Vennepark: dialoog is begonnen
Di 8 Jun 2004 - willem minderhoutVanavond sprak de fractie in een rumoerige en afgeladen aula van het Johan de Wittcollege aan de Hooftskade over de gebruikersruimten in de stad.
Vooral de geplande ruimte aan het Vennepark kreeg alle aandacht.
Henk Kool, Koen Baart en Tineke van Nimwegen
Tijdens de zeer emotionele bijeenkomst kregen de omwonenden de ruimte om hun bezwaren toe te lichten tegen een gebruikersruimte op die plek en legde de fractie uit dat - vanuit de verantwoordelijkheid van de gemeenteraad voor de hele stad - gebruikersruimten toch ergens gevestigd moeten worden.
De zaal met Shirley Marapin en Hans van der Waal in het midden
Fractie en omwonenden kwamen niet echt dichter tot elkaar, maar hopelijk vormt deze avond wel het begin van een dialoog, die al zoveel eerder had moeten beginnen.
Reacties op dit bericht
Ik heb gisterenavond bewust het volgende speechje wat ik had voorbereid op zak gehouden.
Omdat het spontaan heel anders liep dan wij hadden voorzien. Dat gaat gelukkig zo.
Zo sloten zich zo maar spontaan een heleboel kinderen uit de omgeving bij ons aan toen wij vertrokken van het plein.
Fantastisch toch dat zo jonge kinderen al zo fel tegen drugs zijn. En zij niet alleen maar ook veel Marokkaanse jongens, zoals de onvolprezen Zeki haten die klere zooi met alles wat er om heen hangt.
Ik hoop echt dat men zich nu eindelijk eens daadwerkelijk in het probleem gaat verdiepen.
Want er zijn genoeg alternatieve oplossingen.
Speech 7 juni
Meneer de voorzitter, partijgenoten, buurtbewoners Venneplein en andere aanwezigen.
Ik heb geen zin in een lang verhaal, want 99% van wat er te zeggen valt is al via het internet gezegd, jammer dat er zo slecht op is gereageerd.
Velen van u weten, dat ik vanaf het eerste moment, dat ik me grondig in dit probleem had verdiept zeer fel tegen de vestiging van de gebruikersruimte heb verzet.
Waarom maak je je zo druk zult u zich misschien hebben afgevraagd.
Dat heeft maar 1 reden en dat is dat ik stapelgek ben met kinderen.
Er is op mijn leeftijd niets mooiers dan op je kleindochter te passen en de grote vraag is wie past op wie, want Opa heeft langzamerhand niet zoveel meer te vertellen bij die kleine meid. Het mooie van die dagen is, dat je weer terug gaat naar je eigen kindertijd.
Een tijd waarin er nog geen auto’s waren en je de hele dag op straat zwierf -met of zonder voetbal- van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat.
Naar de maatstaven van vandaag zo arm als de nete, maar ik verzeker u wij waren zo rijk als een koning. Wij hadden daar in de Indische buurt in Amsterdam-een buurt vergelijkbaar met de Schilderswijk- ons eigen paradijs.
Toen ik dan ook op het v.d. Venneplein kwam was ik meteen een beetje verliefd en dacht zo hoort het te zijn zo moeten kinderen kunnen spelen.
En die liefde voor het plein en haar kinderen is na al die vele bezoeken, die ik er heb gebracht alleen maar gegroeid.
Een klein multiculti paradijsje op aarde waar kinderen van 3 tot 18 van vroeg tot heel laat met elkaar spelen en voetballen.
Kinderen van allerlei herkomst en religie, een paradijsje waarin je door domme haat verscheurde wereld alleen maar van kan dromen.
Hier ontwikkelt zich iets –los van alle papieren nota’s - een multiculturele samenleving-zoals die zou moeten zijn en waar jullie zoveel over zitten te zwetsen.
Waar mensen en kinderen elkaar zonder vooroordeel benaderen en elkaar met respect behandelen.
Ik sta er soms wel een halfuur of een uur zomaar te kijken.
Of trap een balletje met de kleinere jongens.
En op al mijn tochten vroeg of laat heb ik nog geen langdurig verslaafde aangetroffen. En als ik daar dan sta te genieten op dat plein, dan wordt mijn hart verscheurd bij de gedachte dat hier straks 90 langdurig verslaafden over het plein en door de zijstraatjes lopen.
Ik woon zelf op de Gedempte Burgwal vlak bij de Wagenstraat vlak bij het Leger des
Heils.
Uit dagelijkse ervaring weet ik hoe labiel en onevenwichtig deze langdurig verslaafden zijn.
De ene dag sta je gezellig met zo’n gozer te lullen en geef je hem een paar Eurotjes en de volgende dag loopt die als een totaal gestoorde rond.
Het Trimbos instituut heeft op het web de verschijnselen van langdurig verslaafden gepubliceerd:
Ze zijn o.m psychotisch
Hebben last van wanen
Leiden aan depressies
Zijn paranoïde
En zijn aggressief.
Dagelijks zie ik dat deze verschijnselen bij deze mensen op straat hier in het centrum.
En minimaal 90 van deze mensen sturen de wethouder en burgemeester in
hun opperste wijsheid een kinderrijke buurt in.
Het actiecomité heeft brieven in bezit van schoolhoofden gelegen op een paar honderd meter van deze plek, die zich fel tegen de komst van
de gebruikersruimte verzetten.
Ik heb de burgemeester van de week tijdens de cie vergadering horen toegeven, dat hij op de hoogte is van het feit, dat op een aantal plaatsen
in Nederland waar gebruikersruimtes zijn gevestigd het niet goed gaat.
En dat de rozegeur en manenschijn sprookjes van de eeuwig stralende en lachende wethouder Kleinsma dus niet kloppen.
Maar dat het hier een experiment betreft waarvan die hoopt dat het goed gaat.
Ik vraag u wie gaat er nu zulk gevaarlijke experiment uitvoeren met psychotische mensen in zo een kinderrijke buurt.
Ik noem dat misdadig en u mag zelf invullen hoe ik mensen betitel die dit bedenken en ondersteunen.
En ga me mu niet vertellen, dat ze niet gevaarlijk zijn. Het kamerlid Albayrak werd vlak nadat er een mobiele gebruikersruimte bij haar in de buurt was komen te staan met een mes door zo’n junk bedreigd.
Niemand kan de veiligheid van de buiten spelende kinderen garanderen op dit plein en de aanliggende straatjes.
Honderden kinderen spelen bij mooi weer op dat plein.
Tientallen kinderen in de aangrenzende straatjes.
2.000 kinderen op scholen op een afstand van minder dan 500 meter die door de straatjes of over het plein komen om naar school te gaan.
Tineke van Nimwegen vroeg van de week in de cie vergadering hier garanties voor. De burgemeester heeft deze vraag totaal niet beantwoord, zoals hij
vele vragen t.a.v. de veiligheid niet heeft beantwoord.
Ik begrijp niet dat de raadscie hem hier mee weg laat komen.
Maar ik begrijp heel goed waarom hij die vraag niet beantwoord heeft, want niemand
kan de veiligheid van die kinderen garanderen.
Er is maar 1 waterdichte garantie en dat is geen gebruikersruimte aan het
Venneplein.
Ik heb als ondernemer in mijn leven gigantische risico’s genomen.
Maar het ging altijd om geld en soms heel veel geld.
Geld is in wezen niet belangrijk soms verlies je en vaker win je.
Geld kan je weer terugverdienen.
Maar een kind verliezen is het ergste wat een mens gebeuren kan.
Ieder kind is uniek en is niet te vervangen.
Moeders zijn terecht straks angstig wat hun kinderen kan overkomen.
Dus wat gaan ze doen, hun kinderen binnenhouden.
Die mogen dus niet meer buitenspelen.
Die kinderen wordt daardoor een gigantisch stuk levensvreugde ontnomen.
Ik kan er werkelijk niet met mijn verstand bij, dat een wethouder die haar mond vol heeft over de sociale aspecten zo dom kan handelen.
Stel u voor dat er zich op dit nu veilige plein en in deze veilige buurt-want er lopen hier geen junkies er zich straks zoiets voor doet als verleden jaar op HS wat dan?
Gaan we dan weer met zijn allen met kaarsjes in
een rouwstoet lopen.
.
Zaterdagavond heb ik met veel plezier naar een jonge vrouwelijke wethouder in het Nos journaal gekeken.
Gewoon Rotterdamse klare taal en gewoon klip klaar en helder zeggen dat psychotisch verslaafde mensen in een speciale inrichting moeten worden geplaatst en niet op straat moeten lopen.
Eindelijk een politica die gewoon recht voor zijn raap is.
En de regering overweegt om dit tot landelijk beleid te maken.
Ik roep al maanden hier in Den Haag deze mensen zijn ernstig geestelijk ziek, die moet je opnemen.
Wat een contrast met deze sprookjes vertellende wethouder, die je constant doet denken aan een Italiaanse verkoper, die met een stralende glimlach op zijn bek je de grootste rotzooi in je maag wil splitsen.
Wilt u een voorbeeldje van de week beweerde ze met een brede smile op TV west dat “de kinderen geen verslaafde zouden zien.”
Shirley merkte van de week terecht op “die junkies komen dan zeker met een vliegende schotel.”
Ik vertel u dit, om duidelijk te maken, hoe ze iedere keer sprookjes loopt te vertellen en denkt dat ze met een stelletje achterlijken te maken
heeft.
Deze pietepraat die ze keer op keer verkoopt maakt de bewoners laaiend.
Deze pietepraat toont eigenlijk ook aan, dat ze totaal niet weet waar ze mee bezig is namelijk de toekomst en het geluk van vele kinderen
in gevaar te brengen.
Ze blijft dit domme plan aar verdedigen en is
totaal doof voor redelijke argumenten en de vele aangedragen alternatieven.
Tante Jetta zal en moet haar zin krijgen; zij weet het en ieder ander ziet het verkeerd.
Ik begrijp die irritante koppigheid niet – langzamerhand begint een groot gedeelte van de bevolking haar uit te kotsen – en dat is jammer want op andere terreinen doet ze zeer goed werk.
Maar dat wordt langzamerhand totaal overschaduwt door de dwaze manier waarop ze dit dossier behandelt.
Maar goed misschien is het tijd voor verandering en moeten we maar eens iemand anders op dit soort dossiers gaan zetten.
Jullie zijn volksvertegenwoordigers en dienen de mening en de belangen van jullie kiezers te dienen en niet slaafs een wethouder te volgen, die alleen maar de belangen van de junkies ziet en niet de belangen van honderden kinderen.
Junkies stemmen niet, deze mensen wel.
Junkies nemen niet de moeite om nog naar jullie te komen luisteren, deze mensen wel.
Ik doe een beroep op ieder raadslid handel nu eens een keer op grond van uw eigen mening en geweten en niet op grond van politieke en coalitiebelangen.
De veiligheid en het dagelijks plezier van kinderen staat hier op het spel en dat is veel belangrijker dan al dat politieke geneuzel.
Geef uw stem aan de kinderen.
Ik ben gisterenavond razend geworden op Henk Kool omdat hij achter de tafel beweerde, dat de politiek de veiligheid van de kinderen kon garanderen.
Ik ben speciaal even bij de agenten in burger die achterin zaten en die ik heel goed van gezicht gaan vragen wat hun mening was.
Antwoord:
"Dat zegt hij, dat zijn mijn woorden niet."
Toen ik hem er fel over aangevallen had, begon Henk te draaien en zei je kan geen waterdichte garanties geven.
Begrijpelijk doe dit dat niet en neem niet het risico om bewust ook maar 1 kind onnodig in gevaar te brengen.
Hans van der Waal
Tineke bracht het onvolprezen Apeldoorn ook weer naar voren waar ze een excursie naar toe heeft gehad. Ze beweerde dat er in de omgeving daarvan niet gedealed wordt.
Ze gaat dan altijd heel geleerd kijken over haar brilletje. Maar klopt haar bewering wel?
Ik heb dat even nagekeken en vond het volgende op het net over die ruimte:
"‘Onze ervaringen met de gebruiksruimte zijn prima. Als omwonende heb je er last van. Buiten de gebruiksruimte wordt weleens gebruikt, of stiekem gedeald. Zeker op zomerdagen hangen mensen soms buiten rond, en die krijgen weleens ruzie. Voor de ingang van onze kelders zitten ze ook
weleens. Ach ja, overlast ontstaat vaak in de belevingswereld van mensen die zich er allerlei drama’s bij voorstellen. Er wordt een hoop paniek gezaaid’. "
Maar het grote verschil met Apeldoorn is, dat op het Venneplein met een cultuur te maken hebt waar mensen met mooi weer op straat leven zeker de kinderen.
In Apeldoorn zijn bij mooi weer geen honderden kinderen op straat.
http://www.tactus.nl/news...ws_view_item
Dus weer niet de waarheid vertelt of niet helemaal goed geinformeerd.
Hans van der Waal
De gebruikersruimte is 7 dagen van de week tussen 10 en 19 uur open volgens het voorstel. Het wordt vast gezellig op het plein op de zaterdag en zondag als de ouders niet gaan werken en duizend kinderen er spelen omdat de 5 scholen dicht zijn. En vergeet de schoolvakanties niet. Veel van de ouders en hun kinderen gaan niet op vakantie. Het plein is dan voor veel kinderen gedurende de zomer de enige plek om nog buiten te zijn. Het worden hete zomers daar in het vd Vennepark, geen wonder dat de deskundigen in de verslavingszorg in Den Haag de locatie afraden. Buiten Den Haag wordt met afschuw gereageerd door deskundigen die elders met gebruikersruimten te maken hebben, vraag het ze maar.
