Home

Haagse Parkeerbeltegoeden verdwijnen als sneeuw voor de zon.

  Vroegâh toch ech alles nog beitâh was, hadden we in de betaald parkeergebieden bezoekersvergunningen met een  parkeerschijf en je kon dan ook gedurende de gehele tijd dat het betaald parkeren van kracht was, daar van gebruik maken zonder bijbetaling
Werd je dan zo gemiddeld van 1.400 tot 5.200 gratis parkeeruren beroofd. Nu wordt het laatste restje uren dat jij of je buren niet gebruikt hebben ook nog eens afgepakt.
Ze gedragen zich als de eerste de beste slechtste louche provider die gewoon je beltegoed laat vervallen als je dat niet binnen een bepaalde tijd gebruikt.
Je mag dan wel betalen voor een nieuwe periode, maar ze schepen je gelijk weer af het maximale(?) aantal uren  dat ze je met pijn en moeite willen geven. Het restsaldo van de vorige periode ben je gewoon kwijt.

Sociale onrust Haagse ouderen door digitale bezoekers-parkeerpas

We hebben in onze vorige artikelen al aangegeven dat de toegekende uren met de nieuwe digitale bezoekerspas een regelrechte aanslag zijn op het sociale leven van de bewoners in Den Haag.

Op het onderstaande overzicht ziet u wat u normaal aan draaischijfuren per jaar had om bezoekers te vrijwaren van parkeergeld en wat ze u nú slechts aan uren willen geven met die pas.
 
     

De redenatie is natuurlijk dat ze willen voorkomen dat bewoners de bezoekerspas misbruiken voor hun tweede auto waar ze 420 euro per jaar voor moeten gaan betalen.

Maar over het aantal toe te kennen vrije uren van die bezoekerspas is niet écht goed over nagedacht.
Zo te zien is er helemaal niet over nagedacht.

Het aantal te verminderen uren hoeft in wezen alleen maar genoeg te zijn om te voorkomen dat men de bezoekerspas misbruikt voor de tweede auto.

Als we uitgaan van 1 uurtje minder per dag in een gebied  met een tarief van 1,70 per uur dan hebben we het over 365 uur a 1,70 euro is totaal 620,50 euro.
Dat is genoeg vermindering aan bezoekersuren om de bezitters van een tweede auto aan te sporen om toch maar  die tweede vergunning van 420 euro aan te schaffen.

Hieronder ziet u wat het aantal vrije uren dan per jaar zou moeten worden. En men kan ook nog besluiten om geen vrije uren per jáár, maar per wéék in te voeren om te voorkomen dat men de uren van de al voorbij zijnde weken op gaat sparen.

    

Je zou zelfs kunnen stellen dat er een ernstige rekenfout is gemaakt en dat er geen 277 uren moesten overblijven, maar in mindering gebracht.
Want 277 uur x 1,70 euro = 470 euro en dat is dus al voldoende om te besluiten die 2e vergunning toch maar te gaan halen.

Het is uitermate storend dat deze maatregel zo vervelend uit dreigt pakken. Er worden nu een hoop meestal oudere mensen, de dupe van dit beleid, die min of meer in een sociaal isolement komen te verkeren, omdat de bezoekersuren zo beperkt worden.
277 uur per jaar is maar 45 minuten per dag en voor de rest van de tijd moet er dan wel bijbetaald worden.

Met 223 en 169 uren is het zelfs nog minder.
De essentie is, dat u gedurende de hele betaalde parkeertijd dus bijvoorbeeld van 18-24 uur (6 uur)  met uw bezoekerskaart, bezoek kon ontvangen door die parkeerschijf dan 3 keer in te stellen.
3 keer x 2 uur parkeerschijf  = 6 uur en dat 365 dagen per jaar. Dat betekende dat u, tot nog toe, gedurende al die 2.190 uur met uw parkeerschijf uit de voeten kon met uw bezoek.
Nu krijgt u een digitale bezoekerspas met slechts 169 uren per jaar daarvoor in de plaats en dat komt neer op 28 minuten per dag.

Het is te hopen dat de aangegeven voorbeelden voldoende aanleiding zijn om die toe te kennen uren drastisch naar boven bij te stellen.