
- Ik probeer maar te vragen om deze mensen niet
al te hard aan te pakken Willem, als je optreedt
vraag ik om jou begrip en die van de lezer.
Kijk en lees er doorheen en voel de pijn.
- Tenslotte zijn het gewone mensen die ontwricht
geraakt zijn uit hun dagelijkse doen en denken.
- Willem, ik zou een boek kunnen schrijven,
zoveel heeft dit omstreden plan hier
teweeggebracht.
- Willem, ook ik ben weleens hier zo boos geweest,
terwijl ik ook niet een slechterikje ben.
De pijn zit het diepst als de hoop je steeds ontnomen wordt !!!
Shirley
Gepikt uit een site ‘drugsbeleid’ voor de gebruikersruimte:
“In het kader van deze aanpak wordt een verslaafde die een strafbaar feit heeft begaan voor de keuze gesteld om ofwel in behandeling te gaan om de verslaving te beëindigen ofwel de straf uit te zitten in een cel”
En zulke gevaarlijke mensen komen in het pand, aan het park vol met kinderen zitten?
DENK RATIONEEL
studente
Wat ze nog niet vertelt hebben, is de High-Clean-project voor de drugsverslaafden. In ruil voor de opvang zou de verslaafde ‘straten’ moeten vegen. En ook de park, neem ik aan?
Mefrouw Klijnsma zei dat de kinderen de junkies niet zullen zien. Aangezien alle kinderen in de omliggende straten wonen, ben ik benieuwd, welke straten de junkies moeten vegen.
Niet ver weg van dat plek, denk ik.
bewoner
Shirley heeft gelijk.
Het is de wanhoop dat heel veel bewoners hiertoe zo reageren. Neem ze svp niet kwalijk.
Ze zijn eigenlijk heel beschaafde mensen als ik. Maar ook ik liet mij paar keer gaan.
sevda
De gebruikerspand is open van 10.00 – 19.00. Waar gaan de verslaafden dan overnachten?
In het park en omliggende straten natuurlijk, ook al ontkennen jullie dat.
By the way, de pand was toch bedoeld voor ‘dakloze’ verslaafden? Waarom dan open tot 19.00?
zeynep
Wat denk je? Na 19.00 kunnen de verslaafden aan het werk gaan (dus inbreken etc). Overdags mogen ze wel slapen in dat ruimte.
Naast de verslaving van de drugsverslaafde, is ook goed geacht aan zijn werkterrein: vlakbij de markt, heel veel winkels omheen, de garage onder het park (de politie heeft geen sleutel hiervan en kan niet naar binnen komen), heel veel auto's en huizen in de omliggende straten.
GOED BEDACHT ALLEMAAL!
Het overlast zou minder worden,…….sjonge sjonge jullie zijn echt dom.
Canan
MAXIMA< REDT ONS, ze zijn een beetje dom
Zie Canan, die heeft een punt.
Canan, alle portieken krijgen afsluitbare hekken, toch ?
Canan, wees niet zo bevreesd, ze onzichtbaar, het zijn spokie nights, zegt mijn jongen van 14 hier tijdens overblijf - pauze thuis lachend.
Als kinderen ze helemaal niet zien, dan zien wij volwassenen ze toch ook helemaal niet, Canan ?
Dus don't worry, be happy with those junkies, because they will fly high, you know ...
Niet wij, maar die plannenmakers maken zich ontzettelijk belachelijk, en ze zoeken en zoeken maar naar argumenten, joh.
Maxima zegt, ze zijn een beetje dom. Het lijkt wel of die Almachtige naar beneden moet komen om ze nog meer argumenten te geven, want van bewoners nemen ze het niet aan.
Ze hoeven niets aan te nemen, ze hebben toch zelf een beetje inzicht, ook al zijn ze een beetje dom ?
Take care, lieve bewoners.
Take care
Take Care, ik denk zelf dat ze juist dankzij onze reacties hun steeds meer en meer op zoek zullen gaan naar argumenten.
Ik maak me daar niet druk over want hoe hard ze ook proberen er is GEEN ENKEL ARGUMENT om aan Vd Vennepark te zetten. Dat terwijl ik wel honderden argumenten kan bedenken om NIET te openen.
Ik en mijn vriendinnen (studenten) zijn bezig met een onderzoek. Steeds meer komen er interessante dingen naar voren. Maar dat ga ik pas verklappen als het onderzoek is afgerond.
Jullie horen van mij (of van mijn vriendinnen).
canan
Zelfs de politie vindt dat junkies de stad uit moeten.
Zie het volgende artikel:
<<< 14-9-2002 / Lwd. Courant - Politiecommissaris: "alle junks de stad uit"
Amsterdam (ANP) – De Amsterdamse politiecommissaris J. van Driessen wil alle junks de stad uitzetten. Dat zou resulteren in 30 procent minder misdrijven in de hoofdstad, zo zei hij gisteren. Van Riessen wil de junks onderbrengen in centra buiten de stad, bijv. in een zorgboerderij. “De politiek heeft ruim 20 jaar geen keuzes gemaakt. Ze moeten nu een keuze makn tussen óf overlast óf alle junks de stad uit” zei de politiecommissaris.
De schatting van 30 procent is volgens de woordvoerster van Van Riessen zelfs aan de voorzichtige kant. Een groot deel van de overlast in de hoofdstad wordt door junks veroorzaakt. Naar schatting telt Amsterdam drieduizend verslaafden. Zeshonderd van hen komen in aanmerking voor gedwongen opname. “Die zeshonderd zijn de zwaarverslaafden die al vaker zijn veroordeeld voor geweldsmisdrijven en in allerlei afkickcentra hebben gezeten”, aldus de woordvoerster. >>>
sevgi
Alles is zo langzamerhand wel gezegd. Vanavond zien we elkaar. Ik hoop dat het druk bezocht wordt en dat Canan en haar vriendinnen en alle anderen met goede argumenten komen. Morgen staat er een verslag op de website waar weer naar hartelust op gereageerd mag worden.Ik poets ook nog wat persoonlijke bedreigingen weg, want dat mag niet op deze website.