Maar de PvdA-fractie zit straks in Frankrijk of een ander zonnig oord met een goed glas wijn in de hand en geniet van een vakantie ver van deze ouders en hun kinderen die ze in de problemen hebben geholpen met hun besluit.
Fractie kom bij zinnen, nu het nog kan.
Azdine
Gisteravond zaten de verschillende fractieleden in de zaal tussen ons in en dan zeggen ze dat ze eigenlijk tegen zijn. Ik snap het niet meer.
Hulya
De aanwezige politiemensen fluisterden dat ze geen garanties konden geven. Wie spreekt nu de waarheid?
Hulya
Dit is de mening van de politie zelf:
<<< Lwd Courant - Politiecommissaris: "alle junks de stad uit"
Amsterdam (ANP) – De Amsterdamse politiecommissaris J. van Driessen wil alle junks de stad uitzetten. Dat zou resulteren in 30 procent minder misdrijven in de hoofdstad, zo zei hij gisteren. Van Riessen wil de junks onderbrengen in centra buiten de stad, bijv. in een zorgboerderij. “De politiek heeft ruim 20 jaar geen keuzes gemaakt. Ze moeten nu een keuze makn tussen óf overlast óf alle junks de stad uit” zei de politiecommissaris.
De schatting van 30 procent is volgens de woordvoerster van Van Riessen zelfs aan de voorzichtige kant. Een groot deel van de overlast in de hoofdstad wordt door junks veroorzaakt. Naar schatting telt Amsterdam drieduizend verslaafden. Zeshonderd van hen komen in aanmerking voor gedwongen opname. “Die zeshonderd zijn de zwaarverslaafden die al vaker zijn veroordeeld voor geweldsmisdrijven en in allerlei afkickcentra hebben gezeten”, aldus de woordvoerster. >>>
sevgi
Dus ik weet niet waarop gister de PVDA-lid uit A'dam zijn verhalen op baseerde.
De politiecommissaris (van dat artikel hierboven)baseert zijn verhaal op FEITEN EN CIJFERS!
sevgi
Mijn conclusie,
Niemand wil het hebben, ook de pvda niet.
Dus GEEN DRAAGVLAK bij de Venners en GEEN DRAAGVLAK bij pvda (enkele twijfelaars daar tussen gelaten).
Wat is dan het probleem? Waarom doet Henk en Tineke dan zo moeilijk?
Schuilt hierachter wat anders dan de realiteit onder ogen zien?
Ook al komt er nog 100 van zulke bijeenkomsten, het wordt nooit geaccepteerd door de Venners en de eerlijke pvda leden, omdat het een fout plan is.
Waarom wordt niet deze energie gestoken in andere problemen van het vennepark en omgeving,
nl. de jongeren probleem.
Creëer werk, scholing,(vrijwillig en verplicht) eventueel verhuizing waar zij betere mogelijkheden krijgen voor hun toekomst.
De concentratie jongeren die werkloos/niet schoolgaand van 17-25 is te groot in de schilderswijk, verspreid deze groep en het zal steeds beter gaan met dit wijk.
Dus geen kwart en halve maatregels maar een totale aanpak, helder en duidelijk.
Zo hebben de mensen weer geloof in het politiek, doen jullie je werk goed en wij de onze.
Mensen hebben recht op een harmonische leven en dat geld ook voor de drugsverslaafden.
Geen halve maatregel, zet ze in afkickcentra zodat ze weer terug kunnen keren naar de maatschappij en normaal functioneren
Een ieder heeft recht op geluk en dezelfde kansen, als politici hun werk goed doen, en dan dus hele maatregelen nemen zijn de problemen na enige tijd opgelost.
Vult U maar aan……
Pvda-fractie probeert met alle macht deze omsteden locatie door de kleine onschuldige strotjes van de spelende kinderen te persen.
DESNOODS MOETEN WIJ OUDERS IJZER MET HANDEN BREKEN, WIJ LATEN HET NOOIT TOE.
pvda is bezig met WATER NAAR ZEE DRAGEN
nl, 1 probleem oplossen en tegelijk 1 ander groot probleem creeëren.
De kracht van ouders hier is ongekend. Gisteren mocht de pvda er even aan proeven. En dat was slechts een fractie van de ouders hier. Was geteld 250 personen gisteren.
Zeer opvallend is dat de pvda gisteren niet inging op de argumenten zoals ...........
Ze praten erom heen en zeker en over heen.
Rest volgt.
Shirley Marapin
Het Mokumse raadslid was er mee verlegen.
Kijk maar daar zijn ze zo bijdehand om een gebruikersruimte niet in de buurt van een school te openen.
Lees de discussie er staat o.m.:
"De ruimtes zijn te klein, te dicht bij een school of kinderdagverblijf of niet snel genoeg beschikbaar."
http://wijkcent.a2000.nl/...t/010401.htm
Deze onzin kunnen ze alleen in Den Haag bedenken.
Maar dat krijg je als je te dicht bij dat Binnenhof aanschurkt, daar wordt je een beetje high van, dan kom je te ver weg van het gewone volk te staan. 't Is net zoiets als het Base Coke effect "je komt in je eigen wereldje te leven ver van de realiteit."
Waarom denk je dat die Wouter Bos daar zo veel mogelijk wegblijft, die heeft al lang in de gaten daar wordt je hardstikke
leip.
Zag hem gisterenavond ook nog even bij Voetbal Insite hij heeft verdomme ook nog verstand van voetbal die gozer. En dat voor een Feijnoord supporter.
Zat ook heel aandachtig en geinteresseerd te luisteren naar wat anderen zeiden en ging concreet op vragen en opmerkingen van anderen in.
Hij moet er hier maar eens een paar gaan trainen in communicatie.
Krijgen we misschien een echte dialoog ipv hommunicatie en eindeloos slap gelul over het waterbedeffect.
Internet Junkie
Waarom sommige volksvertegenwoordigers een 8 scoren lees je hier http://www.albertvanderza...nderzalm.nl/
PvdA-lid
een bericht uit de gemeente Haarlem.
Let vooral op het allerlaatste zin.
<< Op 18 mei heeft het college besloten subsidie toe te kennen aan de Brijder Stichting om het onder begeleiding laten gebruiken van harddrugs (‘’gebruiksruimte’’) mogelijk te maken. De gebruiksruimte heeft binnen het totaal aan zorg- en opvangmogelijkheden voor verslaafden en daklozen expliciet tot doelstelling om de overlast te verminderen.
Dat neemt niet weg dat elke op deze doelgroep gerichte voorziening op zichzelf voor de directe omgeving een zeker mate van overlast met zich mee kan brengen. >>
En de PVDA-leden beweerden, nee garandeerden, dat er geen overlast zou zijn?
Ammehoela!
canan
De PVDA leden willen graag voor de junks opkomen, ze willen zelf voor hun een hard-drugs gebruikersruimte openen.
Een ding wat ik niet snap is, waarom openen ze het gebruikersruimte dan niet naast hun eigen huis. Zij willen de junks helpen, nou dan!, ze kunnen ze dan ook elke dag zien. Maar nee hoo,r dat doen ze niet ze kiezen precies het plekje waar het absoluut niet kan. De kinderen moeten in een goed pedagogische klimaat opgroeien. Als dat niet gebeurd, en als het gebruikerspand wordt geopend zal dat ook niet gebeuren, kunnen er later hele grote problemen ontstaan.
Geef de kinderen de kans om zo goed mogelijk in en goeie pedagogische klimaat op te groeien.
IK ben een student van de PABO, mij wordt geleerd dat kinderen moeten opgroeien in een veilige omgeving met goede voorbeelden om zich heen!!
Ik hoop dat jullie er ook zo over denken!!
Dus geef je mening voor de toekomstige maatschappij(kinderen)
Ik gooi me nu als opvoedkundige in deze discussie en zal vaker terugkomen.
PABO student Kadriye
Er moet me nog iets van het hart. Dat ik nog lid ben van de PvdA komt door de website en door de Rooie Reiger. De rest vind ik eigenlijk bar oninspirerend. Ben ik het enige lid dat er zo over denkt?
(Ik blijf liever anoniem, want ik wil verder geen rol spelen in deze discussie)
PvdA-lid
Een drugsprobleem oplossen bereik je niet door dat probleem UIT TE SMEREN over het hele wijk.
Ik noem dat geen waterbed-effect maar ONBEKWAAMHEID VERBERGEN-effect: iedereen verblinden dat er goede oplossing is gekomen terwijl je eigenlijk het overlast uitgesmeerd hebt over het hele wijk, zodat het overlast over het hele wijk minder lijkt. Per saldo verandert er niet!
Is het overlastprobleem dan aangepakt?
NEE, de schijn bedriegt.
Laat een veilige plek staan zoals het is en contreer op die overlastplekken.
sevda
Hier een voorbeeld uit een andere stad.
Mevrouw Nimwegen, wat zei u ook alweer ? Dat de ervaring leert dat uit de andere steden tot een overlastvermindering heeft geleid?
En meneer Kool, u garandeerde een optimale veiligheid voor de kinderen.
Lees even de onderstaande bericht uit het internet.
<< Maar zolang de Uurwerker open was, bleef de overlast op straat steeds toenemen. Er moest blijkbaar eerst iets ernstigs gebeuren…..In de zomer escaleerde het: een 5-jarig, spelend kind werd geprikt door een vuile injectienaald die op het speelveldje in de buurt rondslingerde en moest vervolgens met aidsremmers behandeld worden; de concentratie van junks en dealers veroorzaakte in de nauwe binnenstadssteegjes zo'n overlast, dat het A-Kwartier in opstand kwam....>>
Zeg me nu eens, heeft Hans nou gelijk of gelijk?
Er bestaat maar 1 waterdichte garantie en dat is GEEN DRUGSGEBRUIKERSRUIMT AAN HET SPEELPARK.
zeynep
Cummuniceren is een vak apart, bleek tijdens de reaktie van de woodvoerders naar de wethouder toe op donderdag 3 juni jl.
Maar leren luisteren is ook een vak apart.
Van kinds af aan word je bepaalde vaardigheden aangeleerd, zoals bv leren luisteren.
Wat blijkt, dat de volwassenen uit de pvda-fractie de kunst van het leren luisteren echt niet beheersen.
Hendrik
Bij hoge uitzondering stem ik deze keer niet op de PvdA bij de Europese Verkiezingen, maar breng mijn stem uit op D66. Ik zag Robert van Lente van de Haagse D66-fractie op die lijst staan en ik vind dat hij mijn stem verdiend, al was het maar vanwege dit dossier.
Een ander verontrust PvdA-lid
Nog een voorbeeld uit een ander stad, mevrouw Nimwegen. Lees en HUIVER!
=========
Voor omwonenden is de situatie rond het gebruikersruimte niet meer te houden. De afgelopen maanden hebben zich verschillende incidenten voorgedaan. Zo is één buurman door een bezoeker van het inloophuis mishandeld met een biljartkeu. Een andere bezoeker van de opvang plukte het 2-jarige dochtertje van een buurvrouw uit de kinderwagen en hield haar tot schrik van haar moeder boven zijn hoofd. Toen een bewoner van de Herenstraat te hulp schoot, ontstond een vechtpartij. Bewoners van de Stovestraat en de Muurhuizen hebben in brieven aan burgemeester en wethouders van Amersfoort gesteld dat de voor steeds meer overlast zorgt. Volgens hen handelen dealers en junks in drugs rond het gebruikersruimte en drinken bezoekers alcohol op straat. Ook vallen zij omwonenden steeds vaker lastig.
============
DUS WELKE GARANTIE ZAL DIT NOU TEGENHOUDEN????
NIETS.
aylin
Persoonlijk vind ik dat Van Lente voor Den Haag behouden moet blijven, dus stem ik toch maar PvdA bij de Euroverkiezingen.
willem minderhout
Heee...kijk eens aan, hier hebben wij wat aan!
Aylin kun je ons vertellen waar je deze info van daan hebt?
BVD
Mister NZ
Anarchie aan de Slingerweg
Door Bas Kock
Vrijdag 19 maart 2004 - BREDA - De groep daklozen voor de gehavende gebruikersruimte aan de Slingerweg laat er geen onduidelijkheid over bestaan: "Wie aan Ad de Leeuw komt, komt aan ons."
Om een beter beeld te krijgen klik op onderstaand en zie het bewijs dat daadwerkelijk hartstikke mis kan gaan.
http://home.deds.nl/~dakl...anarchie.htm
Servet Azer
Mister NZ, natuurlijk wil ik je vertellen waar ik dat verhaal van gebruikersruimte in Apeldoorn vandaan hebt.
Dat is
http://www.wassenneus.nl/...gina3db.html
aylin
Ik heb nog steeds niets gehoord over de High-Clean-project (in ruil van opvang, zouden de verslaafden straten vegen).
Als ik het woord van de wethouder mag geloven, zouden de kinderen de junkies niet zien. Dus ga ik ervanuit dat de High-Clean-project NIET aan het park, NIET in de directe omgeving bevinden. WAAR DAN WEL?
Terug naar hun oude plekken waar ze overlast bezorgden? Maar dan klopt de doelstelling van de wethouder om overlastprobleem aan te pakken, niet meer! Die dealers zoeken die verslaafden op.
Maar het verbaast me niet dat ik geen antwoord heb gekregen. Het is een ingewikkelde situatie waarbij de wethouder er met haar eigen woorden steeds verder en verder verstrikt raakt.
De vraag is nu, ......zijn de PVDA-leden wel slim genoeg om dat in te zien?
mehtap
Willem is op zoek naar eerlijke(nieuwe) leden voor de pvda.
Gelijk heb je willempie.
16 juni 2004, 2e sprekers ronde in het stadhuis.
U komt toch ook
Waar blijft het verslag van de avond? Denk niet dat er meer te melden valt dan er al in Haagsche Courant staat. Dit gaat niet goed, het wordt tijd om af te zien van het voorstel. De stad kan het niet meer volgen waar de fractie mee bezig is. Ga maar eens luisteren in de koffiehuisjes en op straat. Kom uit de ivoren toren en geeft toe met een rechte rug dat jullie kunnen luisteren. Liefst voor donderdag a.s.
Mieke
Wat een goed advies, dame !
Hoop van harte dat ze naar jou, een nieuwe hier, willen luisteren.
WIJ OMARMEN DE PVDA WEER ALS DE FRACTIE IN STAAT IS OM DIT IN TE ZIEN.
Tenslotte moet je moed belonen, maar hoogmoed moet je afstraffen.
We waren in hart en nieren pvda-stemmers hier.
En dit is stank voor dank, Mieke.
Help Mieke, wij willen niet verzuipen in ..... die zij hier op ons laten.
Sorry, ze halen echt het slechtste in mij naar boven, en al die tijd was ik een keurige meid, Mieke. Maar tenslotte zijn we gewoon mensen en geen robots, en dit doet veel pijn bij ons.
Gisteren heb ik me ook mondig uitgelaten bij de bijeenkomst, eigenlijk vind ik het jammer dat ik zo moest spreken, dat past niet bij mijn stijl.
Maar Mieke, zoals ik al zei, ouders halen alles uit de kast om hun kinderen te beschermen, maar dan ook echt alles, alvorens het te laat is.
Shirley
Sorry hoor Willem, al deze argumenten van mij en anderen HOORDEN de PVDA-leden dit allemaal zelf te bedenken.
Zij worden immers betaald. WIJ NIET.
Maar ik weet het goedgemaakt, zij krijgen die argumenten van ons in ruil voor TEGEN te stemmen voor de plan van mevrouw Klijnsma.
Deal?
mehtap
Henk Kool gaf gisteravond garanties voor de veiligheid van de kinderen. Maar de vraag of hij hier wat concreter wilde worden, heeft ie niet op gereageerd. Hij werd zelfs erg geïrriteerd.
Logisch, want ook hij weet goed dat harde garanties NOOIT te geven zijn.
Waarom dan die belofte? Waarom dan die experiment vlakbij drukbezette speelpark?
studente
Er wordt letterlijk aan alles gedacht aan de levensstijl van de verslaafde en niet aan die van de kinderen: gratis (?) medische verzorging, gratis douchen, gratis onderdak, rijke omgeving (winkels, huizen, auto’s) zodat ie optie genoeg is om te kunnen werken om zo aan zijn drugs te komen.
Ik wou dat ik ook een verslaafde was: ik geniet van een WAO-inkomen, moet huur, gas/licht etc. zelf betalen. Ook de premie ziekenfonds moet ik zelf betalen zodat ik goede medische verzorging kan krijgen.
Pvda, jullie willen de verslaafden helpen om hun leven weer op te pakken. Waarom kunnen jullie ons niet helpen? Wij betalen de belasting, niet de verslaafden.
Wij betalen jullie voor ons veiligheid, niet om ons leven zuur te maken.
hatice
Alleen de fractieleden (raadsleden) worden betaald. Gewone leden moeten voor hun lidmaatschap betalen, maar zij bepalen wel, bij het vaststellen van de lijst, wie er in de fractie komt.
En soms denk je dat je als lid invloed kunt uitoefenen.
Ik maakte maar een grapje omdat je je tot de leden richtte. Dat zijn dus mensen als Hans van der Waal en daar kunnen we er nog wel een paar van gebruiken.
willem minderhout
ben ik als webagent over één gevolg van al dit gedoe wel tevreden. De website wordt beter dan ooit bezocht. Ik hoop dat jullie ook eens de andere artikelen lezen en - als deze heisa eindelijk over is - nog eens terug zullen komen.
willem de webagent
Het was niet mijn bedoeling jullie aan te spreken maar de fractieleden.
Sorry voor het misverstand.
groetjes
mehtap
Geen probleem Mehtap. Leuker is dit: Robert van Lente voelt zich wat ongemakkelijk als ik hem citeer:"Maar goed, Van der Vennepark. Enerzijds vind ik het een hele eer, dat de webmaster van de PvdA citeert uit mijn weblogs. Maar ik voel me er anderzijds ook wat ongemakkelijk bij. (...) Willem Minderhout, webmaster van de PvdA: het is jouw verantwoordelijkheid, als je dit op de website van de PvdA zet! " Ik zal niet meer citeren maar wat is er tegen linken? Bezoek hetweblog van Robert van Lente!Ik ga binnenkort de Rauie Regah-blogtrofee maar weer eens uit het stof halen. Ik had het ook liever ander gezien, maar Robert en Albert van D66 staan nog steeds 1 en 2. Marieke Bolle is met een perspectiefvolle inhaalslag bezig. Henk Kool zijn motertje stottert. Marjolein de Jong begint het te leren. Bert van Alphen is in slaap gevallen en Anne Mulder is dodelijk saai. Gaap. Lange dag geweest.
willem minderhout
In de HC van dinsdag 8 juni staat een halve pagina
met grote foto van het beoogde pand.
Hier enkele zinnen voor degenen die het door het mooie zomerse weer vandaag niet hebben gelezen :
Het lukt de pvda niet om maar een beetje geloofwaardig bij de bewoners over te komen.
Ook al stemmen straks meer partijen met het voorstel in, de komst van de gebruikersruimte aan de van der Vennestraat zal vooral de pvda kwalijk worden genomen.
Een orkaan van geschreeuw laait weer op.
Niemand kan de garantie geven dat er nooit wat zal gebeuren, maar ik durf het contract met jullie aan te gaan dat we de zaak sluiten, als het fout gaat.
Het drietal aan de tafel in de hoek, Kool, Baart en van Nimwegen, lijkt zich geen raad meer te weten.
Een jongen van nog geen twaalf jaar antwoordt hem dat de gemeente wel geld uitrekt voor die verslaafden die toch nooit wat willen, terwijl er voor hem en zijn leeftijdgenootjes nooit geld is.
Hij krijgt een ovatie. Kool is het zat.
Achter in de aula houden een paar raadsleden zich stil. " Ik weet niet of dit wel zo verstandig was " verzucht één van hen.
Persoonlijk vind ik dat de verslaggever Axel Veldhuijzen een prima artikel over deze heftige avond heeft geschreven. Mocht u de moeite nemen om het stuk alsnog in z'n geheel te lezen,
dan heeft u zondermeer een goed indruk van de avond tussen de pvda en de Vennebewoners die frontaal botsten. Hemelsbreed verschil tussen denkwijze bewoners en pvda.
Hoe is het toch zover gekomen in deze Vennekwestie dat traditionele pvda-kiezers zo ver staan nu van hun eigen vertrouwde partij ?
En andere partijen kijken ernaar en gaan met de kiezers vandoor.
Het is en blijft treurig, want beide partijen hebben duidelijk totaal geen begrip en respect meer voor elkaar. Wie kan hier nog verandering in proberen te brengen ?
Anderen voeren achterlijke oorlogen om landsgrenzen of godsdiensten, maar hier lijkt een onnodige soort oorlog gevoerd te worden tussen de burger en de politiek om een monumentaal pand. Zeer jammer !!!
Vrede is toch het mooiste goed wat we op deze aarde hebben, nietwaar ?
Shirley Marapin
Commissie WDLY
tav. voorzitter mw. T.Lont
Den Haag, 9 juni 2004
Geachte voorzitter en overige leden van de commissie,
Vandaag de 9e juni 2004 staat geagendeerd het initiatiefvoorstel van GroenLinks "Knokken voor de Kwetsbare" RV 5/2005/RIS 101884. Een onderwerp dat zeker vraagt om een oplossing waardoor dit uitzicht biedt voor de betreffende doelgroep.
In dit voorstel wordt ook gesproken over de gebruiksruimte voor de drugsverslaafde. Een onderwerp dat ook al was geagendeerd op de commissievergadering WDLY van 3 juni 2004 jongsleden.
Den Haag kent helaas meer kwetsbare doelgroepen dan alleen drugverslaafden. Ten behoeve van de huidige vergadering heb ik dan ook het volgende op te merken.
Voorstel.
Ik zou dan ook willen pleiten voor een meer structurele en integrale oplossing ter opvang van die verschillende kwetsbare doelgroepen in Den Haag met als start een haalbaarheidsonderzoek naar het Rotterdamse model ter toepassing in Den Haag. Dit zou een oplossing kunnen zijn waardoor vergelijkbare situaties met verontrusten buurtbewoners zoals onlangs ook in
Loosduinen, Leyenburg en de Schilderswijk in de toekomst kunnen worden voorkomen.
Ook stel ik voor om de huidige ad hoc aanpak van het collegevoorstel aan de commissie WDLY vergadering 3 juni 2004 te combineren met het thans voorliggende initiatiefvoorstel van GroenLinks "Knokken voor kwetsbare" commissie WDLY vergadering 9 juni 2004 met name waar het gaat om de opvangruimte paragraaf 1.2.2
Compromis tot nadere uitslag Haalbaarheidsonderzoek.
Derhalve stel ik als compromis voor om vandaag, vooruitlopend op de komende raadsvergadering van 24 juni aanstaande, ook te besluiten van het in gebruik nemen van het pand aan het Zieken 107 en het pand in de van der Vennestraat af te zien daar er geen draagvlak is vanuit de omgeving.
We kregen een Gouden tip over een heel mooi groot gebouw wat voorlopig zou kunnen voldoen aan een meer integrale en structurele aanpak. Dit zou dan een voorlopige tussenoplossing kunnen zijn. Ga eens kijken naar het pand op de hoek van de
Hunsestraat/Pletterijkade (tegenover de Haringkoning). Dat is een voormalig hospitaal en een vrij groot pand waar je verschillende kwetsbare doelgroepen met bijbehorende zorgteams tegelijkertijd in zou kunnen huisvesten. Helaas is dit pand in het bezit van een particuliere exploitant die er verder niets mee doet dan alleen de kelder gebruiken als feestruimte. Ik kan me voorstellen dat hij dit soort zorginstellingen niet direct aan zijn huis en panden zou wil hebben. De man wil echter ophouden met zijn activiteiten aldaar. Dan is er dus een redelijke mogelijkheid om het pand aan te kopen of iets in die richting.
Aandachtspunten .
Eigenrichting en de verslaafde als inzet bij Zinloos Geweld.
Het openbaar ministerie onderzoekt reeds geruime tijd hoe burgers die voor eigen rechter spelen ten opzichte van delinquenten of verdachten, daarvoor strafrechtelijk kunnen worden aangepakt. Hierbij kan worden stil gestaan bij o.a. de kwestie in Amsterdam onlangs als gevolg waarvan AH-winkelpersoneel werd vervolgd vanwege hun gewelddadige doch goedbedoelde actie tijdens het "aanhouden" van een winkeldief. Onlangs nog de huisbewoner in Den Haag die een inbreker te lijf ging uit zelfverdediging en vervolgens strafrechtelijk werd vervolgd. De laatste tijd gebeuren er te veel van dit soort zaken. Het aantal gevallen van eigenrichting lijkt namelijk flink toe te nemen.
Kwalijke ontwikkelingen waarbij ook het af laten weten van de overheid een belangrijke rol speelt. Het chronische tekort van Blauw op straat en het vaak geen gehoor krijgen bij de politiek om maatregelen stimuleert dit soort ontwikkelingen. Eigenrichting waarbij burgers, bewoners, vaders en moeders gaan optreden als eigen rechter en dit de lijst van Zinloos Geweld groter gaat maken.
Waarom vertel ik dit? Omdat ook ik sympathisant ben van de Stichting Tegen Zinloos Geweld en de ook initiatiefnemer van www.wijken.tegengeweld.nl Ik voorzie serieuse problemen bij een gebrek aan draagvlak voor het ingebruiknemen van een gebruiksruimte.
En simpelweg omdat de Haagse gemeenteraad zich dient te realiseren dat ook verslaafden dus mensen zijn en ook zij niet onnodig het slachtoffers mogen worden van Zinloos geweld. Juist dus in deze tijd waar ook het onnodige geweld tegen verslaafden en andere kwetsbare groepen op straat op straat toe neemt, lost men geen probleem waardoor er weer een nieuw probleem voor in de plaats komt.
Dank voor uw aandacht.
Jan Hunck namens
www.wijken.tegengeweld.nl
P.S.
Als blijvend lid van de PvdA hang ik haar beginselen aan doch niet de handelswijze van mede door mij gekozen Raadsleden.
Mijn echtgenote en ik lopen de hele tijd al te dubben wat moeten we donderdag nu stemmen PvdA of PvdD -sta je op dan is het PvdA want Dorette en Max verdienen echt onze steun- en dan wordt je weer met deze gekkigheid geconfronteerd dan krijg je de pest in dan wordt het weer de PvdD omdat je bang bent dat Kleinsma c.s. zich weer op hun borst gaan lopen kloppen, als ze een goede uitslag maken hier in Den Haag. Wij vinden het een duivels dilemma.
Marianne en Hans van der Waal
Vind je hier. Het zijn echt Europése verkiezingen hoor, Hans. Maar afgezien daarvan hoor ik liever Jetta juichen dan Balkenende.
willem minderhout
Helemaal eens.
Laat ze hier dan ook voor een veilig Venneplein kiezen.
Geen woorden maar daden.
Het is er nu veilig en kindvriendelijk laten we dat zo houden.
Dan is het dilemma opgelost.
Hans van der Waal
Willem begon deze nieuwe ronde met de hoopgevende mededeling dat 'de dialoog' is begonnen. Helaas zie ik hier nog geen dialoog ontstaan, behalve het moedige geworstel van Willem om een en ander in goede banen te leiden. Waar zijn die gemeenteraadsleden?
Ik stem donderdag nog wel PvdA voor Europa. Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zal ik nog eens heel goed nadenken.
PvdA-lid
Best lid,
Ik vind het best als mensen hier anoniem reageren, maar waarom PvdA-leden ook hun identiteit voor zich houden is mij een raadsel. Je kunt toch gewoon openlijk voor je mening uitkomen?
willem minderhout
Ik ben een meisje dat in het onderwijs zit. Ik vind het een schande wat de PvdA die mensen die in schilderswijk wonen aan wil doen. Ik woon zelf niet in schilderswijk maar voel mezelf totaal bijbetrokken. Ik zal zeggen; heeft de PvdA wel door wat ze die mensen en die kinderen aandoen? Het kan ze niet schelen want ze wonen daar toch niet, want het zijn hun kinderen toch niet die in dat park spelen. Stel voor dat het jullie kinderen waren. Ik ben ook ooit zo'n kind geweest en voel me dus ook verbonden met deze kinderen. Ik heb me voorgenomen om de hele familie in te lichten om morgen beslist geen PvdA te stemmen. Niet alleen maar mijn familie maar ook mijn hele buurt en mijn vrienden. Ik zal ze ook duidelijk uitleggen en vertellen waarom ze niet op een partij als PvdA moeten stemmen. Die zullen zeker meer begrip hebben voor het belang van opgroeiende jongeren. Ik schaam mezelf, als een Turks meisje, voor die Murat Ersoy. Hij staat bekend in mijn familie en in mijn Turkse vriendenkring op wie wij onze stem uitbrengen, maar die kan hij nu wel vergeten !!!! Hoe meer ik schrijf hoe bozer ik me van binnen voel. Ik volg deze zaak al een hele poosje omdat mijn neefjes op die plein spelen. En ik weet van hun dat ze bang zijn van de komst van die pand. En mijn tante en mijn oom die bij Bockstraat in een koopwoning wonen zijn radeloos. Hun jongens spelen dagelijks met vriendjes op die plein, ze zijn niet te houden. Ik zou zeggen; PvdA denk eens een keer niet alleen met je hersens maar ook met je gevoelens, als je die hebt. Ik sluit mij aan bij deze strijd tegen jullie want ik ben dol op mijn neefjes. Owee mijn neefjes aan drugs geraken, dan krijgt Murat Ersoy, op wie we zoveel hoop hadden,en de PvdA zelf met onze Turkse gemeenschap te maken. Onze gevoelens zullen heel zuur zijn en ik blijf dit volgen, ook op deze site.
sebahat
Weet je Sebahat ik ben al maanden zo kwaad en wat ik het ergste vind.
Max van den Berg verdient jouw stem.
Dat is namelijk een dijk van een gozer.
Hans van der Waal
Ik was nog maar amper thuis en hoorde geschreeuw en gevloek buiten. Deed de raam open en keek naar wat er hand was. Het was half zeven.
Een dronken man maakte een opmerking naar een zoon van een buurtbewoner, de jongen was +/- 20. Hierop volgde een aantal problemen wat ik zelf niet heb kunnen volgen, maar na navraag bleek dat er ruzie is ontstaan, waarop een politie agent was gekomen.
De agent ging zo amateurristisch te werk dat het helemaal uit de hand liep. De agent pakte de jongen, welke zelf de politie had gebeld, veel te hard aan. De familie (vader, moeder zus etc.) bemoeiden zich vervolgens er ook mee.
Binnen enkele minuten wemelde het van de politie agenten. er waren zo ongeveer 20 agenten, enkele hiervan stonden te spuiten met pepersray en weer ander raaketen slaag en sloegen met hun knuppels op de familie leden. Zelf de moeder van ruim 50 jaar kreeg klappen en trappen te verduren van een agent. Het hele vennepark was volgelopen met mensen die het allemaal niet konden geloven wat ze zagen.
Waarom vertel ik dit, dit soort dingen kunnen overal voorkomen.
Ik ben alleen bang als er straks de gebruikersruimte komt, waardoor de risico dat dit soort dingen gebeuren veel groter is, je er hier geen normaal leven meer kunt leiden.
De politie zal dan nog harder optreden en weet zich geen raad, want wie moeten ze aanpakken de buurtbewoners of de gebruikers.
Hoe dan ook het zal nooit kunnen. Het gaat verkeerd, net als gisteren. Het zo kunnen lopen dat de bewoners zich er mee gingen bemoeien en het zo uit de hand lopen dat de politie naar zijn wapen had kunnen grijpen.
Denk toch goed na wat je hier wilt openen zal zeker niet bijdragen voor een beter leven voor de buurtbewoners en zelfs voor de harddrugsgebruikers, die zullen zich ook niet veilig voelen.
Als de gemeente toch zou besluiten, ondanks de velle protest van de bewoners, om het te openen en er gebeuren verschikkelijke dingen, waardoor wij straks in een stoet moeten lopen, tegen zinloos geweld. Dan is er hier maar één verantwoordelijke hiervoor en dat zal de PVDA zijn.
Maak je zelf toch niet zo simpel kapot.
Servet Azer
Van de week was ook een deskundige van Parnassia aanwezig.
Op de vraag hoe die in godsnaam deze locatie kon bedenken voor deze mensen in zo’n kinderrijke buurt was zijn antwoord.
“De locatie wijs ik niet aan, dat doet de politiek.”
Na afloop heb ik nog even met hem staan praten.
Aardige vent.
Binnen een paar minuten hadden we een echte dialoog.
Bijvoorbeeld wat je zou moeten doen voor de langdurig verslaafden met psychotische verschijnselen.
Dus werken aan echte oplossingen in het belang van die mensen en de stadsbewoners.
En geen schijn oplossingen.
Het was ook een vent met wie je gewoon kon praten en die je geen llb(list, leugen en bedrog) antwoorden gaf op je vragen.
Inmiddels heb ik een aantal gesprekken gehad met
deskundigen uit het veld, die echt niet begrijpen
waar de politici mee bezig zijn.
Dus laten we svp maar de dialoog aangaan met
de deskundigen en samen met hen naar een
geschikte locatie gaan zoeken.
Met die mensen kan je namelijk gewoon op
voet van gelijkheid praten en die mensen
plaatsen zichzelf niet op een voetstuk.
Heel verstandig van ze dan kan je er namelijk ook niet vanaf lazeren.
Hans van der Waal
Ik hoop dat heel Nederland op de PvdA gaat stemmen, maar niet in Den Haag en in het bijzonder in de Schilderswijk. Het zou een beloning zijn voor een slecht gedrag van de Haagse PvdA-fractie, die niet wil luisteren en ouderwetse machtspolitiek voert.
Het zou een signaal geven als ze het in de Schilderswijk slechter doen en andere partijen die wel luisteren beter. Jammer dat ik Schilderswijk woon en dus niet op Max vd Berg kan stemmen, maar ik ga wel, want ik wil ze hier iets duidelijk maken hier.
Nurye
Oh ja, voortaan kan Ersoy wat mij betreft de boom in. Die vertrouw ik nu nooit meer mijn stem toe
Nurye
Het lidmaatschap van de PvdA en het stemmen op die partij is gebasseerd op het gehecht zijn aan de beginselen van die partij. De handelswijze van Raadsleden, 2e kamerleden etc. is iets wat daar los van staat en is feitelijk de verantwoordelijk van die persoon en niet van de partij.
Hooguit kan dit een aandachtpunt worden voor de volgende gemeenteraads-, provinciale, 2e kamer en Europese verkiezingen. Dit dan in de vorm van bedenkingen bij de opstelling en vaststelling van de nieuwe kandidatenlijst door de partijleden.
Kortom het “falen” van een Raadslid, kamerlid etc. mag nimmer een reden zijn om het lidmaatschap te beeindigen en/of niet meer te stemmen op die partij.
Spoorwijkse Henk
Toch blijf ik bij mijn standpunt, omdat D66 waar ik alleen deze keer op ga stemmen altijd de 2e keuze voor mij is geweest. De stemwijzer heeft mij ook nog eens overtuigd, alles beter dan niet te gaan stemmen. Maar bedankt voor jouw advies, volgende keer weer gewoon PvdA.
Nurye
Het viel mij maandagavond op dat tijdens de vergadering, die ik om ongeveer 10 uur verliet, geen vragen werden gesteld over op welke wijze de gemeente de bewoners en kinderen van de omgeving van de gebruikersruimten zouden kunnen beschermen. De inname van de verstrekte pasjes is m.i.onvoldoende.In stalleren van camera's zou kunnen helpen. Misschien zijn er ook nog andere voorzieningen te treffen.
In de nota van het college wordt geen inzicht verschaft over de concentraties van de overlast, veroorzaakt door harddruggebruikers, binnen de diverse stadswijken. Er wordt immers niet verwezen naar politierapporten.
Uit de nota blijkt wel dat binnen wijken op diverse plaatsen is gezocht naar een geschikte locatie.
Door deze handelwijze kan het gebeuren dat een deel van een wijk, waar op dit moment geen of nagenoeg geen van de bovengenoemde overlast bestaat wordt opgezadeld met problemen die men voordien (bijna)niet had .
Draagvlak voor deze oplossingen kan men m.i. alleen bereiken als ieder daar ook een aantoonbaar voordeel voor de woonomgeving in ziet.
Aan de hand van de zoektocht zou je m.i. ook in het stadhuis een gebruikersruimte kunnen realiseren.
Hopelijk zien de Pvda-fractieleden vrij snel in dat de wethouder een grote fout maakt en stilstaan bij alles wat de wethouder allemaal zegt.
De fouten dat de wethouder maakt, hoeft de PVDA-fractieleden niet te maken.
Denk aan jullie persoonlijke doelstellingen!
aylin
Ik stem al jaren op personen en niet op beginselen.
Praatjes vullen geen gaatjes.
Geen woorden maar daden.
Dorette doet goed werk op het gebied van het milieu en werkt hard.
Max is een dijk van een gozer, die echt op voet van gelijkheid met mensen van welke herkomst dan ook communiceert.
Dus het zullen die twee personen wel worden en zullen we dit locale stelletje (met goede en hele goede uitzonderingen) maar even vergeten.
Die uitstaande rekening vereffenen we wel een andere keer en dan reken ik op jouw steun
Spoorwijkse Henk - niet te verwarren met die andere Henk.
Hans van der Waal
Beste Hans,
Ik vind dat de mensen die drugs gebruiken gewoonweg ziek zijn en dat de overheid ze alleen maar kan helpen als ze de drugsgebruikers in een ziekenhuis behandelen en laten afkicken. Iedere medemens heeft zijn eigen waarden en normen, of je nou een zwerver bent of een drugsgebruiker. Maar je kunt het leven van kinderen en jongeren niet in gevaar brengen of bedreigen, ja zo noem ik het, terwijl je de andere groepering wil helpen. Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat de oplossing onvoorstelbaar is. Als ze dan met zo'n oplossing komen omdat ze de drugsgebruikers willen helpen, dan vind ik dat ze onderscheid maken tussen mensen en dat ze zelfs de drugsgebruikers meer waarderen dan de (allochtoonse) gezinnen en kinderen zelf die een mooie toekomst kunnen hebben. En dan heb ik de PvdA het volgende te zeggen; wil je mensen helpen en ze kansen geven, doe dat dan ook gelijk goed en laat anderen daar niet onder lijden, en zeker niet kinderen en jongeren die onze ( en ook die van jullie) toekomst zijn. En Hans ik ken je niet zo goed maar ik zie dat je voor een goede zaak in strijd bent en ik dank je hiervoor. Ik ben een meisje van 21 jaar die nog studeert en op een school werkt en heb niet zoveel inzicht in politieke zaken maar weet bij dit onderwerp dat het helemaal fout is. Laat de PvdA nu maar denken als een mens die medelijden moet hebben met de medemens en niet als een politicus. Een politicus(of een politieke partij)wil toch altijd het beste voor de mensen die op hun stemmen. Nou laat dat dan ook zien PvdA!!!!!!!!!!!!!
sebahat
Ik zou jou kunnen volgen, maar zolang PvdA bij dit plan blijft zorg ik ervoor dat we niet voor PvdA stemmen, niet ik en niet bijn buurt en mijn omgeving!!Want dan pakken ze onze gemeenschap en dan is mijn stem mijn middel om ze terug te pakken.
Groetjes Sebahat.
sebahat
Dit is een reminder voor de fractieleden aan hun persoonlijke doelstelling.
ps:deze reactie is al eerder geplaatst bij de vorige stelling 'openbare bijeenkomst gebruikersruimte'.
====
Rabin Baldewsingh
-persoonlijke doelstelling: "....alles wat de stad en de burgers raakt, erg actief stel ik me op als het gaat om multiculturele vraagstukken "
-mijn vraag: RABIN, WAAR BEN JE DAN AL DIE TIJD? WIJ VECHTEN HIER VOOR DE MULTICULTURELE PROBLEEM! STA ACHTER JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING EN LUISTER NAAR ONS EN ONZE KINDEREN.
Marieke Bolle
-persoonlijke doelstelling: "buurten bepalen mee hoe we gevaarlijk plekken (hotspots) veiliger krijgen"
-vraag: MARIEKE, JIJ HOORT ZOVEEL VAN ONS KANT, MAAR DOET ER NIETS AAN. TOCH WAT TEGENSTRIJDIG MET JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING.
VOLG JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING EN DOE ER WAT AAN! VD VENNEPARK IS DE VEILIGSTE PARK IN HEEL SCHILDERSWIJK.
Sharief
-persoonlijke doelstelling: "ik heb interesse voor alles wat de stad aangaat en zich hier afspeelt"
-vraag: SHARIEF, LUISTER NAAR ONS. DE EXPERIMENT MAG NIET TEN KOSTE VAN DE KINDEREN ZIJN. ZIJ ZIJN DE TOEKOMST VAN DIT STAD. GUN ZE DIE TOEKOMST.
EL-Houssine Mouttahid
-persoonlijke doelstelling: "meer veiligheid en beheerde speelplaatsen"
-vraag: WAAAROM STEM JE VOOR ALS JE PERSOONLIJKE DOELSTELLING IS OM VEILIGE SPEELTUIN NEER TE ZETTEN? JE WEET DONDERSGOED, DAT DE KOMST VAN DE JUNKIES TEN KOSTE VAN DE VEILIGHEID VAN DE SPEELPARK GAAT. VOLG JE EIGEN PERSOONLIJKE DOELSTELLING OP!!!!!!
Murat Ersoy
-persoonlijke doelstelling: “Terugdringen schooluitval voortgezet onderwijs”
-vraag: MURAT, ZO TE HOREN DOE JIJ JE BEST OM DE VROEGTIJDIGE SCHOOLVERLATERS. DAN WEET JE OOK GOED, DAT EEN KIND RECHT HEEFT VOOR EEN GOED OPLEIDING. DE BASIS OM DE VROEGTIJDIG SCHOOLVERLATERS TE STOPPEN IS DE OMGEVING EN DE VEILIGHEID DAT EEN KIND DAT AANVOELT. STEUN ONS, HAAL ONS KINDEREN NIET UIT EEN VEILIGE BUURT ZODAT WIJ ZE EEN GOEDE OPLEIDING GEVEN AAN ZE. GEEF ZE DE KANS OM EEN GOEDE TOEKOMST TE HEBBEN.
Geachte fractieleden, jullie zijn gestemd om op die plek te zitten en je eigen persoonlijke doelstelling te realiseren. Op basis van die persoonlijke doelstelling hadden wij vertrouwen in jullie.
Maar dat hele plan van mevr Klijnsma is tegenstrijdig met jullie eigen persoonlijke doelstelling.
Denk er goed over na, desnoods tienduizend keer, of jullie nog steeds achter je persoonlijke doelstelling zitten of achter jullie wethouder?!
sertap
De gemeenteraad bespreekt de Groen Links nota 'Knokken voor kwetsbaren' (drugsverslaafden), maar wanneer komt er een notitie 'Knokken voor kwetsbare kinderen'? De PvdA zal die zeker niet schrijven.
Sharmila
Wij begrijpen jullie overwegingen heel goed.
Maar twee mailtjes over en weer naar Dorette Corbey waren genoeg om haar dit te laten doen:
http://www.corbey.nl/nieu...t.php?id=183
Hardstikke belangrijk dat dit nu eens goed geregeld gaat worden.
Vraag je wat aan Max binnen een dag antwoord.
Brussel ver weg? Hoezo?
Veel beter bereikbaar dan die pluche konijnen hier in hun Ijspaleis.
En communicatie-geen hommunicatie.
Dus wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen, om deze mensen te straffen voor iets wat andere mensen aanrichten.
Maar laat onverlet dat wij jullie keuze volkomen begrijpen en respecteren.
Marianne en Hans van der Waal
Nee JK, MO en GdJ, de fractie heeft de website niet platgelegd om van het gezeur af te zijn. Ook is de server niet bezweken onder de vele reacties HK, en PL. Er was gewoonsprake van regulier, maar niet vooraf aangekondigd, onderhoud.
Fijn te merken dat Den Haag geen kwartier meer zonder deze website kan.
Willem
Beste Hans,
We begrijpen jouw pogingen goed, maar er is iets mij gebroken en dat is voor rekening van de Haagse fractie. Ik wil ze iets op een indiecte manier laten voelen, dit is mijn kans. Wil niet wil luisteren moet voelen. Ik voel mij anders zo onmachtig hier in de buurt.
Nurye
Gelukkig Willem dat je weer in de lucht bent.
Was even bang dat Kool c.s. je van het vrije woord hadden beroofd.
Fijn dat je er weer bent, want jij bent 1 van die mensen waardoor er nog hoop is voor deze locale club der fossielen.
Internet junkie
Ik begrijp het heel goed en we verschillen totaal niet van mening over de locale fractie en nogmaals ik respecteer je keuze volledig.
De afrekening met Kleinsma en de voorstanders, die komt wel wees maar niet bang.
Maar ik hoop, dat je mij ook begrijpt, dat ik Max en Dorette niet kan laten zakken.
Net zo min als ik jullie zal laten zakken, want we vechten voor een rechtvaardige zaak en we geven het niet op.
Als ik iets in mijn leven heb geleerd is dat je altijd moet doorgaan en nooit maar dan ook nooit opgeven.
We gaan gewoon door met de strijd.
Hans van der Waal
En zo is het Hans.
We geven echt NOOIT maar dan ook NOOIT op.
sevda
Ik ben Jelle Hoogeveen en ik studeer aan de Pabo op de Haagse Hogeschool. Ik loop stage op een school in de buurt. Ik heb gelezen en gehoord over de hele toestand en ik vind het verschrikkelijk. De buurt heeft in de afgelopen jaren een grote positieve ontwikkeling meegemaakt. Het is echt een leuke wijk geworden, waar kinderen vrij kunnen spelen. Ik kan het niet geloven dat de PvdA drugsverslavende junks daar opeens tussen de kinderen zou kunnen plaatsen. Je verpest heel de buurt daarmee en je brengt het leven van de kinderen in gevaar. Ik ben echt stomverbaast dat de PvdA zo'n plan kan goedkeuren. De keuze voor donderdag is daar ook snel mee gemaakt, dat wordt dus zeker niet de PvdA.
Jelle
Prima dat je zaak komt steunen.
Iemand die aan de Pabo studeert is iemand die iets over het opvoeden van kinderen afweet en genoeg inzicht in kinderen heeft.
Dus heb jij hier recht van spreken, Jelle.
Ook ik vergooi m'n stem morgen niet aan de pvda, al was het maar om een proteststem uit te brengen.
voormalig pvda-stemmer
Zie hier foto's van 7 juni 2004, pvda bijeenkomst, vennebewoners
ea.
http://www.vennepark.nl/
Venneman
Gepost op: woensdag 9 juni '04 - 23:01
Ja, dat is een hele goede: mijn persoonlijke doelstelling. Ik vind inderdaad dat buurten veel meer dan nu verantwoordelijkheid moeten dragen voor het veiliger maken van gevaarlijke plekken in de stad. Het Van der Vennepark is een gevaarlijke plek volgens de politiemonitor. Hoe gevaarlijk dat nu precies is, kun je je wel afvragen. De een vindt sneller iets gevaarlijk dan de ander. Het gaat trouwens ook beter met het Van der Vennepark.
Niemand die beter weet dan de bewoners wat er aan zo'n gevaarlijke plek kan worden gedaan. Daarom vind ik ook dat buurten mee moeten beslissen over de maatregelen die je neemt, en de politie-inzet die je afspreekt voor zo'n plek. Eigenlijk moet ik het sterker uitdrukken: ik vind dat bewoners meeverantwoordelijkheid moeten nemen voor het terugdringen van de onveiligheid op zo'n plek.
En me dunkt dat we bij het Van der Vennepark te maken hebben met bijzonder sterke bewoners die een heel krachtig geluid laten horen. Ik wil ze graag betrekken bij het veiliger maken van de buurt.
Maar wat de gebruikersuimte betreft komt er toch nog wel iets anders om de hoek kijken. Een gebruikersruimte is een voorziening waar niet alleen de direct omwonenden mee te maken hebben - hoewel zij er wel het meeste de hinder van zullen ondervinden - maar ook de mensen in een wijdere straal van zo'n plek. Het is een voorziening voor een wijk, en niet alleen voor een straat of een plein of een park. De afweging waar zo'n voorziening moet komen kun je dan ook niet alleen aan de bewoners van die straat overlaten, hoe belangrijk hun stem óók is.
Daarom sta ik vierkant achter mijn persoonlijke doelstelling. Maar vind ik ook dat het oordeel van het actiecomite niet het enig is dat telt om te besluiten waar de gebruikersruimten moeten komen. Hoe zeer ik ook met de bewoners mee voel als het gaat om de functies van het plein: voor de kinderen in het bijzonder, en ook voor de vrouwen.
Uiteindelijk moeten wij in de gemeenteraad een afweging maken waarin we alles meenemen:
de grote groep verslaafden in de stad, die zorgt voor geweldige overlast, veel criminaliteit - op sommige plekken meer dan op andere, maar de statistieken liegen er niet om: het overgrote deel van de veelplegers is verslaafd,
de mogelijkheid om door de inrichting van gebruikersruimten een deel van die verslaafden weer een beetje bij de les te krijgen, te laten afkicken, een baantje te laten zoeken,
en de risico's van overlast voor de omwonenden van gebruikersruimten.
Dat is een moeilijke afweging. Maar wat we ook besluiten, één ding is duidelijk: de zorg van de bewoners voor het behoud van het park is mijn zorg.
Als protest geen stem aan PVDA.
op een partij stemmen die geen gehoor geeft aan zijn burgers.
triest.
DUS GEEN STEM.
Voormalige PVDA-stemmer
Hartstikke goed dat je reageert Marieke. Je toont weer eens aan dat je een van de weinigen bent met 'ballen' binnen de fractie. Maar leg nu alsjeblieft ook eens uit waarom er een gebruikersruimte moet komen op een plek waar geen gebruikers zijn? Er zijn verslaafden in de Schilderswijk. Maar de Schilderswijk heeft ca. 40.000 inwoners. Dat is een middelgrote stad! En net als iedere stad heeft de Schilderswijk goede en minder goede buurten. Ik fiets tegenwoordig regelmatig langs het Vennepark en het is misschien niet het paradijs, maar als de zon schijnt is het een gezellige drukte van jewelste. Dat ga je toch niet verstoren? Waarom is het godsonmogelijk om zo'n voorziening dáár te vestigen waar ook sprake is van het probleem dat die voorziening wil oplossen? Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.En - ook dat moet me even van het hart - er is volgens mij geen speld te krijgen tussen de argumenten die de D66 fractie inbrengt. Toegegeven: ze hebben het misschien wat makkelijker zonder een wethouder. Maar ik deel de boosheid van Albert van de Zalm in zijn weblog. Je weet dat ik inhoudelijk alles behalve een D66-er ben, maar die fractie doet zijn werk wel goed! Ik had de HC niet nodig om daar achter te komen.Je kunt zo'n voorziening niet zomaar door de strot van zo'n buurt duwen.
willem minderhout
Van Der Vennepark is inderdaad een hotspot, maar NIET vanwege drugsoverlast. Het waren de illegale Bulgaarse uitzenbureaus en overlast van jongeren die scoorden. Inmiddels is dit ook onder controle volgens het politierapport. Nu ga jij deze inmiddels 'veiliger' hotspot opnieuw belasten. Het rijmt niet met jouw doelstelling. Er zijn betere oplossingen voor het probleem van de verslaafden, waarom luister je niet. Wij wilden meedenken. Overigens ben ik blij met jouw reactie, het geeft hoop dat je je mengt in deze discussie en onze zaak. Je bent een van de weinigen uit de fractie, die open is.
Azdine
"Het Van der Vennepark is een gevaarlijke plek volgens de politiemonitor.
ik vind dat bewoners meeverantwoordelijkheid moeten nemen voor het terugdringen van de onveiligheid op zo'n plek.
Een gebruikersruimte is een voorziening waar niet alleen de direct omwonenden mee te maken hebben - hoewel zij er wel het meeste de hinder van zullen ondervinden - maar ook de mensen in een wijdere straal van zo'n plek."
Wat? Welke monitor? Welke onveilige plek? Waar praat U over?
Schilderwijker
>>>>Het Van der Vennepark is een gevaarlijke plek volgens de politiemonitor. Hoe gevaarlijk dat nu precies is, kun je je wel afvragen. De een vindt sneller iets gevaarlijk dan de ander. Het gaat trouwens ook beter met het Van der Vennepark. >>>>>
Volgens de folder op de website van de gemeente staat er geen gevarensymbool bij het van der vennepark.
>>>>Eigenlijk moet ik het sterker uitdrukken: ik vind dat bewoners meeverantwoordelijkheid moeten nemen voor het terugdringen van de onveiligheid op zo'n plek.
>>>>
Als ik het goed begrijp gaat er buiten toedoen van de buurtbewoners eerstens extra onveiligheid veroorzaakt worden door het in gebruik nemen van die opvangfaciliteit. Om dan vervolgens de bewoners er medeverantwoordelijk voor te maken en ze actie te laten komen om diezelfde onveiligheid weer terug te laten dringen?????
Is dat een nieuwe politiek ?? Of hoor ik nu Balkenende zeggen: Samen verantwoordelijkheid nemen?
Of zou het een nieuw soort vrijwilligerswerk zijn in het kader van In Den Haag zien wij dat graag ??
Of een nieuw concept Werk maken met werk. De mensen aldaar hebben kennelijk toch niets te doen!!!
Ik zou zeggen op me Bolle Oog!!
Ik tast effe in het duister mevrouw Marieke.
Spoorwijkse Henk
Ze houdt ons wel wakker hé!
Ik heb zo'n idee dat Mevr. Bolle of te lang in de zon heeft gezeten of een borrelpraatje deed.
Ze zijn echt doof als kwartels, hoelang vertellen we en de hotspot rapporten, dat er geen overlast op het Vennepark is.
Er zit dope in de partij.
Pvda heeft een psychiater nodig van het kaliber van Nebu, niet luisteren is kop eraf.
Schilderwijker
Citaat van Marieke:
"Eigenlijk moet ik het sterker uitdrukken: ik vind dat bewoners meeverantwoordelijkheid moeten nemen voor het terugdringen van de onveiligheid op zo'n plek.
En me dunkt dat we bij het Van der Vennepark te maken hebben met bijzonder sterke bewoners die een heel krachtig geluid laten horen. Ik wil ze graag betrekken bij het veiliger maken van de buurt. "
Marieke dat is ook gebeurd:
Ken je die huismoeder die al jaren in de beveiliging voor de Schilderswijk rondloopt?
Ken je die Marokkaanse buurtvader die daar zo ontzettend veel goed werk doet?
Zeki ken je, maar ken je ook de enorme positieve kanten van Zeki, die zijn maatjes met weloverwogen woorden altijd weer tot kalmte maant.
Je doet ze een beetje onrecht aan door dit zo te schrijven.
Je hoeft ze niet te betrekken bij het veiliger maken van het plein, dat plein is namelijk veilig.
Mede dankzij de inzet van die mensen.
Kijk je hotspot reportage na. En ga er eens een paar daagjes rustig op een bankje zitten.
Of bekijk die foto's nog eens van het park.
http://www.vennepark.nl/
Jonge, jonge wat is het daar onveilig.
Dus wat nu betrekken bij het nog veiliger maken van het plein.
Wat bedoel je daar eigenlijk mee, ga je er zelf straks staan en pakt die junk aan als die ruzie krijgt met een kind. Ik zie je het niet doen.
Maar misschien vergis ik me.
Als je iemand ergens bij betrekt, dan doe je zelf namelijk ook al metterdaad iets.
Wat ga jij dan actief doen leg me dat eens uit.
Met alle waardering die ik voor je heb komt dit bij mij over als Binnenhofse
piettepraat.
Valt me tegen van een gewone Rotterdamse meid.
Die Wouter Bos heeft volgens mij gewoon gelijk, dat die zoveel mogelijk het land intrekt, je wordt in deze stad gewoon een beetje
leip.
En niet wissen hoor webagent een beetje Rotterdamse kroegenhumor moet kunnen.
P.S.
Wacht vol spanning op je antwoord.
Hans van der Waal
Tuurlijk weet ik wat betrokken bewoners doen aan het Van der Vennepark. Ja, ik ken die huismoeder, ja ik ken die buurtvader. En ook veel anderen. Zij doen hartstikke goed werk, petje af. Ik denk juist aan mensen als zij als ik het heb over medeverantwoordelijkheid voor je buurt en de veiligheid in de buurt. Ik legde hierboven aan Sertap, die daarnaar vroeg - en alle andere lezers - uit wat mijn persoonlijke doelstelling inhield: mensen laten meebeslissen over veiligheidsbeleid. Ik vind dat je bewoners moet betrekken als je de onveiligheid wilt aanpakken. Overal in de stad, dus ook aan het Van der Vennepark. Met andere woorden je moet niet vóór bewoners beslissen, maar mét hen, hen verantwoordelijkheid geven.
Ik heb ook geschreven dat dat voor een gebuikersruimte wat mij betreft toch weer iets anders ligt: dat is een voorziening voor een hele buurt, een flink stuk van de hele stad. De stem van direct omwonenden moet daar luid en duidelijk klinken, maar er zijn meer signalen waar je naar moet luisteren als het gaat om de plek waar zo'n gebruikersruimte moet komen. Ik probeer daarin een eerlijke afweging in te maken.
Wat voor mij dan zwaar weegt, dat zijn de kinderen en de vrouwen. Zij zijn het die gebruik maken van de voorzieningen, en zij moeten het park kunnen blijven gebruiken. Niks Binnenhofse prietpraat, áls het zo ver komt, steek ik de handen uit de mouwen. Hoe, dat zie ik dan wel. Er zíjn, kijken wat er gebeurt, en ordeverstoringen onmiddellijk in de gemeenteraad brengen, lijkt mij. Of had je nog andere ideeen?
Laten we eerst maar eens zien of het zover komt en wat de rechter er allemaal van gaat zeggen.
De burgemeester had het over dat de arresten t.av. een coffeeshop niet van toepassing zijn op een gebruikersruimte, omdat de coffeeshops publiekelijk toegangkelijk zijn en deze gebruikersruimte niet.
In de arresten die er voor liggen wordt gesproken over een inrichting en dat woord heeft niets te maken met publieke of particuliere ruimte.
Zoals je gemerkt zal hebben in de loop der tijd barst ik van de ideetjes -niet zo vreemd voor een oud ondernemer- maar vindt je het erg, dat ik die gewoon nog even lekker voor me houd.
Alles heeft zijn tijd en zijn plaats.
Die boten komen toch wel en altijd weer anders dan je plant en denkt, dus laten we dat maar zien als het eventueel zover is.
Bedankt voor je reactie, zouden meer mensen moeten doen.
Maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met betrekken bij het terugdringen van de onveiligheid.
Die mensen vinden dat hun buurt veilig is en jullie gaan daar nu de onveiligheid daar brengen.
Als je een nachtje op internet zou gaan zitten kijken, dan kom je er echt achter, dat overal gebruikersruimtes worden geopend op plekken waar behoorlijke overlast is.
Lees bijvoorbeeld goed wat hier staat.
http://www.trimbos.nl/def...ult4597.html
Je schrikt je overigens te pletter bij die zoektochten
http://www.avg.nl/index.c...mp;archive=1
Hans van der Waal
Beste Marieke,
Dat je al reageert waardeer ik, maar dat je met voorzichtigheid toch probeert aan te geven dat het eventueel toch nodig is om op de vennepark de gebruikersruimte te openen snap ik niet.
Je geeft aan dat het niet alleen een probleem is van de Vennebuurt, maar van de hele buurt. Waar ligt de grens? Een buurt waar 5000 mensen wonen of 6 of 7 of 8 duizend, waar ligt het. Of kijk je naar de omvang van de buurt.
Voor mij kom over als of er helemaal niets van begrijpt of niet wil begrijpen. Als ik zeg dat er meer dan 2000 kinderen naar basisscholen gaan in de buurt, dan kan je al heel snel uitrekenen hoeveel mensen er in de buurt wonen die tegen deze ruimte zijn.
Even een simpel rekenvoorbeeld. Uitgaande dat de gemiddelde gezin hier 3 kinderen heeft waarvan er 1 naar de basis school gaan. Zelf heb ik 4 kinderen, 2 gaan naar het VMBO en 2 zitten nog op de basisschool. Maar laten we voor het gemak van 3 kinderen uit gaan.
Dit betekent dat er 2000 gezinnen zijn. Met andere woorden alleen al in de omgeving van de Vennepark leven ruim 5000 buurtbewoners en dan heb ik het niet over de wat wijdere omgeving.
Marieke waar ligt de grens voor jouw? Voor mij ligt de grens al bij één kind.
Servet Azer
Ik waarder het enorm dat je gereageerd hebt.
Maar vergeet maar als je denkt dat de vrouwen en hun kinderen nog durven in het park te zitten. Zij zullen dan geisoleerd raken in hun woning.
Gevolg? Toename psychiatrische patienten.
Het is echt niet overdreven. Ik ken het volk hier. En als er ook maar mannen in de buurt zijn, dan KOMEN ze er niet. Dat was ook tevens de reden waarom de (Turkse) vrouwengroep heel lang gestrijd hebben i.s.m. de politie om de illegale Bulgaren van het park weg te krijgen.
Je helpt aan de ene kant 30 verslaafden, maar aan de andere kant richt je het hele volk hier een emotionele schade op.
Kan jij dat wel over je hart heen krijgen?
Vd Vennepark is een veilige park. Jij beweert van het tegengestelde: het is een gevaarlijke park vlg de politierapporten. Ik kan me dat haast niet voorstellen. Waarop zijn die politierapporten gebaseerd?
sertap
Ik denk dat de situatie erger is dan dat wij allemaal dachten.
Want hoe zit het nou met de vrouwelijke zwaarverslaafden? Die zullen eerder met prostitutie geld moeten verdienen dan inbreken etc.
Dus we moeten ons niet verbazen als ze 's-nacht aan Vd Vennestraat staan te trippelen.
Komt dat goed uit voor de gemeente. De tippelzone aan de Waldorpstraat gaat vanaf 2005 dicht (wegens het bouw van Mondriaan College).
De prostituees kunnen dan nergens naartoe. En aangezien de gemeente niet wilt dat zij over het hele wijk/stad zwerven en 'toevallig' aan Vd Vennestraat getrippeld wordt, kunnen ze net zo goed hier werken.
Zijn die prostituees dan ook zielig, meneer de burgemeester, mevr. Klijnsma en de Pvda-fractieleden?
Want zo zal het gaan.
Hoe ver kan je als gemeente gaan?
aylin
Inderdaad speelt de prostitutie in Den Haag ook een rol. Realiseer je namelijk dat die Gedoogzone op de Neherkade in Laakhaven binnenkort zal worden opgeheven.
Waar gaan zo dadelijk die dames naar toe ??? U raad het al waarschijnlijk al ???
Gisteren stond op de agenda van de commissie WDLY het initiatiefvoorstel "Knokken voor de kwetsbare" van GroenLinks dat o.a. daar mee samenhing. Is dat toeval ???
Rad van Avontuur
Waar het bij de hele discussie rond de vestiging van gebruikersruimtes om gaat, is de vraag: Wat is de meest geschikte lokatie? Mensen als Hans van der Waal en Willem Minderhout, en ik schaarde mij ook direct bij hen, was het direct duidelijk dat het rustige Van der Venneparkje met zo veel kinderen en geen last van drugsgebruikers absoluut niet de meest geschikte lokatie was. Bij de beslissing over de keuze van een gebruikersruimte had er van meet af aan voor de gemeenteraad een lijst moeten zijn met mogelijke lokaties en de plussen en minnen. Daaruit had de gemeenteraad, na zich georienteerd te hebben en met bewoners gesproken te hebben, de beste lokatie kunnen kiezen. En daar vervolgens ook aan vasthouden bij elk verzet in dat er ook bij de meest geschikte lokatie was gekomen.
Door deze lokatie plompverloren zonder een dergelijke procedure aan te wijzen heeft Jetta Klijnsma een grote fout gemaakt. Die kon alleen hersteld worden door direct een echt gesprek met de bewoners en de discussie binnen de PvdA over aan te gaan. Dat heeft Jetta niet alleen nagelaten, het heeft negen maanden moeten duren voordat de bijeenkomst plaatsvond in het Johan de Wit plaatsvond. Die had toen natuurlijk geen zin meer. Voor deze mosterd na de maaltijd is overigens niet alleen de wethouder verantwoordelijk, maar ook de fractie en zijn leider.
Veel fractielden weten in hun hart dat het Van der Venneparkje zeker niet de meest geschikte lokatie is. Vervolgens de pijn willen verlichten door twee gebruikersruimten tegelijk te openen is geen oplossing en bovendien zijn deze twee eenzijdig in de Schilderwijk geconcentreerd. Wat overlast va drugsgebruikers betreft gaat het ook om het Centrum, Laak, Transvaal en nog zo wat wijken.
De twee belangrijkste redenen dat de fractie van de Pvda, ondanks hun innerlijk besef, toch niet tegen de lokatie aan het van der Vennepark zullen stemmen, zijn ingegeven door angst. De angst dat door succes van dit bewonersprotest, zij met lege handen zullen staan bij bewonersprotesten rond nieuwe lokaties. De angst ook voor schade aan of zelfs het opblazen van het college
Dit is de cultuur van de angst en die is altijd een slechte raadgever. Bovendien is het een zwaktebod.
Beste fractieleden, ga eens wat zelfbewuster en dualistischer in de Haagse politieke arena staan. Kies toch op de inhoud en niet vanuit angst voor schade aan het college of vanuit een dergelijke zelfcensuur. Het college met de burgemeester en de verantwoordelijke wethouder hebben door de slechte voorbereiding van de aanwijzing van het van der Vennepark en hun doofheid daarna, dit over zichzelf afgeroepen. De gemeenteraad zegt daar dan vervolgens in meerderheid gewoon nee tegen. Zo hoort dat te gaan. Er zijn dan wellicht wat imago's geschaad, maar niet de belangen van deze bewoners, de stad en die van onze partij. Daarna gaat het leven heus gewoon door, worden er nieuwe lokaties onderzocht en valt er later een betere beslissing met onvermijdelijk protest. Wat is daar in hemelsnaam tegen, zeker in deze dualistische tijd?
Wie het weet mag het zeggen, maar ik roep hierbij de PvdA-fractie toch nog eenmaal op hierop te reageren en om het gezonde verstand te laten zegevieren.
Ik vind zo jammer nu, terwijl ik je stuk lees, dat je niet voor me staat of hier vlakbij in mijn direkte nabijheid ben !
Ik zou je zo graag een hand willen geven om je te bedanken, beste man.
Je schrijft het hier op, zoals ik het al tijden voel en beredeneer.
Hoe kan jij, vraag ik me nu hier af, nou zo goed hier opschrijven wat mij niet gelukt is.
Zonder overdrijving, en ik moet me in mijn enthousiastme wat inhouden, maar ik vind je toch super Frans !!
Je bent in mijn ogen een slimme man, jij bent in staat om het in een keer gewoon te weergeven zoals het echt is.
Frans, je hebt de spijker op zijn kop geslagen.
Frans, niks en niemand kan hier nog wat tegenin brengen. Punt uit. Zo is het en niet anders.
Ach Frans, wat ben je toch geweldig, bedankt.
Shirley Marapin
Beste Frans wat denk je hiervan ?
http://www.denhaag.org/ne...p;category=5
Spoorwijkse Henk
Weinig reactie van de fractie op deze site en dat is tekenend. Ze weten dat ze fout zitten. Ze hanteren het gezegde 'Je moet stil zitten, als je geschoren wordt'. Ze hopen dat de knoop snel wordt doorgehakt, dan kunnen ze weer 'vriendjes' worden. Het komt nooit meer goed, want er is iets ernstigs geknakt in het vertrouwen in deze volksvertegenwoordigers, die zich niet durven te uiten over hoe zij werkelijk in dit dossier staan.
Ze zeggen het ene in vertrouwen en handelen in het openbaar anders.
Het is stil aan de overkant.
Herman
net zo broeierig als het weer, net zo broeierig in de pvda fractie.
ze zitten met het pand wat niet goed ligt.
het voelt aan als een grote steen in hun maag, pijnlijk, forcerend en eigenlijk onbegonnen werk.
het is onmogelijk een gote hek te bouwen rondom het parkje als bescherming dat kinderen niet opgroeien met zwaar verslaafde, daklozen.
het is onmogelijk alle straatjes die op het parkje uitkomen, zo'n 7 of 8 te beveiligen, waar daarin hangen ook kindertjes voor de huisdeuren te spelen.
hoe gaan ze lopen, die verslaafden, van alle kanten, dus alle straatjes kunnen ze uitkomen, heen en weer lopend ?
staat er dan in elke straatje een agent op de loer 1 maal zoveel uren per dag ?
Is dat de beveiliging, die harde beveiliging of garantie ?
wanneer is die grens bereikt voor hen om wel of niet op te treden ?
de bewoners zijn niet meer tolerant, na alle verzoeken, dus er hoeft maar een speldje te vallen of ze staan gillend bij de politie, begrijp u dat ?
gevolg verslechtering van contact tussen de beveiliging en bewoners, onbegrip over en weer.
gevolg dagelijks vlam in de hete pan.
moeten die kinderen samen opgroeien, hebben deze kinderen gevraagd om belast te worden door de pvdawethouder ?
waarom geeft de pvda niet toe dat ze inzien dat het pand niet is op een plek wat ze graag gezien hadden ?
zoveel geld investeren om het pand op te knappen, terwijl ze bliksems goed weten dat het project niet zal slagen ?
de hele buurt hier in al de straten tussen de heemstraat en de vaillantlaan en de hobbemastraat en de hoefkade draagt het plan niet.
99 % of meer is niet bereid maar enigszins hier te accepteren dat het pand geopend wordt, omdat ze vinden dat er geen junks hier zijn, dus totaal geen overlast, en alle scholen hier, en alle spelende kinderen.
een veel kostende experiment uitvoeren op een plek waar totaal geen aanleiding voor is om dit te doen, is toch bijvoobaat mislukt ?
Als je al bijvoorbaat weet dat het gaat mislukken, moet je als politiek niet zoveel geld verspillen, alleen om prestigeslag en om een toevallige pand ?
wie is verstandig, wie is hier in staat als pvdaman of pvdavrouw hun partij nog op het nippertje te weerhouden van een 100% waanzinnig standpunt ?
wie van u kan ook inzien samen met ons hier dat
........................... ?
waarom genieten jullie als pvdamensen van een onbezorgd zonnig weekend, terwijl wij bewoners weer moeten uitzitten en afwachten met welk standpunt ze nou weer komen ?
wie van u kan ons helpen bij die raadsleden ?
Is het Frans, is het Herman, is het de wethouder zelf, is het Hans, is het Willem, is het Mustafa, is het mevrouw Marieke Bolle, is het Mevrouw Van Nimwegen, is het Rabin Baldewsingh, is het Murat Ersoy, is het Johan, of is het de grote man Henk Kool zelf ?
of zijn het de jonge pvdamensen die logisch denkend verstand en verse inzicht hebben ?
u als lezer geef ik nogmaals mee, dat wij hier als bewoners onverzettelijk zijn, wij geven nimmer toe dat de pvdaraadsleden met hun wethouder onze levens zo drastisch zal veranderen, nl onze sleutelkinderen in dagelijkse gevaar brengen en ... en ..... en ..... en alle mensen hier hun leven moeten aanpassen aan die van die concentratie verslaafden.
de pvda verdient niet een hoofdletter meer, puur om wat ze een hele gemeenschap hier aan doen al tijden lang.
pvda, door schade en schande wordt men wijs.
pvda, liever te vroeg, dan te laat.
pvda, geen water naar zee dragen.
pvda, neem niet de verantwoordelijkheid om harddrugs [experiment ] naar spelende kinderen te brengen, dat zou inhouden dat jullie een foute boel zijn en niet juist en zuiver kunnen nadenken.
pvda, de consequenties van dit plan zijn te zorgwekkend.
pvda, HET IS EEN ONBEGRIJPELIJKE PLAN EN U BENT NIET GEKOZEN OM ONBEGRIJPELIJKE BESLISSINGEN TE NEMEN !!!
pvda, U BENT GROOT ALS U TOEGEEFT EN NEE ZEGT TEGEN UW EIGEN WETHOUDER !!!
pvda, REALISEERT U ZICH DAT OOK WETHOUDER KLIJNSMA ZICH EEN KEER IN HAAR LEVEN KAN VERGISSEN.
pvda, wij allen wensen jullie veel begrijpelijke wijsheid toe.
Shirley Marapin
Het college gaat door met het vd Vennepark (lees HC van vandaag), alleen de gemeenteraad kan hier nog iets aan veranderen. Diep in hun hart is een meerderheid binnen de coalitie (PvdA, VVD, CDA) het eens met de bewoners, de locatie is bijzonder slecht gekozen. Nu kan alles recht gepraat worden wat krom is, dus hullen zij zich in stilzwijgen. De VVD en CDA balen er van dat ze gedwongen worden de rotzooi van de PvdA te moeten helpen opruimen. Maar de fractievoorzitters hebben samen met Klijnsma en de Burgemeester een afspraak gemaakt in het belang van de coalitie. De wethouder kan zich na het welzijnsdebacle geen tweede afgang permiteren, dus wordt het plan zonder verdere communicatie met de burgers door de strot geduwd. Opvallend is dat burgemeester zich na 14 januari nadrukkelijk is gaan bemoeien met het voorstel en zijn politieke gewicht gebruikt om het er door te drukken. Ongeinteresseerd in wat de van de zenuwen trillende burger heeft te vertellen tijdens de inspraak, hangt hij wat onderuit in de stoel. Ongenadig meldt hij dat hij geen belangstelling heeft voor leefomgeving van de vele kinderen en zegt rustig dat hij geen volledige garanties kan geven dat er niet iets ernstigs gebeurd. De toehorende ouders zijn verbijsterd, is dit nu hun burgervader? Zij worden afgeschilderd als stelletje 'nimby's', waarmee moet worden afgerekend. Geen communicatie, gewoon neer meppen met grote woorden en gebruik van zijn status.
Hij wil doortastend overkomen, maar toont zich volkomen ongevoelig. Dat doet pijn, heel veel pijn.
Nu is het woord aan de gemeenteraad, zij moeten zich niet verstoppen achter zijn grote rug totdat de storm is overgewaaid. Zij moeten kleur bekennen en hun hart volgen, doen wat zij in vertrouwen aan de bewoners en hun kinderen vertellen, namelijk dat zij eigenlijk tegen zijn, maar gedwongen worden om anders te stemmen.
De argumente zijn gewisseld en die zijn overtuigend in het voordeel van de bewoners, dus gemeenteraad doe uw plicht.
Azdine
Op vrijdag 11 juni kwam er geheel onverwachts uiteindelijk ook nog een delegatie van Raadsleden van de Haagse PvdA-fractie op werkbezoek naar het van der Vennepark
Toen ik na een dag hard werken thuis kwam lag er een uitnodiging in mijn digitale brievenbus. Ik werd om 18.00 uur verwacht in de Schilderswijk op een plek waar er al een tijdje onrust heerst.
Diezelfde week op de 7e juni was ik ook al in het Johan de Wittcollege aan de Hooftskade voor een bewonersvergadering over hetzelfde onderwerp. Die bijeenkomst was natuurlijk helemaal een schertsvertoning zoals ook duidelijk viel te lezen in de Haagse Courant.
Trouwens die commissievergadering op 3 juni was natuurlijk ook een groot toneelstuk want ook de bewoners rondom het Zieken waren behoorlijk op hun apparaat getrapt. Zeker toen bleek dat een open en redelijk vooroverleg met hun ook niet had plaatsgevonden. Een en ander werd breed uitgemeten uit de doeken gedaan in diezelfde Haagse Courant. Dus ook het protest van “stil” Zieken komt op gang.
De slappe lach hadden we dan ook die vrijdagavond toen een aantal Raadsleden van de PvdA "spontaan" op bezoek kwamen. Aan het eind van de rondleiding ontstond er een oproer bij het politiebureau omdat een dronken halve zool de ruiten begon in te slaan. Binnen 1 minuut stond er een politiemacht bij het wijkpark.
Dit alles liet een zeer goede indruk achter bij de Raadsleden. Nu is er dan eindelijk ook overlast te bespeuren bij het park om nu dan ook maar terecht toe te voegen aan het rijtje van Hotspots. Was dit toeval of opgezet? Wie het weet mag het zeggen!
Heel psychologisch om die vermeende bezorgdheid aan de dag te leggen zo vlak voor de 2e inspreekronde op de 16e juni in het IJspaleis. Uit semi-betrouwbare bronnen vernam ik het een en ander over extra maatregelen om de vergadering in goede banen te kunnen leiden (of is het lijden!!).
Op 24 juni, pal voor het zomerreces, valt tijdens de Raadsvergadering dan uiteindelijk het finale besluit. In ieder geval heeft de media nu goed de tanden erin gezet. Trouw gaat ook nog met een uitgebreid artikel komen.
Frappant detail in het geheel van deze discussie is overigens het feit dat op 9 juni op de agenda van de commissie WDLY het initiatiefvoorstel van GroenLinks stond “Knokken voor de kwetsbare”. Waarbij ook hier als rode draad de kwetsbare doelgroep Drugsverslaafden en ook hier weer die noodzaak van de opvangruimte. Met een meer structurele aanpak zou het voorstel van Wethouder Klijnsma (PvdA) en dat van de Raadsleden van GroenLinks tot een beter resultaat kunnen leiden indien beide gecombineerd worden opgepakt. Als dit voorstel nu eens Raadsbreed gedragen zou worden dan zal dit integraal deel kunnen gaan uitmaken van het Haagse beleid. Kijk dat is nu wat de Raadsleden sinds 2002 zou gaan doen; toezicht houden, controleren en corrigeren van het Haagse collegebeleid daar waar het zeker nodig is!!
Ik vrees voor een lange hete zomer want het laatste woord is nog niet gevallen.
Waarom gaf Deetman geen vergunning voor de blockparty van vandaag in in het van der Vennepark ??
Als straf omdat de Drugsruimte niet open mag ??
Het is dat het nu regent anders ging op mijn racefiets persoonlijk bij hem langs om die vergunning op te halen.
Blockhead
Blockhead, dat wraakactie van burgmeester cq wethouder (Klijnsma) is berucht hier.
Dat die blokparty is afgewezen, is niet de enige. Zo is ook de buurtpunt aan de vennepark is gesloten ( ca 5 mnd).
Maar dat houdt ons niet tegen.
Eigenlijk houdt NIETS ons tegen, hoe hard ze ook proberen ons tegen te houden, wij komen steeds sterker en sterker terug.
sertap
Never Vennepark veranderen in junkiespark.
Never kinderpark veranderen in junckiespark.
Junkies moeten hun leven verbeteren, maar nooit ten koste van de mooie toekomst van de jeugd.
Mohamed
De wethouder heeft ons kracht heel erg onderschat.
Dat kracht is een stille kracht dat ontstaan is uit de grote liefde voor ons kinderen en dat tevoorschijn komt als een gevaar 'dreigt'.
U wilt het gevaar bij ons kinderen brengen. Wij leven voor ons kinderen en laten u niet toestaan de toekomst van ons kinderen te vergallen.
U heeft geen idee hoe sterk wij zijn.
mehtap
Je kent die hangjongeren op het plein.
Die bekende groep die niet veel te doen heeft, waaronder mijn broer en neefje.
Als wat gebeurt met mijn broer die nu nog niet aan de cocaain is, ben jij verantwoordelijk voor onze groep. Mijn vader en moeder zijn bezorgd, zeer boos, want hij hangt tot laat daar buiten.
Ik studeer, hij wil niet meer, en heeft geen baan.
Als mijn broer de verkeerde kant opgaat, moet jij het weten.
Hannah
Bij de laatste EP-verkiezingen:
PVDA- Stationswijk, grootste partij, wijk Transvaal, PVDA grootste partij, Centrum, PVDA grootste partij, SCHILDERSWIJK INCL. VENNEPARK, grootste partij !!! Heel Den Haag, PVDA, GROOTSTE PARTIJ !! Zoals ik af eerder zei, hebben heel veel kiezers het volste vertrouwen in Jetta, fractie e.a. De reden van dit succes is volgens mij, dat jullie niet trekken aan een dood paard en gewoon gaan voor solidariteit met de zwakkeren in deze samenleving en voor succes. Daarnaast hebben jullie geen "Peetvader" als Stef Blok (VVD)
of een D'66 figuur die heel hypokriet jullie voor hun toko probeert te gebruiken. De kiezer heeft dat fantastisch doorzien en hen tot verliezers gemaakt.
Jetta, Tineke, Marieke, Henk Kool en vele anderen zijn winnaars en geen verliezers. Wederom blijkt dat jullie uitstekende strategen zijn die meer deuken in pakjes boter kunnen slaan.
Peetvaders en andere praatjesmakers hebben jullie niet nodig.
Ik vervolg.
Provincie Zuid-Holland, PVDA grootste partij, prima werk van Marnix Noorder en de PVDA-fractie in de Provinciale-Staten.
Landelijk, volgens peilingen PVDA grootste partij,
prima werk van Wouter Bos e.a.
Gelukkig blijkt het voor vele kiezers geen "Duivels Dilemma" of andere kletskoek om op ons te stemmen. Ze stemmen gewoon op de beste wethouders (bijv. Jetta) en op de beste fracties (bijv. PVDA fractie Den Haag) die met inzet, enthousiasme en invoelingsvermogen, de beste keuzes maken voor Stad en Wijk.
Kijk daar kon je op wachten, dat geneuzel.
Had je niet terechtgeschreven, dat het Europese verkiezingen waren Willem.
Je denkt toch niet dat we op Jetta c.s. hadden gestemd.
Hans van der Waal
Leen, ik zou me meer zorgen maken over het verlies van bijna 14% van Pvda-kiezers. En niet het succes.
Daarnaast hebben de bewoners vd Vennepark HELEMAAL GEEN STEM UITGEBRACHT.
sevda
Let op, die leen is heel gauw op zijn teentjes getrapt.
Als die komt binnenvliegen betekent het, dat hij op ruzie uit is.
Hij hemelt zijn wethouder op en haalt ons gigantisch neer. Het valt hem tot de dag van vandaag niet op, dat kinderen niet met drugs te combineren is. Daar rept hij nooit met een woord over, hij is als zijn geliefde wethouder, hij praat over de kern heen. zgn. slim, die leen.
mehtap
Mehtap heeft gelijk, sevda.
Wees voorzichtig wat je zegt.
Leen praat over alles behalve over de stelling.
hatice
Dankzij de PvdA landelijk en europees gaat het goed met de club. Ik met het geheel niet eens met de onmenselijke benadering van de fractie hier in Den Haag als het gaat om het doordrukken van een verkeerd collegebesluit. Toch heb ik PvdA gestemd, want het waren geen gemeenteraadsverkiezingen. Dus meneer LC , verbeeld je maar niks, misschien kan je melden als vloerkleed in de fractiekamer. Jij bent in ieder geval niet in de wieg gelegd als controlerend volksvertegenwoordiger in de toekomst en ik ben blij dat je niet in het bestuur bent gekomen. Jij doet de geloofwaardigheid van onze partij geen goed door 'blind' steun te geven aan het college.
Je moet luisteren en leren wegen, mij kom je ongenuanceerd over.
Een PvdA-lid
U heeft geen draagvlak van het Venne-buurt nodig voor het openen van Uw Harddrug gebruikersruimte, maar U wilt wel een buurt commissie die de jonkies/criminelen/veelplegers van jou gaan controleren.
Wie zal daar in zitting nemen, Uw meevreters en wie meer? Niet iemand van het Venne-buurt toch, die kunnen je bloed wel drinken.
De kinderen van schilderswijk moeten ook plezier hebben in hun buurt en daarom mag Venne-buurt de stront van de rest opvangen.
Dat zegt U toch?
Dus al die zieke criminelen van centrum/transvaal/schilderswijk/en nog andere wijken moet U in ons buurt dumpen.
Weet je hoeveel inwoners schilderswijk heeft? Tel de rest eens bij en we zijn een wereldstad die al het gespui moet opvangen?
Mens je bent hartstikke ziek, laat U eens goed nakijken door die parnasia vriendjes van U !!
Eens zei ik al, U camoufleert Uw duivelse ideeën met Uw zwaktes.
U probeert ons kapot te maken? Ga Uw gang, wij zullen Uw voorbeeld volgen.
Onthou dat maar goed!~!
Schilderwijker
O ik wordt zo misselijk van die Leen,hij weet niets beters dan opkomen voor ZIJN wethouder en ZIJN partij, ookal weet hij dat ze niet goet bezig zijn.
Leen jij kan echt niet ver schoppen in je leven met z'n karakter.
C.Sahin
Mevr.Bolle je zit echt goed in de politiek je kan het echt heel goed.Op avgelopen zaterdag was je bij venne park en je zei dat je jaloers bent op ons dat wij het zo gezellig en veilig zijn en dat we zo moeten houden.En nu hier zeg je dat we moeten helpen om veilig te maken.
Hoe zit jij nou inelkaar?
Mevr Bolle als jullie de verslaafden ECHT willen helpen moeten jullie maar een gebouw op bouwen buiten de stad. Want dat zal een goede oplossing zijn en vooral niet bij kinderen. En kom niet met het verhaal van verslaafden gaan daar niet heen dan zorgen jullie maar dat ze daar WEL moeten gaan in plaats van je zorgen te maken over het veiligheid van de kinderen.
C.Sahin
Inderdaad loopt die arme Leen achter de feiten aan. Het stemgedrag bij EPverkiezingen heeft niet te maken met de locale politiek. Overigens geeft de uitslag geen harde cijfers over de directe omgeving van het van der Vennepark.
Behalve misplaatste loftuiterij heb ik tot op heden nog steeds geen inhoudelijk argument gehoord uit dat gat in zijn nek. Wat dat betreft begrijp ik dan ook maar al te goed waarom hij zo braafjes achter de fractie en de wethouders aan marcheerd.
Spoorwijkse Henk
De man met een 8,5 als eindcijfers zal de zaak in commissievergadering en tijdens de raadsvergadering flink gaan opschudden.
Let op mijn woorden.
Fortune Cookie
Argumenten tegen:
- het is nu een veilig en gezellig plein voor kinderen
- er wordt volgens de politie al 2 jaar geen drugsoverlast geconstateerd
- geen communicatie, geen draagvlak
- 429 bewoners hebben een bezwaarschrift ingediend
- 5 basisscholen met samen 2000 leerlingen in een straal van 300 meter of minder
- met veel geld opgeknapte buurt, eindelijk rust
- geen garantie dat er straks niets gebeurd
- kinderen worden gebruikt voor een experiment
- verspilling van investering als het weer moet sluiten
- in de lijn 11 zone (grensgebied S-Wijk/Transvaal zijn betere mogelijkheden, idem grensgebied met Laak.
Argumenten voor:
- een toevallig leegstaand pand
- uitsmeren van van de problemen van aangrenzenden wijken of buurten
Conclusie:
Het is een verkeerde beslissing, de bewoners hebben gelijk.
Jeanine
Zouden ze ook in de PvdA-fractie zitten? Ik hoop het nog steeds.
Lisette van Dordrecht
Onderstaand citaat heb ik geleend elders van de website (bedankt
Sjoerd):
>>>In sommige gevallen kunnen uitzonderlijke personen alleen het onrecht doen verdwijnen. Ikzelf geloof dat wij gezamenlijk onze samenleving moeten veranderen. Het wordt tijd dat wij ons realiseren dat wij van Euro’s alleen niet kunnen leven. Het wordt tijd dat wij ons gaan bekommeren om het welzijn van anderen en dat wij ons realiseren dat wij verantwoordelijk zijn voor elkaar. Wanneer iedereen de ander op de eerste plaats zet dan staan we allemaal bovenaan. Kunnen wij ons inzetten voor het besef dat voor elkaar zorgen, respecteren en liefhebben hoog in ieders vaandel moet staan? Rechtvaardigheid, waarheid en geluk moeten centraal komen te staan in ieders dagelijks handelen. Deze verandering in bewustwording redt onze maatschappij. >>>
Uitzondelijke personen kunnen het onrecht doen verdwijnen dus. In dit verband hoop ik dat deze gedachte de Haagse Raadsleden en het college van B&W zal inspireren bij het nemen van een wijs besluit inzake het van der
Vennepark.
Geachte PvdAfractie vanavond is dus jullie fractie vergadering intern om te gaan beraadslagen over de commissievergadering op de 16e en de Raadsvergadering op 24 juni. Laat het citaat jullie inspireren.
Jan Hunck
En bezorgd zitten wij nu thuis te wachten op de 'witte rook' uit de fractiekamer van de PvdA Zouden ze alles opnieuw afgewogen hebben, is er geluisterd naar de raadsleden in hun fractie die liever een beter voorstel zouden hebben gezien? Vanavond, morgen of maar zeker woensdag zullen we het weten. Zijn de slapeloze nachten straks echt voorbij, kan er hier in huis eindelijk weer gelachen worden?
Ik hoop het zo.
Soenita
Waarom niet met de porte cabine werken, die straks over schijnt te zijn van de alberdastraat. Ik zag vanuit lijn 11 achter het politiebureau aan de Heemstraat een prachtig braakliggend terrein. Lekker dichtbij bij het politiebureau en niet direct aan het speelpark. Is dit niet een mooie tussenoplossing?
Als het niet werkt, til je hem op en zet je hem ergens anders.
Hermine Gevers
Er zou meer gedaan kunnen worden met deze verplaatsbare units. Past mooi in het waterbedbeleid en kan neergezet worden, waar men de meeste overlast ondervindt. Bewoners weten dat deze units daar niet voor altijd zullen staan en het past in de experimentgedachte. Kost minder en wel zo eenvoudig.
Karim
Vanavond hebben wij met 25 bewoners een goed gesprek gehad met Joris en Ellie van de HSP. Joris had een realistisch verhaal en oog voor het probleem van de bewoners. Hij is vooral teleurgesteld in het gebrek aan overleg over de locatiekeuze door de wethouder. Hij heeft twijfels bij het zeer beperkte locatieonderzoek en voelt zich voor het blok gezet door de coalitieafspraken. Hij wil net als de rest gemeenteraad meerdere gebruikersruimten maar maakt zijn eigen afweging samen met Ellie, die als woordvoerder in de commissie zit. Zij willen de emotie rond de locatie losmaken en het realistisch benaderen. Wel sprak hij uit dat als hij zonder overleg in zijn eigen woonbuurt geconfronteerd zou worden met een gebruikersruimte op het speelplein van zijn kinderen, hij waarschijnlijk hetzelfde zou regeren als wij. Ook Ellie kon zich dat als moeder van kinderen zich dat voorstellen. Ik hoop dat wij duidelijk konden maken wat ons dwars zit. Joris krijgt van ons ook een 8.5, omdat hij open naar ons kwam luisteren.
Een buurtbewoner
In datzelfde gesprek kwam ons ter oren dat er reeds scheuren zijn ontstaan in een aantal fractiestandpunten. Laten we hopen dat woensdag blijkt dat dit waar is. Doorgaan met inspreken en dan de 24e een hoofdelijke stemming over het voorstel..Is er dan toch licht aan de horizon ???
Spoorwijkse Henk
LIEVE BEWONERS,
Wat en hoe wij hier reageren stelt niets voor.
wij moeten ons energie en tijd doorbrengen zoals wij hebben afgesproken met juridische pogingen.
wij weten allemaal net zo goed dat wij te maken hebben met mensen van boven aan en wij weten ook net zo goed dat de alle raadsleden onderdruk worden gezet.
Al die leden zijn zo lafaart dat ze niet durven te zeggen dat ze tegen dit plan zijn en sommigen rennen achter de stoel aan van Wethouder.
Den Haagse politiek heef nooit zo moelijk gehad dan dit onderwerp.
Het is NU nog een stedelijk probleem maar straks wordt het landelijk en daar zorgen wij er voor.
Een ding is vast en zeker dat niemand in nederland zal de B en W colege gelijk geven met zìjn besluit.
Nederlandse bevolking is zo gehoorzaam tegen de kinderen zoals we vaak de AFRIKAANSE KINDEREN steunen zal zijn eigen kinderen niet in de steek laten.
Zoals het heel duidelijk is, is onze strijd voor de kinderen.
De politiek maakt niet voor ons moelijk maar voor hun zelf.Zij maken hun zelf belachelijk en niet wij.
Wij hebben al maanden lang laten zien hoe demokratich wij zijn geweest en hoe zij er op gereageerd hebben en vanaf nu gaan wij open kaart spelen.
Lang leve demokraat.
C. Sahin
Gisteren maandag 14 juni 2004 had PVDA-fractie een vergadering om een standpunt te bepalen over de kwestie Van der Vennestraat 85 (Harddrug gebruikerspand).
Er gaan ZWARE GERUCHTEN dat:
- Rabin Baldewsingh de kant heeft gekozen van zijn fractie en dus zijn achterban heeft verlinkt. Alle zogenaamde tranen van hem waren krokodillen tranen.
- Marieke Bolle waar men nog hoop op had, waar zij zelf zei dat ze Van der Vennestraat afkeurt,
toch moeiteloos gekozen heeft voor haar fractiestandpunt. Hypocriet en grote
huichelaar is zij (samen met Rabin Baldewsingh).
- Dat Dhr. Moutahid zonder aarzeling de kant van zijn fractie heeft gekozen.
- Dat Sharief Mohamed en Murat Ersoy bedenktijd hebben gevraagd en die gekregen tot vandaag om 17.00uur. Deze 2 heren zijn gigantisch onder druk gezet om mee te lopen met het standpunt van hun fractie of eruit gemieterd worden. (Zij twijvelen)
- Verder is er een afspraak met CDA en VVD gemaakt om koste wat kost voor een gebruikersruimte aan de Van der Vennepark te kiezen, anders vallen er klappen
en wordt er gedreigd alle steun van de PVDA in de toekomst te verliezen bij andere
zaken (nieuw wethouderspost etc.) en laten ze de coalitie springen..
ZO SMERIGE IS PVDA!!
Jan Gerucht
Er komt een samenscholingsverbod op spelende kinderen op en rondom het plein, zodat de politie beter kan handhaven tijdens de opening van de drugspand.
Ook voor volwassenen trouwens.
En straks krijgen de insite geinformeerden nog een spreekverbod.
Mafia dicteert de wet in Den Haag nu.
Nieuws